Gå til innhold

Regissørvote: Darren Aronofsky


CypheroN

Hvilken film er best?  

88 stemmer

  1. 1. ...

    • Pi (1998)
      2
    • Requiem For A Dream (2000)
      52
    • The Fountain (2006)
      24
    • The Wrestler (2008)
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konge med regissørvoter, genial idé! Skal nok lage en selv om ikke lenge.

Når det gjelder Darren Aronofsky kommer det nok til å bli veldig overvekt av stemmer på Requeim for a Dream tipper jeg. Både den filmen flest har sett og også den beste synes jeg.

 

Pi: 7/10

Spesiell film, krever et spesielt humør av seeren for å funke. Jeg kunne hvertfall ikke sett denne nårsomhelst.

 

Requiem for a Dream: 9/10

En av mine yndlingsfilmer. Vurderer et gjensyn for å se om jeg ikke skal vippe den opp til 10/10.

 

The Fountain: 7-8-9/10

Har ikke sett denne på lenge og har ikke vote på imdb :/ gjensyn snart kanskje? Husker jeg synes den var bra, men ikke bedre enn Requiem for a Dream.

 

The Wrestler: 8/10

Jeg hadde helt sykt høye forventninger til denne filmen, jeg ble dessverre bittelitt skuffet, men allikevel en veldig bra film. Mickey Rourke er perfekt i denne filmen, og filmen er perfekt for han.

Lenke til kommentar

The Fountain er så bra at jeg gjerne ser den igjen og igjen, mens Requiem er så bra at jeg aldri vil se den igjen. Et vanskelig valg med andre ord.

 

Aronofsky er en av USA's sterkeste regissører akkurat nå (plasserer han i samme bås som Nolan og PTA). Ikke spesielt gammel er'n heller.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

1. Requiem For A Dream 10\10 (5 filmer jeg har gitt 10\10 til)

Man blir bare rett og slett sugd inn i filmen, og den holder deg der til du er ferdig. Tror omtrent jeg gapte når jeg var ferdig. Mye pga Clint Mansells fantastiske musikk.

 

2. Pi 9\10

Ble også bergtatt av denne filmen. Greier ikke å si så mye om den faktisk,. Anbefales STERKT.

 

3. The Fountain. Trodde jeg forstod alt helt til slutten kom, fortjener et gjensyn. Men er en MEGET god film.

 

4. The Wrestler

Var skuffet over denne filmen, handlinga interesserte meg ikke så mye. Er uansett en helt grei film.

Endret av thadon
Lenke til kommentar

Det var vanskelig å bestemme seg, men til slutt ble det The Fountain for meg. Simpelthen nydelig film med et soundtrack som gir meg gåsehud. Delt andreplass på alle de andre. The Wrestler har en deilig, guffen stemning gjennom hele filmen. Scenen hvor Rourke og nabogutten spiller wrestlingspillet på NES er fantastisk. Synd den ikke faller like godt i smak som de to forrige.

Lenke til kommentar
The Wrestler blir vel kanskje litt for streit og konvensjonell for deler av Aronofsky-fansen.
Jeg tror heller det at den er litt for lite episk og alt for alminnelig ødelegger en del. Den klarer ikke å skape et mektig nok inntrykk, ikke en gang helt på slutten. Den blir mer som en "slice-of-life" film. Digg for de som liker realistiske filmer og biografer, men litt skuffende for de som forventet en sterk og hellig filmopplevelse.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...