Gå til innhold

Superhelg på elkjøp: Sandisk 16GB CF Ultra 30MB/s til 499,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det eneste jeg er litt skeptisk til er å ha et så stort minnekort..

 

Så stort minnekort, du kan jo bare bruke en liten del av det før det tømmes......

 

Selvfølgelig, spørsmålet er vel heller om det blir gjort i praksis... :)

Hovedsaken var allikevel om noen hadde testet disse nye Ultra-kortene som er spesifisert til 30MB/s, og om de yter tilsvarende de "gamle" Extreme III (30MB/s), er det egentlig et "rebranded" Extreme III?. (De nye Extreme-kortene er spesifisert til 60MB/s)

Lenke til kommentar
Extreme III = 20mb/s read/write

Stemmer ikke. Extreme III ble oppgradert til 30 MB/s for flere år siden. De nye kortene er merker med 30MB, mens de gamle ikke hadde hastighet angitt. Har selv flere av disse kortene.

 

Stemmer, står 30 på mine også men aner ikke om den virkelig klarer å skrive 30mb/s i kameraet eller lese 30mb/s gjennom USB. Må sikkert ha firewire regner jeg med.

 

http://www.kenrockwell.com/tech/cf-sd.htm

Lenke til kommentar
Extreme III = 20mb/s read/write

Stemmer ikke. Extreme III ble oppgradert til 30 MB/s for flere år siden. De nye kortene er merker med 30MB, mens de gamle ikke hadde hastighet angitt. Har selv flere av disse kortene.

Dette stemmer overens med mine Extreme III 16GB kort (som jeg dessverre kun bruker i nødstilfeller da jeg vanligvis benytter Lexar). Dvs, de fleste Extreme III kortene av nyere dato er 30 MB/s.

 

Edit: II => III

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Ja, jeg vet jeg har 30 dager på å ombestemme meg. Men lurer på å bare la det være, eventuellt å kjøpe meg et 16gb i tilegg. 16 gb er en del større en de kortene jeg bruker nå, da jeg egentlig ikke ønsker større kort en 4gb. Men er dette et tilbud som gjelder i både butikk og på nett, eller bare på nett. Noen som vet det?

Endret av mryia
Lenke til kommentar
http://www.elkjop.no/product/foto-video/mi...ra-cf-minnekort - Det står internet pris, så jeg tviler på at du får den sammeprisen hos i butikkene men du kan alltid ringe og sjekke.

Enkelt, du bestiller på nett og velger henting i butikk. Da får man internettpris rett i butikken :)

 

Edit:

Synes forøvrig 16GB fungerer veldig bra som størrelse, og kunne egentlig tenkt meg enda større. Raw+JPEG Fine gir ikke mer enn ca 500 bilder. Neste gang blir det 2*32GB eller 2*64GB.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
http://www.elkjop.no/product/foto-video/mi...ra-cf-minnekort - Det står internet pris, så jeg tviler på at du får den sammeprisen hos i butikkene men du kan alltid ringe og sjekke.

Enkelt, du bestiller på nett og velger henting i butikk. Da får man internettpris rett i butikken :)

 

Ser ikke ut til at det lar seg gjøre? Får ikke opp det alternativet når jeg skal velge fraktmåte, kun postpakke eller brevpost.

Lenke til kommentar
http://www.elkjop.no/product/foto-video/mi...ra-cf-minnekort - Det står internet pris, så jeg tviler på at du får den sammeprisen hos i butikkene men du kan alltid ringe og sjekke.

Enkelt, du bestiller på nett og velger henting i butikk. Da får man internettpris rett i butikken :)

 

Ser ikke ut til at det lar seg gjøre? Får ikke opp det alternativet når jeg skal velge fraktmåte, kun postpakke eller brevpost.

Da har de blokkert muligheten... dette gikk helt fint tidligere.

 

Edit:

Testet dette med en bestilling uten å kjøre den helt gjennom, trykk neste og man får opp muligheten (Collect@Store)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

takk for tipset! Bestilte nettopp 2 stk slike 16GB kort. "Skyter" ofte RAW+JPG samtidig og da kan man i grunnen (nesten) aldri få stort nok kort (EOS 50D).

 

Jeg regner med at disse kortene er det som før ble solgt som "Extreme III", i hvert fall har de samme hastighet (30 MB/s). Dette er minnekort av høyeste kvalitet, selv om de ikke helt klarer å henge med på lange serier i "burst mode" med mitt EOS 50D.

 

Jeg bestilte som brevpost men fikk muligheten til å velge "Collect@Store" så det er altså mulig å hente varen selv også.

Lenke til kommentar

De har gjort dette litt vanskelig, grunnet systemet gir et smutthull for å få billigere varer i butikk. Kjenner flere som har stått i butikk og bestilt på nett, satt opp at det skal hentes; tatt resten av shoppingrunden og kommet tilbake 2 timer etterpå.

Lenke til kommentar

Hos meg står det bare opplysning om hva Collect@store er, men under lista over tilgjengelige fraktalternativer står det bare brevpost og postpakke (man velger ikke Collect@store ved å trykke den øverste av de to "Fortsett"-knappene, om det var det du mente). Hvis jeg derimot prøver å kjøpe f.eks. denne TV'en dukker Collect@store opp under fraktalternativene. Jeg antar at de har fjernet muligheten til å kjøpe varer til internettpris i butikk gjennom dette hullet.

Lenke til kommentar

Hullet?!?

 

Hele poenget med "Collect@Store" er jo nettopp at man skal kunne bestille varen på Internett og så hente den i nærmeste El-Kjøp butikk. Da er vel ikke dette noe "hull"?

 

Og om man sitter hjemme i stua eller står i en El-kjøp butikk når man bestiller spiller vel fint lite rolle?

 

Hmm, når jeg nå sjekker så kan jeg ikke lengre velge "Collect@Store" som "fraktmetode", det kunne jeg imidlertid når jeg bestilte for noen timer siden. Så her er det noe muffens.

Lenke til kommentar

Det er ett hull at man kan bruke dette for å kjøpe varer til internettpris (som er en del lavere enn butikkpris, dersom butikken har den aktuelle varen i hele tatt). Det må jo være en grunn til at de i det hele tatt har satt en pris for internettbutikken som ikke gjelder om man går i butikken (det er jo tross alt billigere å drifte en nettbutikk sammenlignet med å drifte en fysisk butikk med salgslokaler, utstillingsvarer, kasseekspeditører og sleipe butikkselgere som skal ha sin del av kaka for å lure deg til å kjøpe noe dyrere enn det du har behov for).

 

Edit - ettersom akkurat denne varen kan sendes som brevpost til 19 kroner er det jo fortsatt ett godt tilbud selv om man ikke kan collect at store.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...