Gå til innhold

[Løst]Når kan man begynne å lære og kjøre bil?


protoneedhelp

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Beviset etter trafikkalt grunnkurs er vel bare en lapp som de skriver ut med en gang, signerer med dato, og så stempler. Så kan du vel vente på mamma utenfor trafikkskolen og kommandere henne til passasjersetet og kjøre hjem ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det bør du nok gjøre ja, du skal vel få det med en gang.

 

EDIT: Du trenger jo ikke mørkekjøring for trafikkalt grunnkurs, du trenger det vel egentlig ikke før oppkjøring heller, hvis du er i feil årstid, da må du ta det etterpå (tror jeg hvertfall).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det bør du nok gjøre ja, du skal vel få det med en gang.

 

EDIT: Du trenger jo ikke mørkekjøring for trafikkalt grunnkurs, du trenger det vel egentlig ikke før oppkjøring heller, hvis du er i feil årstid, da må du ta det etterpå (tror jeg hvertfall).

Vi hadde mørkekjøring som en egen time da vi tok trafikalt grunnkurs.

Lenke til kommentar
Det bør du nok gjøre ja, du skal vel få det med en gang.

 

EDIT: Du trenger jo ikke mørkekjøring for trafikkalt grunnkurs, du trenger det vel egentlig ikke før oppkjøring heller, hvis du er i feil årstid, da må du ta det etterpå (tror jeg hvertfall).

Vi hadde mørkekjøring som en egen time da vi tok trafikalt grunnkurs.

 

Mørkekjøring er ikke en del av trafikalt grunnkurs, bare sånn at det er sagt. Men de fleste velger å ta det sammen, og derfor har kjøreskolene en dag med mørkekjøring, rett etter trafikalt. ¨

 

Om du ikke har fått tilsendt lappen der det står bekrefta at du har gjennomgått trafikalt grunnkurs ringer du statens vegvesen og purrer på dem, så sender de deg et =). Om statens vegvesen sier de ikke har mottatt noen melding om at du har tatt trafikalt, ligger feilen hos kjøreskolen som har glemt å melde det til statens vegvesen. Dette skjedde med meg, da må du purre på kjøreskolen =)

 

Huff, det er visst bare jeg som husker helt feil, til mitt forsvar er det over to år siden jeg tok det selv :p

 

Du husker helt riktig :)

Lenke til kommentar

Veien til førerkortet: Trafikalt Grunnkurs

Kurset er delt i 7 deler:

Tema 1: Trafikkopplæringen

Tema 2: Grunnleggende forståelse for trafikk

Tema 3: Mennesket i trafikken

Tema 4: Øvingskjøring og kjøringserfaring

Tema 5: Førstehjelp

Tema 6: Tiltak ved trafikkulykker

Tema 7: Mørkekjøringsdemonstrasjoner

Står det i den boken med støv på.

Lenke til kommentar

Desverre er det feil:

 

www.autoteam.no

 

Trafikalt grunnkurs

 

Grunnkurs 14 timer inkludert lærematriale 2200,-

 

Mørkekjøring 3 timer 1500,-

 

www.sveinsvendsen.no

 

Prisliste førekort klasse B bil Tid Obligatorisk Pris

Trafikalt gr. kurs uten mørkekjørings demo

ja Kr. 1.700,-

Trafikalt gr. kurs med mørkekjørings demo Ja Kr. 3.200,-

 

www.osloteamtrafikkskole.no

 

PRISLISTE PR. 01.04.2008

Kjøretime (45 min) : Kr. 500,-

Veiledningstime (45 min) : Kr. 500,-

Kjøretime etter kl. 16.00 (45 min) : Kr. 600,-

Sikkerhetskurs på bane, uten baneleie til NAF : Kr. 2950,-

Sikkerhetskurs på vei (2 dager) : Kr. 5900,-

Mørkekjøring : Kr. 1400,-

Utleie av bil til førerprøve (oppvarm. i tillegg) : Kr. 2300,-

Trafikalt grunnkurs : Kr. 1600,-

Førstehjelpskurs : Kr. 500,-

Faktureringsgebyr : Kr. 50,-

 

Man kan velge trafikalt grunnkurs og mørkekjøring hver for seg, det er ingen krav om å ha tatt mørkekjøring for å kunne øvingskjøre. I sommerhalvåret har man ikke mulighet til å ta mørkekjøring, men man får uansett tilsendt trafikalt grunnkurs lappen etter å ha tatt bare trafikalt grunnkurs uten mørkedemo.

 

sjekk ut disse sidene:

http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreroppl...ring+kl+B+og+BE (Her står det at det eneste kravet er Trafikalt grunnkurs, ikke mørkekjøring)

http://www.vegvesen.no/binary?id=13687 (Her har du alle opplæringstrinnen, merk deg at de skriver at man må ha trafikalt+mørkekjøring for å kunne ta lappen, men ikke øvingskjøre, tar man lappen i sommermåndene er det en regel som uansett gir deg dispensasjon fra loven om mørkekjøring, men man må ta mørkekjøringa i første vinteren som komm, ellers blir lappen ugyldig.)

Lenke til kommentar
Desverre er det feil:

 

www.autoteam.no

 

Trafikalt grunnkurs

 

Grunnkurs 14 timer inkludert lærematriale 2200,-

 

Mørkekjøring 3 timer 1500,-

 

www.sveinsvendsen.no

 

Prisliste førekort klasse B bil Tid Obligatorisk Pris

Trafikalt gr. kurs uten mørkekjørings demo

ja Kr. 1.700,-

Trafikalt gr. kurs med mørkekjørings demo Ja Kr. 3.200,-

 

www.osloteamtrafikkskole.no

 

PRISLISTE PR. 01.04.2008

Kjøretime (45 min) : Kr. 500,-

Veiledningstime (45 min) : Kr. 500,-

Kjøretime etter kl. 16.00 (45 min) : Kr. 600,-

Sikkerhetskurs på bane, uten baneleie til NAF : Kr. 2950,-

Sikkerhetskurs på vei (2 dager) : Kr. 5900,-

Mørkekjøring : Kr. 1400,-

Utleie av bil til førerprøve (oppvarm. i tillegg) : Kr. 2300,-

Trafikalt grunnkurs : Kr. 1600,-

Førstehjelpskurs : Kr. 500,-

Faktureringsgebyr : Kr. 50,-

 

Man kan velge trafikalt grunnkurs og mørkekjøring hver for seg, det er ingen krav om å ha tatt mørkekjøring for å kunne øvingskjøre. I sommerhalvåret har man ikke mulighet til å ta mørkekjøring, men man får uansett tilsendt trafikalt grunnkurs lappen etter å ha tatt bare trafikalt grunnkurs uten mørkedemo.

 

sjekk ut disse sidene:

http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreroppl...ring+kl+B+og+BE (Her står det at det eneste kravet er Trafikalt grunnkurs, ikke mørkekjøring)

http://www.vegvesen.no/binary?id=13687 (Her har du alle opplæringstrinnen, merk deg at de skriver at man må ha trafikalt+mørkekjøring for å kunne ta lappen, men ikke øvingskjøre, tar man lappen i sommermåndene er det en regel som uansett gir deg dispensasjon fra loven om mørkekjøring, men man må ta mørkekjøringa i første vinteren som komm, ellers blir lappen ugyldig.)

 

hva er mørkekjøring og hvor mye blir det til sammen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Man kan velge trafikalt grunnkurs og mørkekjøring hver for seg, det er ingen krav om å ha tatt mørkekjøring for å kunne øvingskjøre. I sommerhalvåret har man ikke mulighet til å ta mørkekjøring, men man får uansett tilsendt trafikalt grunnkurs lappen etter å ha tatt bare trafikalt grunnkurs uten mørkedemo.

 

Det er fremdeles en del av trafikalt grunnkurs.

Lenke til kommentar
Du bare ringer på trafikkskolen så bestiller de timer til deg med langkjøring, mørkekjøring, forbikjøring, bykjøring osv osv. :)

 

 

har tatt mørke kjøring, men har ikke tatt kjøre timer.. skal det i april, men hvis jeg er ferdig med kjøretimenen. blir det langkjøringen og glattkjøringen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...