Gå til innhold

Noe å tenke på om starwars


Anbefalte innlegg

12.7'en fra Raufoss brukes vel gjerne i M82A1 Barret-rifler (anti-panser-(eller likegodt anti-materie-)rifle) og Browning-mitraljøser...

 

hadde det vært opp til meg ville jeg stansa produksjonen av de kulene, i alle fall når det er allmenn kunnskap at de brukes mot mennesker... jeg er ikke pasifist, men de kulene der tror jeg verden (er vel amerikanerne som er de største kundene) kunne klart seg uten...

 

sjekk http://www.nammo.com/medium_calibre/index.html for info

 

I krig duger kun det beste...

Hvorfor skulle det være mer "umenneskelig" å skyte noen med 12,7 raufoss enn en vanlig FMJ kule? Fyren har jo ikke en sjanse uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12.7'en fra Raufoss brukes vel gjerne i M82A1 Barret-rifler (anti-panser-(eller likegodt anti-materie-)rifle) og Browning-mitraljøser...

 

hadde det vært opp til meg ville jeg stansa produksjonen av de kulene, i alle fall når det er allmenn kunnskap at de brukes mot mennesker... jeg er ikke pasifist, men de kulene der tror jeg verden (er vel amerikanerne som er de største kundene) kunne klart seg uten...

 

sjekk http://www.nammo.com/medium_calibre/index.html for info

 

I krig duger kun det beste...

Hvorfor skulle det være mer "umenneskelig" å skyte noen med 12,7 raufoss enn en vanlig FMJ kule? Fyren har jo ikke en sjanse uansett.

 

60 000 døde hippier er hakket mer enn antall døde cowboys i war on terror f.eks.

 

Bare så dere liksom veit det så er den eneste grunnen tell at usa tapte i vietnam vart nok fordi at de ikke angrep nord-vietnam, og det ble drept 7-11 vietnamesere pr hippie(amerikaner). Så man kan ikke si at vietnameserne påførte hippiene store tap..

 

hadde mye med star wars og gjøre dette ja :roll:

Lenke til kommentar

Hehe, greit nok, har sporet av et par ganger jeg å i diverse topics.

 

Men kan jo prøve å få det på rett spor:

 

Hvordan tror dere at anakin får sårene sine i episode III, som gjør sånn at han må inn i den drakten sin? Jeg vil tro at det er Palpatine som forårsaker skadene, ergo så må Anakin adlyde han. Kanskje derfor vader sa til luke i episode 6: "I must obey my master"

 

Episode 3 blir kos, har tro på lucas; ep 1 og 2 har ikke skuffet

Lenke til kommentar
Bare så dere liksom veit det så er den eneste grunnen telll at usa tapte i vietnam vart nok fordi at de ikke angrep nord-vietnam, og det ble drept 7-11 vietnamesere pr hippie(amerikaner). Så man kan ikke si at vietnameserne påførte hippiene store tap..

 

må si meg litt uenig der. en av hovedgrunnene til at usa tapte krigen var at Lyndon B.Johnson satset på amerikas "overlegne" luftstyrker for å vinne krigen. han iverksatte "operation rolling thunder" som gikk ut på å bombe alt som var av fabrikker, broer, veier osv. det amerikanerne ikke visste var at vietnam og innbyggerne der levde ganske primitivt. de fleste levde av jordbruk og de gjorde seg ikke avhengige av ting som et industriland er avhengige av. når bombingen var over, ble broene og alt som var ødelagt raskt byggd opp igjen, men hvis det hadde vært et i-land ville det tatt betraktelig lenger tid for vietnam å komme seg på bena igjen.

 

som tidligere nevnt her var usa heller ikke vant til "gerilja krigføring". dette var vietnamerserne eksperter på. de kunne f.eks grave tuneller under bakkene mens amerikanerne følte seg trygge, og plutselig sprette opp i et desperat selvmordsangrep. vietminh og vietcong var også lojale og gjorde alt for å fremme sin sak.

 

ja dette ble kansje LITT offtopic, men men :wink:

Lenke til kommentar
Hehe, greit nok, har sporet av et par ganger jeg å i diverse topics.

 

Men kan jo prøve å få det på rett spor:

 

Hvordan tror dere at anakin får sårene sine i episode III, som gjør sånn at han må inn i den drakten sin? Jeg vil tro at det er Palpatine som forårsaker skadene, ergo så må Anakin adlyde han. Kanskje derfor vader sa til luke i episode 6: "I must obey my master"

 

Episode 3 blir kos, har tro på lucas; ep 1 og 2 har ikke skuffet

 

*Spoiler!

Hvis man har fulgt litt med i Star Wars, vet man at Anakin forråder Obi Wan og slåss mot ham, og går ut av kampen med så store skader at han må bruke den drakten..

Lenke til kommentar
Hehe, greit nok, har sporet av et par ganger jeg å i diverse topics.

 

Men kan jo prøve å få det på rett spor:

 

Hvordan tror dere at anakin får sårene sine i episode III, som gjør sånn at han må inn i den drakten sin? Jeg vil tro at det er Palpatine som forårsaker skadene, ergo så må Anakin adlyde han. Kanskje derfor vader sa til luke i episode 6: "I must obey my master"

 

Episode 3 blir kos, har tro på lucas; ep 1 og 2 har ikke skuffet

 

*Spoiler!

Hvis man har fulgt litt med i Star Wars, vet man at Anakin forråder Obi Wan og slåss mot ham, og går ut av kampen med så store skader at han må bruke den drakten..

Hvis man har fulgt litt med i Star Wars så vet man at George Lucas skifter på ting i star wars mere enn folk skifter underbukser, egentlig skulle de slåss på en lava og anakin datt ned i lavaen, men det skjer ikke...

Lenke til kommentar
12.7'en fra Raufoss brukes vel gjerne i M82A1 Barret-rifler (anti-panser-(eller likegodt anti-materie-)rifle) og Browning-mitraljøser...

 

hadde det vært opp til meg ville jeg stansa produksjonen av de kulene, i alle fall når det er allmenn kunnskap at de brukes mot mennesker... jeg er ikke pasifist, men de kulene der tror jeg verden (er vel amerikanerne som er de største kundene) kunne klart seg uten...

 

sjekk http://www.nammo.com/medium_calibre/index.html for info

 

USA bruker ikke multi-purpose, de bruker kun APS (Armor Piercing Super) på .50cal ene sine.

 

Norge har en blanding av sporlys, aps, og multi-purpose i sine belter.

Lenke til kommentar
Mjo, men dette hører jo til i hovedhistorien, sagt lenge før filmene ep 1,2,3 skulle bli til.

 

Hvem har sagt det? Om det ikke er offisielt fra GEORGE LUCAS så kan det være bare bullshitt.

 

Tror jeg leste det på starwars.com og i et starwars leksikon (ikke le!). Sitat fra det:

"Vader ble skadet da han kjempet mot sin tidligere læremester Obi-Wan Kenobi, og mye av kroppen hans er nå erstattet av maskinkomponenter".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...