Gå til innhold

Trenger hjelp til å lære meg hypnose


Veltins

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hypnose er vell ulovlig i Norge så vidt jeg vet.
Det beste vil nok være å ta psykologikurs, blir nok for vanskelig å skulle lese seg til dette.

Nja, blir vel litt vanskelig med tanke på at det er ulovlig?

Norsk lov tillater hypnose brukt av leger, psykologer, psykiatere og tannleger. Årsaken til dette er at man ønsker en kvalitativ standard på dem som hypnotiserer, begrense bruk av hypnose til ulike former for behandling og smertestilling, og hindre misbruk og skadevirkninger av hypnose. Med andre ord er det ulovlig for privatpersoner å hypnotisere med mindre du er utdannet lege, psykolog, psykiater eller tannlege.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hypnose er vell ulovlig i Norge så vidt jeg vet.
Det beste vil nok være å ta psykologikurs, blir nok for vanskelig å skulle lese seg til dette.

Nja, blir vel litt vanskelig med tanke på at det er ulovlig?

Norsk lov tillater hypnose brukt av leger, psykologer, psykiatere og tannleger. Årsaken til dette er at man ønsker en kvalitativ standard på dem som hypnotiserer, begrense bruk av hypnose til ulike former for behandling og smertestilling, og hindre misbruk og skadevirkninger av hypnose. Med andre ord er det ulovlig for privatpersoner å hypnotisere med mindre du er utdannet lege, psykolog, psykiater eller tannlege.

 

Kan du vise meg den lovparagrafen? Gjør et søk i lovdata på hypnose, og du vil få null treff.

 

Tror dette er den vanlig feiltolkning av loven som gjør det ulovlig å få noen til å gjøre en handling imot ens egen vilje. Men de som har studert emnet, vet at ingen under hypnose vil gjøre noe som strider imot ens egen moral eller vilje. Det er bare i Donald hypnotiserte blir viljeløse kaklende kyllinger. Om en person under hypnose gjør det, så er det fordi han "vil" det, og syns det er helt greit. Å hypnotisere noen er dermed ikke ulovlig.

Endret av Oslo_erik
Lenke til kommentar
Vel, jeg og en million andre tryllekunstnere har satt oss inn i hypnose, og Politiet har ennå ikke banket på døra mi!

 

Jeg ville sjekket ut boka OG DVDen The Manchurian Approach.

Derfra tar det av.

ja, nå vet du hvertfall at det ikke er lovlig, så da har du lite du skulle sagt vis politiet faktisk banker på døren en dag.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...