Gå til innhold

Ny nasjonalsang?

Marxisten

Ny nasjonalsang?  

101 stemmer

1. 1. På tide å erstatte "Ja, vi elsker"?

• Ja
      8
    • Nei
      83
    • Bryr meg ikke
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bør Norge få en ny nasjonalsang?

Spør dere meg er den norske nasjonalsangen blant det traurigste i Europa. Ikke går det an å synge den heller.

Kjør poll!

Endret av Rothbard
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bytte den ut? Flott tekst og pompøs melodi. Akkurat slik en nasjonalsang skal være.

Hva skulle vi ellers hatt, og hvem skulle lagt den?

Skrevet

"Ja, vi elsker" viser vel selve kjernen av den norske folkesjela. Nei, jeg synes den passer perfekt, jeg. Tenk bare på russernes nasjonalsang, for eksempel. Virkelig storslått og nesten aggressiv, sånt passer jo ikke til nøytrale lille Norge.

Skrevet (endret)

Nøytrale?

Uansett, "Ja, vi elsker" har en pompøs liten melodi og en nesten selvparodisk nasjonalromantisk tekst. Den passer med andre ord perfekt som nasjonalsang.

Endret av Thend
Skrevet
Uansett, "Ja, vi elsker" har en pompøs liten melodi og en nesten selvparodisk nasjonalromantisk tekst. Den passer med andre ord perfekt som nasjonalsang.
Må bare si meg enig i dette. La oss beholde den.
Skrevet (endret)

skal vi bytte flagg i samma slengen da eller?

stemmer på lilla, turkis, og oransj med et neongrønt pentagram på!

Edit: fiksa flagg

post-90800-1262823005_thumb.png

Endret av weebl
Skrevet
Hva med svart og rødt. For å symbolisere olje og blodet fra hvalfangst?

En liten halvmåne i det ene hjørnet, kanskje, for å symbolisere våre nye landsmenn?

Skrevet

Ja, kanskje. Men da må vi ta med en samekniv også. Angola har jo machete i sitt flagg så da synes jeg vi kan ha samekniv i vårt.

Skrevet

vi trenger en davidstjerne eller et (se spoiler antisemitisme)

Dusjhode

også for å symbolisere våre jødiske innbyggere.

en liten kopp har sikkert gjort seg for våre etter hvert veldig vanlige besøkere fra litt mer østlige strøk

Skrevet

Nei, vi trenger for all del ikke en ny nasjonalsang. "Ja, vi elsker" er vakker og det ville blitt et helvetes styr om vi skulle forandret på noe så tradisjonsrikt som sitter dypt inne i folket.

Skrevet
Bør Norge få en ny nasjonalsang?

Spør dere meg er den norske nasjonalsangen blant det traurigste i Europa. Ikke går det an å synge den heller.

Kjør poll!

Dette opptaket er bare helt fantastisk. Vil nå heller si vi har en av de vakrere nasjonalsangene som finnes.

Se filmen hos Youtube

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...