Gå til innhold

Forslag til ny .11g/.11n router


Anbefalte innlegg

Halloen.

Tenker på å oppgradere det trådløse nettverket mitt. Har i dag en Linksys WRT-54 som gjør jobben bra på llg. Men med nytt speilreflekskamera og HD videokamera blir det straks behov for å flytte større datamengder på nettverket. Har en nettverkdisk (Synology 106) som skal kables til router, en laptop med 11n og en PlayStation på 11g. Trenger derfor en router som kan kjøre 11n og 11g samtidig.

Har sett på disse D-link ruteroene som er "Best-i-test" og litt på noen Linksys som visst også er "Best-i-en-annen-test", men alle disse er jo fra 2007 eller 2008.

Er det ikke kommet noen nye, gode rotere på markedet i det siste???

Vil jo kjøpe noenlunde nytt når jeg først slår til...

 

Noen forslag?

 

Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på det samme så hiver meg på her:)

 

Ser at dlink 655 er på tilbud hos komplett nå, men etter å ha lest tråden om routeren her på forumet så ble jeg litt mer usikker da de siste sidene kun handler om problemer. Viktigste for min del er stabilitet og rekkevidde, ikke nødvendigvis 13 millioner innstillinger.

Lenke til kommentar

Kan absolutt anbefale D-Link 855. Gikk til innkjøp av den for noen uker siden. Var veldig skeptisk i begynnelsen, på grunn av at den har vært ute for salg en stund. Koblet den opp, oppdaterte firmware og alt er en drøm fra dag én! Har nå koblet 2TV'er, 2 blu-ray spillere, Xbox 360, Nintendo Wii, 2stasjonære, IP-telefon + 2 bærbare. Muligheten for å koble ekstern hardisk, printer etc. til ruteren fungerer også utmerket. Er veldig fornøyd med å kunne dele enhetene inn i b/g-nettverk og n-nettverk, da jeg får utnyttet båndbredden på LAN'et mye bedre. Er også veldig imponert over web-interfacet med de mulighetene det gir. Langt bedre enn hva Linksys sine WRT/WRP-rutere har. Selvfølgelig klarer nok mange seg med en langt mindre avansert ruter og kan være enig i at det kan virke noe dyrt for en ruter å være. Men absolutt verdt det synes jeg. Lykke til!

Lenke til kommentar

Vel jeg ble livredd av å lese den offisielle tråden om de routerene her på forumet siden det ser ut som så mange har et eller annet feil på de og det er en del ting som må deaktiveres eller tweakes for at de skal fungere optimalt. Itillegg så virker kundesupport og særlig oppfølging av oppdateringer til å være ikke eksisterende, så jeg gikk for denne som med studentrabatt som da kom 1110 og fri frakt. Den så ut til å være enkel i bruk på de testene jeg fant, og nettet er ikke fullt av dårlige erfaringer, i tillegg til at jeg slipper å tweake og ordne masse for at den " bare skal funke" helt greit. (håper jeg:P )

 

Så kan jeg sikkert komme med en oppdatering til hvordan den er etter litt bruk om trådstarter er interessert:)

Endret av glx-rider
Lenke til kommentar
Vel jeg ble livredd av å lese den offisielle tråden om de routerene her på forumet siden det ser ut som så mange har et eller annet feil på de og det er en del ting som må deaktiveres eller tweakes for at de skal fungere optimalt. Itillegg så virker kundesupport og særlig oppfølging av oppdateringer til å være ikke eksisterende, så jeg gikk for denne som med studentrabatt som da kom 1110 og fri frakt. Den så ut til å være enkel i bruk på de testene jeg fant, og nettet er ikke fullt av dårlige erfaringer, i tillegg til at jeg slipper å tweake og ordne masse for at den " bare skal funke" helt greit. (håper jeg:P )

 

Så kan jeg sikkert komme med en oppdatering til hvordan den er etter litt bruk om trådstarter er interessert:)

 

Alltid spennende med innspill. Jeg trenger jo heller ikke alle mulige innstillinger, men det følger gjerne med de beste routerene.

Lenke til kommentar
Har linker til noen brukbare routere med Gigabit og 11n i signaturen.

Den WRT610N virker jo bra. Kan kjøre DD-WRT også så da er det jo et hav av muligheter.

Men den er fortsatt fra 2008 ....

 

Blitt noen spontane innkjøp av billetter til AC/DC og Ramstein konserter i det siste så jeg må holde litt igjen på HW-innkjøpene framover :-P

 

Takker for gode innspill!

Lenke til kommentar

Har aldri hatt en router som var enklere å sette opp enn 855 fra Dlink hvertfall. Det var plug and play deluxe.

 

Og USB funksjonaliteten var smooth. Nå har ikke eg n kort i maskinen, så får ikke utnyttet den raskeste trådløse, men til og med med 11g funker det greit å overføre til en usb disk som stod tilkoblet routeren.

 

Hadde litt trøbbel med programmet fra Dlink som man må bruke for tilkoblinger til USB, men var å fjerne trend antivirus så var problemet borte.

 

Anbefales denne. Også kjekt å ha to trådløse i en, en på 2,4 og en på 5 GHz. Da kan man surfe i huset mens man f.eks streamer HD som jo krever litt stabilitet :)

Lenke til kommentar

kjøpte for en måneds tid siden D-Link 855.

Var skeptisk pga jeg hadde hørt mye dårlig om D-link, den var gammel, og miljøvendlig.

 

Men jeg må si jeg er veldig fornøyd, den har et så utrolig lett grensesnitt at man kan gjøre tilnermet hva man vil uten så mye som å se i brukerveiledningen, alt er der jeg forventer og finne det.

 

Stabilitet og hastighet er også upåklagelig, selv om jeg ikke har gått inn for å overbelaste den eller noe enda.

Vi er til vanlig 5-10 PC-er koblet opp mot ruteren hjemme, både trådløst og ethernet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...