Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!


Anbefalte innlegg

Jeg kjører min XP 2500+ på 11.5 x 220 mgz, 2530 mgz, ved 1.65v

 

Hovedkort : MSI k27N-Delta

 

Minne: Corsair pc3200 512, cas 2.5 (kjører fsbmemmory ratio 1-1,

5-2-3-2-2 (slik det er i bios rekkefølge))

 

Har koolance vannkjøling av hovedkortskjærmkort og cpu, siden jeg bare har et geforce ti 4800-se kort, får jeg kun 1900 3d marks i 3dmark03, og 16589 i 2001 se...

 

Jeg venter på nytt skjærmkort, samt skal invistere i nytt kabinet og nytt vannkjølings system.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører stabilt på 498 mhz FSB. Eneste jeg gjorde var å sette RATE på 3/3 og kjørte opp fsb på 250. Fungerer helt greit, men funker bare med 9x250, hvorfor fungerer det ikke med høyere multiplyer ???? er CPU som stopper her sant ? Er det bedre med høy FSB mot for lav FSB og høy mp ?

Har Twinmos m/winbond kjøpt hos komplett (den billigst twinmosen).

Jeg har ikke satt noe timings på rammen, burde jeg det ??

Men litt tilbake til AGP spenning og hastighet, har dette noe å si på OC ? CPUn min er 38 grader ved 2500 mhz (IDLE), men jeg får ikke klokket merer, bare bæbubæbu når jeg prøver å restarte. Skal jeg sette opp Vcore mere ?? eller er det andre chipsett på mit HK som har store problemer ? Trenger litt råd her.

Lenke til kommentar
Jeg kjører min XP 2500+ på 11.5 x 220 mgz, 2530 mgz, ved 1.65v

 

Hovedkort : MSI k27N-Delta

 

Minne: Corsair pc3200 512, cas 2.5 (kjører fsbmemmory ratio 1-1,

5-2-3-2-2 (slik det er i bios rekkefølge))

 

Har koolance vannkjøling av hovedkortskjærmkort og cpu, siden jeg bare har et geforce ti 4800-se kort, får jeg kun 1900 3d marks i 3dmark03, og 16589 i 2001 se...

 

Jeg venter på nytt skjærmkort, samt skal invistere i nytt kabinet og nytt vannkjølings system.

 

Dette har jeg litt vanskelig for å tro på. Beste jeg har hørt hitil er 2.4Ghz @ 1.65v. Har du noen screenshots eller noe? gjerne med prime, wcpuid og MBM5 eller Hw Doctor.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke internett hjemme på hybelen, men jeg skal ta med nye screen shots i morgen, du kan få noen uke gamle å bryne deg på...

 

http://www.eurofoto.no/show_image_stream.p...8&dx=994&dy=695

 

http://www.eurofoto.no/show_image_stream.p...7&dx=994&dy=619

 

http://www.eurofoto.no/show_image_stream.p...6&dx=994&dy=621

 

Ellers vil jeg legge til at selv om den volt monitor greia viser cpu volt til 1.70v så er den 1.65, i allefall er det det den er stilt inn på i bios.

 

Jeg kjører min XP 2500+ på 11.5 x 220 mgz, 2530 mgz, ved 1.65v

 

Hovedkort : MSI k27N-Delta

 

Minne: Corsair pc3200 512, cas 2.5 (kjører fsbmemmory ratio 1-1,

5-2-3-2-2 (slik det er i bios rekkefølge))

 

Har koolance vannkjøling av hovedkortskjærmkort og cpu, siden jeg bare har et geforce ti 4800-se kort, får jeg kun 1900 3d marks i 3dmark03, og 16589 i 2001 se...

 

Jeg venter på nytt skjærmkort, samt skal invistere i nytt kabinet og nytt vannkjølings system.

 

Dette har jeg litt vanskelig for å tro på. Beste jeg har hørt hitil er 2.4Ghz @ 1.65v. Har du noen screenshots eller noe? gjerne med prime, wcpuid og MBM5 eller Hw Doctor.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke internett hjemme på hybelen, men jeg skal ta med nye screen shots i morgen, du kan få noen uke gamle å bryne deg på...

 

http://www.eurofoto.no/show_image_stream.p...8&dx=994&dy=695

 

http://www.eurofoto.no/show_image_stream.p...7&dx=994&dy=619

 

http://www.eurofoto.no/show_image_stream.p...6&dx=994&dy=621

 

Ellers vil jeg legge til at selv om den volt monitor greia viser cpu volt til 1.70v så er den 1.65, i allefall er det det den er stilt inn på i bios.

 

Jeg kjører min XP 2500+ på 11.5 x 220 mgz, 2530 mgz, ved 1.65v

 

Hovedkort : MSI k27N-Delta

 

Minne: Corsair pc3200 512, cas 2.5 (kjører fsbmemmory ratio 1-1,

5-2-3-2-2 (slik det er i bios rekkefølge))

 

Har koolance vannkjøling av hovedkortskjærmkort og cpu, siden jeg bare har et geforce ti 4800-se kort, får jeg kun 1900 3d marks i 3dmark03, og 16589 i 2001 se...

 

Jeg venter på nytt skjærmkort, samt skal invistere i nytt kabinet og nytt vannkjølings system.

 

Dette har jeg litt vanskelig for å tro på. Beste jeg har hørt hitil er 2.4Ghz @ 1.65v. Har du noen screenshots eller noe? gjerne med prime, wcpuid og MBM5 eller Hw Doctor.

 

Fy ****** ass.. DET er gullchip.. hva klarer den på 1.9-2.0 da tro..??

 

BTW: hvilken stepping er det?

Lenke til kommentar

Jeg fikk en ny xp2500+ i dag med følgende stepping :

AXDA2500KV4D Y854778250474

AQXEA 0327SPGW

 

AQXEA er jo vel og bra, forholdsvis høyt batchnr: ikke bra, uke 27 har jeg ikke hørt noe om før og SPGW har jeg ikke aldri sett før. Noen som har noen gode spådommer å komme med? Teste i vei, eller er det bare å sende den tilbake med en gang?

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med skjerm kortet, det viser bare rare farger når jeg prøver å boote..... så jeg klokka ned, og joda nu virker det..

 

Men, jeg henter meg et nytt skjærmkort i dag på posten så det går bra, men jeg lurer på følgende :

 

Jeg kan ikke slå på sideband adressing..

 

http://www.eurofoto.no/show_image_stream.p...4&dx=792&dy=738

 

Når jeg klikker apply nå så kommer det tilbake til :

 

http://www.eurofoto.no/show_image_stream.p...1&dx=843&dy=738

 

Alt som skjer er at den slår det av igjen..

 

Jeg kan sjekke batch nr til cpuèn, men hvor står det?

Lenke til kommentar
eh... hvor fikk du den der fra? Norsk tipping elns sikkert

 

btw, min post nr 100 :D

 

 

www.Komplett.no

 

Den er av typen ca 2-3 måneder gammel.

 

Funker som bare juling....

 

Ellers vil jeg legge til at UANSETT, hvis jeg skrur opp volten over 1.65 i bios, så klikker pc'n, og nekter å boote.

 

Du kan forøvrig ikke stille volten høyere en 1.8v i MSI K7N2-Delta IL Hovedkortet.

 

Den var ferdig låst opp, når jeg fikk den.

 

Skrur jeg opp volten til 1.8v så er vann temp ca 2 grader over normalen ved boot, og cpu dioden er vel ca det samme. Men den kommer seg ikke videre en at psu'en slår seg på... :)

 

Så lyser D-Bracket lysene(diagnose lys) på en måte som indikerer minne feil....

Lenke til kommentar

Jeg kan sjekke batch nr til cpuèn, men hvor står det?

 

axda2500dkv4d 9570548250311

 

aqxeaw

 

 

Noe á la dette står på en lapp på kanten av prosessoren. Det interessante er farget. Batchnr er grønt. Er på utkikk etter et par stk, så setter pris på om du tar deg bryet til å sjekke.

Lenke til kommentar
Jeg fikk en ny xp2500+ i dag med følgende stepping :

AXDA2500KV4D Y854778250474

AQXEA 0327SPGW

 

AQXEA er jo vel og bra, forholdsvis høyt batchnr: ikke bra, uke 27 har jeg ikke hørt noe om før og SPGW har jeg ikke aldri sett før. Noen som har noen gode spådommer å komme med? Teste i vei, eller er det bare å sende den tilbake med en gang?

 

Den er nok ikkje beste gutten i klassen denne nei.

har samme sak batch nr 480.

Kjører på 200*10 vcore 1,65 (med waterchill)

Den oppførte seg rart på 200*11, men er forsatt i innkjøring av systemet. Så noko test resultat har eg ikkje.

 

mvh

JanEirik

 

Ps Kjøpte du den av MPX?

Lenke til kommentar

Fikk skjærm kortet i går (FX 5800)

 

Hm.. reiv av den orginale GPU kjøleren, før jeg prøvde kortet en gang... :)

 

Kjøleren satt jo limt !! fast med .no veggkitt lignende greier... HUFF.

 

Uansett, jeg brukte en cd plate til å skrape vekk det grøvste på gpu'en, så gikk jeg løs på den med papir og varmtvatn (har ikke .no annet dugende på hybelen, bruker vanlighvis elektro rens eller isopropanol)

 

Da det ikke funket gikk jeg over med Jiff Tørrmopp, voalia eller.no speilblank...

 

Så var det å klokke ned pc'n, rive ut det gamel kortet, ta av vannkjøleren og reingjøre kjøleblokka.

 

Så tørrmonterte jeg denne for å se at det passet..

 

Joda det gikk, men festebranketten står i en litt merkelig vinkel.

 

Klatta på med Artic Silver 3 og koblet strøm til kortet rett fra min 420w psu på egen kabel.

 

Satte en 80 mm vifte så den blåste over kjøleribbene på FX kortet, startet pc'n booter på første forsøk, klokker opp igjen...

 

Pc'n booter igjen, jeg kommer inn i windows, som finner kortet med en gang, og installerer drivere.

 

Så hvorfor ikke sjekke dette automatisk overklokkings greia...

 

Default 300 core clock, memory 600...

 

Den klokka kortet til 504 mgz GPU, og 1.01 gz memory.... (luktet litt svidd under denne testen..)

 

Så at vanntempen steg med 4 grader under dette...

 

Så skru ned alt av kvalitet's instillinger å se om 3d mark kjører bra...

 

Pc'n klikka midt i den første demoen.. Pkker tenkte jeg..

 

Så jeg reboota og klokka ned cpufsb med 200/20 mgz, til 11x200, stilte ned memory timings, og fyrte i gang 3d mark..

 

Nei, samme greia. vanntemp er bare 32c, tempen på skjærm kortet : GPU temp, 32c, omgivelses temp 33c.

 

Hrmf.. hva er nå dette ?

 

Hva klikker ?, det er ikke CPU for Num Lock kan slåes av og på.

 

Jeg rebooter, monterer en temp regulert 60 mm vifte på øversiden av kortet, med temp regulatoren på kjøleribba til minnet. Så stiller jeg ned skjærm kortet til default, altså ingen overklokking.

 

Hm.. Kjører 3d mark03, som kræsjer midt i første testen..

 

Pokker. Uansett jeg uinstallerte driverne til FX Kortet, og installerte de på nytt, samtidig installerte jeg Nforce2 driverne på nytt, og boota, klokka opp, og alt funker 100%.

 

Med kvalitet's bar tingen i skjærm instillignene på max, fikk jeg 5001 3d marks. Med denne på ytelse fikk jeg 5402 3d marks.

 

(Skjærm kortet kjører på 300clock, og 600 memory, Pc'n kjører på 11x220 mgz, og minnet på veldig aggresive timings..)

 

Husk, skjærmkortet er ikke overklokket.

 

Så var klokken 02:30 på natta, og jeg gikk i seng..

 

For vel overklokke i dag, regner med at artic silver 3 oplegget har optimalisert seg over natta.

 

 

Er 5402 3dmarks med et vanlig fx 5800 (ikke ultra) ? .no serlig da ?

 

Betalte forøvrig bare 1600 kr for kortet, fra it butikken.dk.. (tror de glemte å regne over til norsk pris... heh..)

Lenke til kommentar

Har tests litt i kveld og fikk cpu opp i 2160 (180x12) men da vil den ikke mer. Regner med det er volten som gjør at jeg ikke klarer mer, max vcore er 1.75 på hk. På full load ligger vel temp på 45 og det er (tilsynelatende) stablit.

Det eneste problemet er at det er vanskelig å få maskina til å boote, den må gjerne har en 5-6 resets før den blir liv i. Men bare den booter funker den flott, har kjørt timesvis med maxload uten prob.

Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

heysann lurer på et noob spørsmål her jg har en amd xp 2500+ her og skaffa ram i dag pc3200 men d jg lurte på vis jg setter cpu fsb på ca 190 kjøer rammen på samme hastighet som cpu fsb`n da for d er jo 400 mhz ram eller kjører den på 400 mhz uansett vis jg bare hadde hatt den på 180 i cpu fsb

Lenke til kommentar
Det eneste problemet er at det er vanskelig å få maskina til å boote, den må gjerne har en 5-6 resets før den blir liv i. Men bare den booter funker den flott, har kjørt timesvis med maxload uten prob.

Noen som har vært borti dette?

Er nok strømforsyningen som ikke leverer nok strøm i startfasen. Hvilken strømforsyning har du?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...