Gå til innhold

Styrketrening og kondisjonstrening samme dag (på bulk) - forvirrende for kroppen?


Anbefalte innlegg

Har trent styrke en god stund nå, men skal nå begynne med kondisjonstrening i tillegg. Intervaller, turer med sekk osv. Om jeg f.eks. tar en intervalløkt rett etter styrkeøkten (på tredemølle altså) vil dette sende blandede signaler til kroppen? Mtp. at man først trener styrke og gir beskjed om at man vil bygge muskler og så løper man, som sender beskjed om at man vil slanke seg. Er dette uproblematisk eller det fins det en optimal måte å gjennomføre dette på?

 

Jeg kunne så klart tatt annenhver dag kondisjon/styrke men det kan fort vise seg å være med praktisk og tidsbesparende å legge dem oppå hverandre.

 

Det gjelder altså om jeg er på bulk, så jeg vil uansett ikke bli lettere, og kcal mistet på tredemøllen og ellers vil bli kompensert for. Eventuelt hva bør jeg gjøre mtp karbohydrat/protein-inntak i forbindelse med intervalltreningen?

 

Som det er nå er det jo sånn:

Protein/karbo

Styrketrening

Protein/karbo

+

Kondisjon

Protein/karbo?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du får i deg nok etter trening går du ikke ned i vekt selv ved kondisjonstrening vil jeg tro. Vil tro du er ute etter å bli god på langdistanse og må legge opp til trening ut i fra det. Kombinasjon av langturer og kortere intervalløkter med hurtighet. Vil du bli hurtig som en sprinter er det hensiktsmessig å også gjøre styrkeøvelser eksplosivt for å få hurtighet i musklaturen. http://kondis.no/bibliotek/Utholdenhetstrening_Tjelta.pdf

Lenke til kommentar

Jeg ville ha tatt all trening på en dag, så 1 dag hvile.

 

Jeg pleide alltid å ta bein på mandag, også hadde vi gym på tirsdag. Det jeg merket var at beina ikke vokste så mye i størelsene, etter jeg flyttet beina til en annen dag har de begynt å vokse igjen :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...