BrorBsd Skrevet 15. januar 2010 Skrevet 15. januar 2010 Hei, jeg har planer om å bygge meg ny gamerrigg og i denne har jeg satt av ca. 2000-2500 til SSD. Jeg har sett at intel har en gromdisk som har fått mye skryt til ca 1800 kroner men jeg har ikke budget til 2 av disse, et alternativ er vel å kjøpe 2 billigere disker og sette disse i Raid0. Alternativene jeg har tenkt på er: OCZ Solid State Disk Vertex 30 GB x 2 Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2 X 1 Mest sannsynlig så finnes det mye bedre alternativer her, dersom noen kunne vise meg i retning ”maks bang for the buck” så hadde det vært genialt.
johome Skrevet 15. januar 2010 Skrevet 15. januar 2010 Jeg ville helt klart valgt Intel fremfor 2x Vertex.
BrorBsd Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Skrevet 15. januar 2010 Jeg ville helt klart valgt Intel fremfor 2x Vertex. Spørsmålet er egentlig: hvordan burde jeg bruke mine 2500 kroner for å få mest mulig ytelse? Det er ikke aktuelt å kjøpe en Intel disk #2 seinere for da å kjøre denne i raid 0. Ville du da fremdeles ha kjøpt 1 Intel disk? Er det andre ssd produsenter som burde ses på etc...
johome Skrevet 15. januar 2010 Skrevet 15. januar 2010 Jeg ville heller kjøpt 1x Intel SSD ja. Stikk innom SSD tråden
BrorBsd Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Skrevet 15. januar 2010 Jeg ville heller kjøpt 1x Intel SSD ja. Stikk innom SSD tråden Kunne du begrunne dette?
Killer_DT Skrevet 15. januar 2010 Skrevet 15. januar 2010 Stikk innom anandtech.com. Det tar de for seg ytelse vs $$$ i SSD, og de tar med Intel gen2 disken. Ta og les den artikkelen, så får du veldig masse interessant informasjon. (tror den skal ligge under blogs)
BrorBsd Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Skrevet 15. januar 2010 Stikk innom anandtech.com. Det tar de for seg ytelse vs $$$ i SSD, og de tar med Intel gen2 disken. Ta og les den artikkelen, så får du veldig masse interessant informasjon. (tror den skal ligge under blogs) Takker for godt tips
Killer_DT Skrevet 15. januar 2010 Skrevet 15. januar 2010 Stikk innom anandtech.com. Det tar de for seg ytelse vs $$$ i SSD, og de tar med Intel gen2 disken. Ta og les den artikkelen, så får du veldig masse interessant informasjon. (tror den skal ligge under blogs) Takker for godt tips Det var tomshardware ikke anandtech. http://www.tomshardware.com/reviews/window...mance,2518.html
johome Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 (endret) Vertex er like god som Intel på sekvensiell read, er bedre enn den på sekvensiell write. Setter du opp 2 Vertex i RAID 0 vil du nesten kunne doble sekvensiell read/write. Random read/write og IOPS er dog mye viktigere(her klare ikke RAID 0 å doble) , og det er her Intel viser sin styrke : Intel G1 og G2 er her langt foran : Endret 16. januar 2010 av johome
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå