Gå til innhold

B&W oppgraderer 800-serien


Anbefalte innlegg

Har mye bass midt over skrivebordet (som passer meg veldig bra), og hvis man sitter midt i senga så får man ganske mye bass, som igjen, passer meg ganske bra, resten av rommet har noe mindre bass, men igjen, fordelingen er ganske god.

 

Men nok om mitt "billiganlegg" til ~30 000, her diskuterer vi B&W sine nydelige 800-serie.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Kjøpte B&W 804S for et par uker siden. På grunn av at B&W som sagt oppgraderer 800-serien sin, fikk jeg kjøpt høyttalerne som demovare, til nesten halve prisen av hva de kostet nye. Vurderte egentlig CM9, men valget falt altså på disse, da prisforskjellen mellom disse og CM9 ble såpass liten. Lyden er i toppklasse. Og dårlig kvalitet på lydkilden, eks. MP3 skinner kraftig igjennom på disse høyttalerne, sånn er det nok garantert med den nye serien. Spiller FLAC og høykvalitets MP3, samt noe CD. Bruker de sammen med et forsterkersett fra Electrocompaniet, en EC 4.6 forforsterker og AW120 som effekttrinn. Har også en Cambridge DacMagic D/A converter for minst mulig forringelse av lydkvaliteten når datamaskinen er lydkilden. B&W og EC er en vinnermatch.

Lenke til kommentar

EC har et par produkter som fremstår som vinnere ift value for money - AW120 og cd-spilleren EMC1 (up).

 

EC passer veldig fint sammen med B&W, ingen tvil der!

Jepp. AW120 kan plukkes opp for rundt 10000, noe som ikke er et dårlig kjøp. Dette skal være en av de aller beste forsterkerne EC har laget gjennom tidene. Og EC 4.6 er en forforsterker som også gir MYE for pengene. Har man EC 4.6 er det flere som mener at man da ikke trenger EC 4.7, da gevinsten ved byttet vil bli alt for liten i forhold til det det koster å bytte. Disse forsterkerne bør kjøres i balansert drift. Å ikke kjøre EC i balansert oppsett er ren og skjære galskap og idioti, da forskjellen mellom balansert og ubalansert drift er som natt og dag.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Høytalere i den prisklassen, er vell i likhet med kabler som ksoter over en tusenlapp stykket, et realt stykke Placebo. Ikke at det er noe galt i det da. Man kjøper jo høytalere for å føle seg bra når man hører musikk, og om man føler seg bedre om dem koster 200k kontra 50k, så får man foreta en vurdering om den placeboefekten er verdt det:)

Høytalere i B&W 800-serien er ikke placebo. Man får en ekstrem nyansert dybde og posisjonering av instrumenter og sanger i lydbilde. På en annen side er diff mellom høytalere til 50.000 og 200.000 ganske mye mindre enn mellom 15.000 og 50.000, slik vil det alltid være. Så er det opp til den enkelte hva man ønsker å bruke penger på. Skal legge til at prisnivå på high-end høytalere er i overkant.

 

Edit:

Ikke minst, dyre høytalere krever tilsvarende (eller enda dyrere) forsterker og DA-convertere. Man ender fort på det minst det dobbelte av høytalerprisen.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...