Gå til innhold

Ny telefon. (nexus one? , N900?, eller Iphone)


Anbefalte innlegg

Hei, Min N95 8gb begynner nå å vise tegn til dødelig sykdom , og har gjort sin plikt, trofast i noen år nå, og er dermed moden for pensjon.

I den forbindelse ser jeg etter dens erstatter.

 

Om brukeren:

Brukeren er pendler og synes dermed ting som mp3 spiller og videospiller er en grei ting å ha på en telefon. Støtte for blåtann har vel alle telefoner nå?.

Brukeren liker at telefonen kan kobles til nettet på alle mulige tenkelige måter, da brukeren ikke bor i ett område hvor 3g dekningen er optimal.

Brukeren har lyst til å spille på telefonen i kjeisamme stunder.

Brukeren skryter av å ha over middels teknisk innsikt, dog dette er ikke alltid tilfelle i den virkerlige verden (brukervennlig)

 

Batterilevetid, muligheter for tilpasning av telefonen, og bra nettleser er også ting brukeren setter pris på.

 

For at iphone kan være ett alternativ må det eksistere alternativer til følgende programmer da disse ALDRI! blir installert på min pc.

 

Quicktime

Itunes.

 

Om du føler deg kallet til å gi ett svar, så ser jeg gjerne at svaret begrunnes i allefall over ett par linjer.

 

På forhånd takk for hjelpen:)

 

Hilsen Henning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å aktivere Iphonen så må du nok legge inn itunes... men kan da bruke mediamonkey for å føre over sanger osv etterpå. Når det gjelder Nexusen og N900 så er jeg litt i beita selv, har android tlf nå og elsker den virkelig. Men har kjempe lyst til å prøve Maemo. Skjerm og prosessor er overlegen i Nexusen. Leste også at tastaturet på N900 ikke var det beste. Men tilbake til Nexusen så har den litt problemer med dekninga etter det jeg leser. Men bør komme en upgrade på det snart. Alt i alt hadde jeg ventet på Nexus "pro". Skal komme en med qwerty tastatur snart. Hvis jeg ikke ville vente, hadde jeg kjøpt nexus.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
For å aktivere Iphonen så må du nok legge inn itunes... men kan da bruke mediamonkey for å føre over sanger osv etterpå. Når det gjelder Nexusen og N900 så er jeg litt i beita selv, har android tlf nå og elsker den virkelig. Men har kjempe lyst til å prøve Maemo. Skjerm og prosessor er overlegen i Nexusen. Leste også at tastaturet på N900 ikke var det beste. Men tilbake til Nexusen så har den litt problemer med dekninga etter det jeg leser. Men bør komme en upgrade på det snart. Alt i alt hadde jeg ventet på Nexus "pro". Skal komme en med qwerty tastatur snart. Hvis jeg ikke ville vente, hadde jeg kjøpt nexus.

 

Lykke til.

 

Takk for svar, det ser i første omgang ut som om Nexus one vil seire. Men når forventer man egentlig at den vil komme i salg i Norge?. Jeg vet den kan bestilles fra uniten, men jeg orker ikke styret med å sende inn strømregninger etc. Ryktene sier også at det kommer en ny Iphone i løpet av våren. Vet man noe spesiellt om denne? eller holder Apple kortene tett til brystet? Hva gjelder venting så kan jeg vente en måned eller to om det kommer ett bra og fremtidsrettet alternativ. Men som alle andre så brenner også pengene hull i lommeboka:)

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har selv en Nexus One telefon og jeg er veldig fornøyd.

har ikke noe problemer med denne telefonen foreløpig.

alt jeg gjorde var å sette i sim kortet så virket ting som det skulle.

trenger ikke en applikasjon som Iphone for å synchronisere sanger osv.

du kan selv bestemme koss mye minne det skal være i den. heilt opp til 32gb

der bør holde til en del filmer og musikk :).

 

jeg brukte websiden www.usa-scandinavia.com og bestillte via de.

overrasket ble jeg da jeg hadde telefonen i min hånd 6 dager etter de bekreftet innbetalingen..

Jeg jobber med Linux men syns telefonen er barnslig lett å bruke at det va deilig å slippe å jailbrake slik vi måtte med iphone i begynnelsen når de va kjøpt i utlandet.

Android har ikke lige mangen brukere som iphone. så du har jo en applikasjons tilgjengelighet som iphone har på noe å 90 tusen, mens android har noe å 20 tusen.

men hey.. den har det jeg trenger og mye mer..

 

ut ifra de telefonene jeg har hatt. alt ifra Nokia, Ericsson, samsung, så må jeg si at jeg er meget fornøyd med Nexus One.

jeg anbefaler deg til å gå på youtube f.eks og se en sammenligning mellom iphone og nexus telefonen. bare det med led lys i displayet på nexus fikk med til å faktisk smile,, jeg har vært lei av dårlig display når jeg har vært hvor det er veldig lyst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...