Gå til innhold

Ønsker tips til HD-kamera i prisklasse 10-15 tusen for semiproff bruk


Anbefalte innlegg

Heisann,

min lillebror spurte meg et par dager om tips til beste HD-videokamera til bruk til det kan du kalle semiproff bruk med tanke på at kameraet skal brukes til å filme egne prosjekter og at resultatet skal redigeres og trolig distribueres i HD-versjon.

 

Han opplyste om at budsjettet er mellom ti og femten tusen. Hvilke kamera kan dere anbefale til denne prisen og av hvilke grunner?

 

På forhånd takk til alle som svarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et tips er å se litt selv etter hva man liker, alle kameraer har forskjellige bilder med tanke på nyanser, farger osv. Et tips fra min side er å se på kameraer i den klassen dere ønsker, f.eks på komplett.no. så søke på kameratype på youtube og se filmer filmet med det kameraet=)

Viktig å velge noe man selv liker:)

Lenke til kommentar

Du får ikke noe HD semipro kamera i den prisklassen. Canon XH-A1 og Sony FX1000 ligger på rundt 30.000 kr og er blant det rimeligste du får av det som kan kalles semiproft HD-utstyr.

 

Heisann,

min lillebror spurte meg et par dager om tips til beste HD-videokamera til bruk til det kan du kalle semiproff bruk med tanke på at kameraet skal brukes til å filme egne prosjekter og at resultatet skal redigeres og trolig distribueres i HD-versjon.

 

Han opplyste om at budsjettet er mellom ti og femten tusen. Hvilke kamera kan dere anbefale til denne prisen og av hvilke grunner?

 

På forhånd takk til alle som svarer.

Lenke til kommentar
Uten at jeg har så veldig peil på de mer proffe kameraene, så vil jeg tro at Canon HFS 11 gir mye for pengene.

På det har du noen manuelle innstillinger så man kan leke seg litt med fokusering, lyd og eksponering for å nevne noe. :)

 

Jeg har både Canon XL1 og Canon XL2 men vil gå over til et noe mindre kvalitetskamera. Canon HFS 11 ville ha vært perfekt for meg om den hadde søker. For meg er et kamera uten søker utenkelig.

Lenke til kommentar
Uten at jeg har så veldig peil på de mer proffe kameraene, så vil jeg tro at Canon HFS 11 gir mye for pengene.

På det har du noen manuelle innstillinger så man kan leke seg litt med fokusering, lyd og eksponering for å nevne noe. :)

 

Jeg har både Canon XL1 og Canon XL2 men vil gå over til et noe mindre kvalitetskamera. Canon HFS 11 ville ha vært perfekt for meg om den hadde søker. For meg er et kamera uten søker utenkelig.

 

Har du vurdert Panasonic HDC-TM300? Jeg tør påstå at det er noe av det aller beste som finnes på markedet i prisklassen under kr 20000,-. Har en masse smarte funksjoner, slik som "intelligent auto" og "følgefokus" og har også det meste av manuell kontroll. Kameraet har elvsagt også søker i tillegg til LCD skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...