Gå til innhold

Inngangen til digital tuner, hva må gjøres


Anbefalte innlegg

For noen minutter siden skulle jeg bytte mellom våre 2 tunere, så fikk jeg se at min søster hadde vært der. Den inngangen fra parabolantennen som du skrur inn i tuneren var ikke helt inntakt. En sånn inngang har i enden en metalsnurr du skal skru innpå tuneren slik at den holder seg på plass. Denne har nå blitt revet helt av ledningen. Slik at når jeg skulle se tv, fikk jeg det ikke til, selv om det som var igjen stod inni tuneren. Jeg lurer på hva må jeg gjøre for og kunne rette på dette problemet? Går det an å fikse det hjemme eller må jeg skaffe reparatør eller kjøpe nytt?

Den var også litt vridd og snudd på en eller annen måte.

Svar hadde vært veldig fint =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert en kortsluttning i mellom skjerm på kabel (metall nettet/alufolien) og senter, (den tynne kobbertråden i midten)

Brett skjermen på kabel bakover på ledningen, altså utover den ytterste isolasjoen. Skru pluggen rett på ledningen. Pass på at senterledningen er uskadet.

Jeg kan ikke tenke meg du må kontakte reperatør for dette. Men hvis "metallsnurren" er skadet - må i såfall være gjengene, må du kjøpe ny. Det heter F-kontakt, og koster en tier eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...