Gå til innhold

OL2010:15/2 10 km langrenn fristil, kvinner


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Tråden for damenes 10km i OL.

 

Kristin_St_rmer_S_7413854x3.jpg

 

Tid for konkurransen:

 

15/2 19.00 10 km langrenn fristil, kvinner

 

 

Mulige norske deltakere:

 

Marit Bjørgen

Kristin Steira

Marthe Kristoffersen

Vibeke Skofterud

 

 

Se opp for: Avhengig om det er klassisk eller skøyting. Uansett: Petra Maidic, Justyna Kowalczyk, Aino-Kaisa Saarinen, Natalia Korosteleva

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror Therese går seg i form i tour de ski som ho gjor i fjor og har en stigene form fram mot OL og tar tredje plassen, men Bjørgen blir for sterk etter og ha skippa touren og tar seieren. Andreplassen e eg litt usikker på, men eg har en sterk følelse av at Kalla, Follis, Kowalczyk (i skøyting), Saarinen og Kowalczyk (i klassisk) kan skjempe om andreplassen. Utfordrara til pallen Skofterud, Roponen, kristoffersen, Steira, Longa, Maidic, Haag. Det var dei eg kom på i farta, har sikkert glemt eit par stykk :hmm:

 

Russarane e sterke, men e dei doping fri? det kan diskuterast...

 

Det var ei kort evaluering av løpet, kom gjerne med fleire :)

Lenke til kommentar

Bjørgen eller ingenting, ingen av de andre som har sjans på medalje, sorry Kristin, jeg unner deg så enormt et gull, men du kom rundt 20 år for sent. Jeg liker ikke langrennsutviklingen, individuell start er best med god margin. 50km / 30km fellesstart er helt bak mål.

 

Sånn til på siden. Får frysninger fra 1998 i Nagano når jeg tenker på 50 kilometeren. Et slikt løp får vi ALDRI igjen. Nå blir det 48km i treningstempo og en massespurt. Det er forbanna synd.

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Såvidt jeg har forstått er løypeprofilen i Whistler ganske lett. Det skulle tale for at det er de beste teknikkerne som har gode sjanser. Hva med noen av italienerne? Kanskje Follis, eller er hun for mye av en sprinter?

 

Sånn jeg har forstått har Steira kvaliteter i bratte bakker, men ikke helt ueffen i lettpartier (hun er jo så lett) heller. Bjørgen kan jo alltids slå til.

 

Egentlig har jeg ingen peiling, så jeg skal sjekke om det ligger ute noe odds fra bookmakerne ;)

Lenke til kommentar
Egentlig har jeg ingen peiling, så jeg skal sjekke om det ligger ute noe odds fra bookmakerne ;)

 

Noen utvalgte fra oddschecker.com:

 

3.5 Charlotte Kalla

5 : Marit Bjørgen

5.5 Kowalczyk

10 Kahzova

17 Kristin S. Steira

17 Kristina Smigun

16 Anna Haag

29 Roponen

34 Maiken Falla

34 Saarinen

41 Follis

81 Johaug

81 Kristoffersen

81 Jacobsen

81 Skofterud

 

Jeg var visst litt på bærtur. Kalla vant vel kanskje det siste fristilrennet som var, med Kowalczyk på andre. Videre analyse må nok noen andre ta seg av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...