morti23 Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Når jeg tar strømmen så starter viftee og lysene går på, men så stopper viftene og det lyser på av og reset knappen på hovedkortet. når jeg trykker på så skjer ikke noe. og når jeg trykker on på hovedkortet skjer det heller ikke noe..
The_shooter Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Litt vanskelig å hjelpe når jeg ikke kjenner til hovedkortet eller noen av komponentene dine. Du har både koblet 24 pin kablelen og 4/8 pin kabelen til CPUEN? Ta ut andre komponenter som skjermkort, ram og prøv da, hvis det ikke skjer no så kan det hende at du har defekt hovedkort :/,
Adjin Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 jupp, veldig vansakelig uten info. vanlig vis, hvis du ikke har bygget noe særlig før er det feil plassering av hovedkortet, slik at det tar borti metallet i kabinettet eller lignende. Kan også være psu viften som er gåen eller manglende kontakp mellom cpu og kjøler. Greit å gøre som Shooter foreslår, koble strøm og cpu med kjøler til hk og start opp og se hva som skjer. bare pass på at alt blig koblet til riktig, ingenting tar borti noe og all kontaktene ser hele og rene ut. Skulle det mot formodning være en gammel pc som har funket fint før kan du gjøre det samme, da er noe røket, så du må finne ut hva eller kaste hele greien og kjøpe nytt (Om den er veldig gammel) Lykke til
morti23 Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Skrevet 13. januar 2010 jupp, veldig vansakelig uten info. vanlig vis, hvis du ikke har bygget noe særlig før er det feil plassering av hovedkortet, slik at det tar borti metallet i kabinettet eller lignende. Kan også være psu viften som er gåen eller manglende kontakp mellom cpu og kjøler. Greit å gøre som Shooter foreslår, koble strøm og cpu med kjøler til hk og start opp og se hva som skjer. bare pass på at alt blig koblet til riktig, ingenting tar borti noe og all kontaktene ser hele og rene ut. Skulle det mot formodning være en gammel pc som har funket fint før kan du gjøre det samme, da er noe røket, så du må finne ut hva eller kaste hele greien og kjøpe nytt (Om den er veldig gammel) Lykke til aøøe delene er helt nye. det er et asus v2 deluxe 1366 socket tror jeg det var.i7 prossesor
Adjin Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 godt, så, med fare for å gjenta megselv... Greit å gøre som Shooter foreslår, koble strøm og cpu med kjøler til hk og start opp og se hva som skjer. bare pass på at alt blig koblet til riktig, ingenting tar borti noe og all kontaktene ser hele og rene ut. Glemte vist å pressisere at etter dette er det fint om du forteller oss hva som skjer.
tflovik Skrevet 14. januar 2010 Skrevet 14. januar 2010 Når jeg tar strømmen så starter viftee og lysene går på, men så stopper viftene og det lyser på av og reset knappen på hovedkortet. når jeg trykker på så skjer ikke noe. og når jeg trykker on på hovedkortet skjer det heller ikke noe.. Hvis du vil ha god hjelp her så må du forklare bedre enn dette. Fortell om du har bygd maskina selv eller kjøpt den ferdigbygd, har den virket før osv. Deretter en grundig forklaring av feilen. Gjør du dette vil det bli enklere å komme fram til en løsning.
morti23 Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Skrevet 14. januar 2010 Når jeg tar strømmen så starter viftee og lysene går på, men så stopper viftene og det lyser på av og reset knappen på hovedkortet. når jeg trykker på så skjer ikke noe. og når jeg trykker on på hovedkortet skjer det heller ikke noe.. Hvis du vil ha god hjelp her så må du forklare bedre enn dette. Fortell om du har bygd maskina selv eller kjøpt den ferdigbygd, har den virket før osv. Deretter en grundig forklaring av feilen. Gjør du dette vil det bli enklere å komme fram til en løsning. Ja jeg har bygd den selv, problemet er at jeg ikke får skrudd på pcen. det er lys på hovedkortet, men jeg får ikke startet den. Når jeg setter stømmkontakten så starter viftene og lysene i kabinettet, så stopper det som det skal. når jeg da prøver å trykke på on knappen skjer ikke noe. her 3 *2 gb ram 1600mhz, amd radeon hd 5850, i7 cpu, 850watt psu, hdd 150 gb, cd stasjon, og jeg lurer på om jeg skla ha 8 pin eller 4 pin kabelen til psuen, på hk er det mulighet for begge deler ser det ut som. siden man kan ta av lokket på den ene halv siden slik at det blir 8 pin.
3rd_SQD Skrevet 14. januar 2010 Skrevet 14. januar 2010 Ja jeg har bygd den selv, problemet er at jeg ikke får skrudd på pcen. det er lys på hovedkortet, men jeg får ikke startet den. Når jeg setter stømmkontakten så starter viftene og lysene i kabinettet, så stopper det som det skal. når jeg da prøver å trykke på on knappen skjer ikke noe. her 3 *2 gb ram 1600mhz, amd radeon hd 5850, i7 cpu, 850watt psu, hdd 150 gb, cd stasjon, og jeg lurer på om jeg skla ha 8 pin eller 4 pin kabelen til psuen, på hk er det mulighet for begge deler ser det ut som. siden man kan ta av lokket på den ene halv siden slik at det blir 8 pin. Ta av lokket og monter 8pin. 4 pin kabelen som sitter sammen med 20 pin kabelen, skal sammen med 20 pin slik at det blir 24pin. Sjekk også at du har montert riktig mot start/reset knappen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå