Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt nettverk med kabel, Windows 7 Home Premium 64bit


Anbefalte innlegg

Ruteren jeg har er en Philips SNB5600.

Data:

Hovedkort: Gigabyte GA-MA790X-UD4

Prossesor: AMD Athlon 64 X2 6400+

Minne: 3GiB DDR2 (677)

Skjermkort: Sapphire ATI Radeon HD 4870

Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro

 

Jeg går på en folkehøgskole, og der har noen av elevene fått et rom hvor de kan ha datamaskinene sine på, alle er koblet til imellom min ruter, med 2 switchbokser. Jeg er direkte tilkoblet ruteren med kabel. Nettet er bare ustabilt på min datamaskin, det er også et trådløst nett på skolen, så jeg har deaktivert wireless op ruteren min, og satt den i bridge mode, sånn at de som er koblet til skole nettverket har tilgang til ftp serveren jeg har satt opp. Ftp serveren kjører på en egen maskin. (Sånn at folk ikke bruker opp den 7Mbit linja til nedlastning, og heller bruker en lokal server).

Jeg har installert driveren til hovedkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ustabilt ved at jeg mister netter i ca. 20-30 sec, før nettet kommer tilbake. Jeg har prøvd dette med en "ping -t"

Prøvde å pinge gateway nå, fikk 2 svar og 2 "Forespørsel avbrutt". Ping mot DNS feiler. Og det er bare på min datamaskin det skjer. De 7-8 andre datamaskinene som er koblet til nettverket (med kabel), har nett.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner enda ikke helt hvordan du har koblet til ting? Er alle de andre koblet i den samme routeren som deg, men via to switcher i tillegg? Hvordan er du koblet i nettet videre?

 

Har du byttet nettkabel for å utelukke den?

 

Du må nesten gi et litt klarere bilde av hvordan det ser ut for at jeg skal kunne gi deg noe mer.

 

Du kan imidlertid sette opp Wireshark til å kjøre på maskina for å se om det gir deg noe når du mister nett.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...