Gå til innhold

Anbefalte innlegg

heisann. skal handle inn speilreflekskamera for første gang, og tenker gå for en av de billigste cannonmodellene. Men jeg ser det er ihvertfal et par stykker som ligger på ca 4000,-

 

hvilket er å anbefale? jeg kommer til å bruke kameraet til feriebilder og som småhobby. tenker lære litt photoshop og slikt, ta litt tøffe bilder og lære litt redigering. Har ikke høye krav, men ønsker kjøpe det mest praktiske av de i 4000,- klassen.

 

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vil få mye glede av Canon 450D for eksempel. Synes du det blir i dyreste laget, kan du gå for et brukt. Du vil ha mye kamera for pengene i flere år med det. (Jeg ville fortrukket et brukt 450D fremfor et nytt EOS 1000D, men det er min menining.)

RandiA

 

 

takk for svar :) vet du hva forskjellen er på 450D og EOS 1000D da? Får jeg en oversikt over forskjellene er det sikkert veldig enkelt og velge det som passer meg best!

Lenke til kommentar
Du vil få mye glede av Canon 450D for eksempel. Synes du det blir i dyreste laget, kan du gå for et brukt. Du vil ha mye kamera for pengene i flere år med det. (Jeg ville fortrukket et brukt 450D fremfor et nytt EOS 1000D, men det er min menining.)

RandiA

takk for svar :) vet du hva forskjellen er på 450D og EOS 1000D da? Får jeg en oversikt over forskjellene er det sikkert veldig enkelt og velge det som passer meg best!

Det ligger mange sammenligninger ute på net, og det er flere tråder om emnet her på forumet. En nyttig artikkel finner du her på AKAM.

RandiA

Lenke til kommentar
heisann. skal handle inn speilreflekskamera for første gang, og tenker gå for en av de billigste cannonmodellene.

 

Ikke at jeg skal snakke deg vekk fra noe - Canon er bra nok det. Men det kunne vært interessant å høre hvorfor du kun ser på dette merket. Hva var det som gjorde at Olympus, Pentax, Sony, Nikon, Panasonic osv ikke var interessant?

Lenke til kommentar
heisann. skal handle inn speilreflekskamera for første gang, og tenker gå for en av de billigste cannonmodellene.

 

Ikke at jeg skal snakke deg vekk fra noe - Canon er bra nok det. Men det kunne vært interessant å høre hvorfor du kun ser på dette merket. Hva var det som gjorde at Olympus, Pentax, Sony, Nikon, Panasonic osv ikke var interessant?

 

Kun for å gjøre et enklere valg. Har skjønt det er små marginer som skiller kameraene i denne klassen, så bestemte meg like greit for et canon da jeg har fin erfaring fra tidligere. Er ikke for å være sær, det gjør bare prosessen lettere. Men hvis det er noen her inne som aaabsolutt insisterer på å skulle anbefale noe annet spesifikt er det også helt greit :)

 

- p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...