Gå til innhold

Test: Multicom Kushan W870


Anbefalte innlegg

@ GullLars:

Du kan jo selv velge å få denne levert med Intel x25-M gen 2 80/160 GB. Prisen er god også.. I tillegg kan du legge ved en 640 GB 5,4k rpm. Er det ikke det du etterlyste? Eller tenkte du kanskje at det burde være i testeksemplaret?

Bingo! ;)

 

Om de skulle sende HW en laptop til test kunne de i det minste ta seg bryet å sette i en komponent som vil øke prisen ca 15% men øke real life ytelsen i generell bruk 3-5x, å sende denne med 2x500GB er IMO høl i huet. x25-M 80GB + Scorpio blue 640 vil gi maskinen mye høyere value.

Som noen andre nevner hadde kanskje 4xxx skjermkort vært en bedre idè.

 

Min tanke for en bestselger laptop året som kommer nå (ikke slepbar eller nett-pc) er:

i3 ca 2,0-2,4Ghz

4GB DDR3 1333 CL5-6

5xxx skjermkort (5350?)

x25-V eller x25-M (40/80GB)

5400 RPM 320-640GB HDD.

Med eSATA, HDMI, og USB3. Muligens LED skjerm om prisen ikke blir for ille av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å si at man kan velge komponentene selv hos Multicom er en liten overdrivelse.

konkurrenten komplett.no gir deg vanligvis flere valg på hver maskin.

i tillegg så ser du hvem som produserer kompostene.

 

det er f.eks forskjell om harddisken er på 320 GB uten produsent og at 320 gb harddisken er produsert av segate. det samme kan sies om minnebrikkene

Lenke til kommentar

Har komplett bærbare PCer som kan konfigureres? Har ikke fulgt med, men mente de kun har stasjonær selvbygger.

 

Når det gjelder multicom er de den norske butikken/leverandøren som gir klart mest for pengene ved selvkonfigurert laptop. For eksempel kan man velge bort OS... Du kan også spessifisere hvilket merke HDD, RAM osv du får hos Multicom over epost...

 

Jeg kjøpte en Kunshan M860 med Kingston SSD Now M 80 GB... Den var ikke i valgene i konfiguratoren, men jeg sendte epost og spurte om jeg kunne få det mot prisforskjellen tilsvarende samme produkter løst hos multicom. Gikk fint... Til bestillingen sa jeg "endres etter avtale" i merknader...

Lenke til kommentar
Har komplett bærbare PCer som kan konfigureres? Har ikke fulgt med, men mente de kun har stasjonær selvbygger.

 

Når det gjelder multicom er de den norske butikken/leverandøren som gir klart mest for pengene ved selvkonfigurert laptop. For eksempel kan man velge bort OS... Du kan også spessifisere hvilket merke HDD, RAM osv du får hos Multicom over epost...

 

Jeg kjøpte en Kunshan M860 med Kingston SSD Now M 80 GB... Den var ikke i valgene i konfiguratoren, men jeg sendte epost og spurte om jeg kunne få det mot prisforskjellen tilsvarende samme produkter løst hos multicom. Gikk fint... Til bestillingen sa jeg "endres etter avtale" i merknader...

 

å måtte spesifisere hvilke merke av harddisk, ram, brenener o.s.v via epost er nå veldig tungvind.

 

jeg spurte komplett.no i en epost om jeg kunne byte ut enkelte av komponentene i konfiguratoren deres.

jeg vektla kabinettvalgene men der var det blankt nei der.

 

komplett.no har vist ikke konefigurbare laptopper men til gjengjeld har det et solid utvalg ( over 300 )

konefigurbare laptopper er nok et ganske nytt fenomen

Lenke til kommentar
Multicom har hatt konfigurerbare laptopper i flere år.

Jeg sitter nå på en Multicom Compal FL91+ jeg kjøpte høsten 07, og den konfigurerte jeg en del selv.

 

det er 2.5 år siden.

for meg er det ikke så lenge i denne sammenhengen.

 

forøvrig så er det litt pussig at ikke flere nettbutikker til byr selvkonfigurasjon.

som oftest er også vekstmulighetene diskutable

Lenke til kommentar

Gamer laptop er i mine øyne FAIL pga overoppheting, veldig lav ytelse i forhold til pris, lav levetid på maskinen i forhold relatert til utviklingen i ytelse, størrelse på maskinen gjør at den såvidt er slepbar, og batteritiden er særdeles dårlig. Alt i alt så er det mye, mye bedre å kjøpe en desktop for gaming. Eventuelt kjøp en billig laptopp med bra batteritid og en konsoll i tillegg og du har spart 30 - 40 % eller mer.

Lenke til kommentar

Helt enig Ketle.

Jeg kjøpte denne laptopen når jeg var i militæret for å ha noe å game litt med der (ingen ting hardcore, bare CSS). Jeg kjøpte den med ekstra stort batteri (husker ikke i farta om det er 6 eller 8...), men den holder ca 3 timer når jeg ser på film hvis jeg dimmer skjermen (og det går fint å se). Nå bruker jeg den når jeg reiser og på skolen.

Jeg stappet nylig en Vertex 30GB i den, og den flyr avgårde i daglige oppgaver.

(jeg har en stasjonær til gaming :))

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Er ikke bare Multicom som har hatt det. PS-data (nå PS.no) hadde det lenge, og jeg har en slik. Ikke det at jeg er happy med den, men bare for å poengtere :)

 

Greit nok at byggkvaliteten var crap, og at den etterhvert ikke funker mer i det hele tatt.

 

Men det å spesifisere ting pr. laptop er ikke noe nytt - det har vært mulig i mange år, fra forskjellige leverandører.

Lenke til kommentar

Jeg synes gamerlaptop funker flott! Se sig.

Jeg bor i en 50 m2 leilighet og det er greit med ting som ikke tar så stor plass. Dessuten hender det jeg tar den med inn i stua for å spille med samboeren (den andre PCen bruker TVen til skjerm, og hun liker at vi er i samme rom). Dessuten er det mange ganger enklere på (for ikke å sakke om fra og til) lan. Ga ikke så alt for mye for den... 13k. Og den presterer mer enn godt nok i alt jeg har kastet mot den. Også bruker jeg den på Gløshaugen i de fagene den passer. Den veier ca 3,5 kg og har rundt 3 timer batteritid i kontoroppgaver. Jeg hadde kjøpt den på nytt i dag.

 

Fabler dog litt om en ny stue/spill -PC som åpenbart skal være stasjonær (liten og stillegående).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...