Gå til innhold

Hvordan få studielån?


mentos123

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på hvordan jeg får studie lån? Jeg er 18 år, går VG 2 yrkes utdanning og vil bare ha penger ut til sommeren da forsvaret venter.. Jeg klarer ikke å få meg en jobb av noen rar grunn (vet ikke hvorfor har søkt mange plasser...) så jeg sliter økonomisk. Jeg bor hjemme og får ikke stipend pga pappa tjener for mye... Pappa tjener mye ja... men jeg får jo ikke noe av det! har jo utgifter jeg også så som sosiale ting med venner (kino, spise på burger king, cafe, kjøre ski) osv. Begynner å bli ganske så desperat nå! Har noen ett tlf nummer eller noe man kan ringe eller noe annet forslag? Bor i Tromsø og takk for hjelpen og for at du gidder å lese hele teksten :thumbup:

Endret av mentos123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
www.lanekassen.no tror reglene gjelder for lån også, altså du får ikke hvis foreldrene dine tjener over et visst beløp.

åhh blir så irritert... hvorfor i f*en er det sånn?! :mad: Det at min pappa tjener så og så mye betyr ikke at jeg får pengene som han tjener.. det sier jo seg selv spesielt når jeg er myndig osv...

Lenke til kommentar
åhh blir så irritert... hvorfor i f*en er det sånn?! :mad: Det at min pappa tjener så og så mye betyr ikke at jeg får pengene som han tjener.. det sier jo seg selv spesielt når jeg er myndig osv...

Husk at utgangspunket er at ingen skal ha lån eller stipend for vgs.

Men så har det blitt åpnet for at enkelte, hvis familiere situasjon, altså økonomien til foreldrene, er dårlig så skal ikke det hindre dem å ha muligheten til å fullføre vgs da vi har lovfestet rett til videregående utdanning i Norge!

 

Mao, det er ikke det at du går glipp av noe, det er bare at andre som får!

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...