Gå til innhold

2 Skjermer, Catalyst problemer, feil oppløsning


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg fikk mitt nye 5850 idag :D Har aldri hatt kort fra ATI radeon før så det er litt uvant med Catalyst control center. Alt funker fint bortsett fra 1 irriterende ting.

 

Når jeg bytter display fra min pc skjerm 1280x1024 til min TV skjerm 1920x1080 går den ikke opp til den riktige oppløsningen automatisk. Når jeg bytter fra PC skjerm til TV er den fortsatt 1280x1024. Det er veldig irriterende at jeg må sette oppløsningen selv hver gang jeg skal bruke TV skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du både TV-skjerm og PC-skjerm koblet til maskinen samtidig eller plugger du ut PC-skjermen for å koble til TV-skjermen?

 

Hvis du gjør det sistenevnte så vil nok skjermkortet kjøre på med den oppløsningen du hadde sist (1280x1024) og du må nok bytte.

Lenke til kommentar
Har du både TV-skjerm og PC-skjerm koblet til maskinen samtidig eller plugger du ut PC-skjermen for å koble til TV-skjermen?

 

Hvis du gjør det sistenevnte så vil nok skjermkortet kjøre på med den oppløsningen du hadde sist (1280x1024) og du må nok bytte.

 

 

Jeg har begge skjermene koblet til samtidig.

Lenke til kommentar
Så sant du bruker extend skal korte huske oppløsningen på de andre skjermene.

 

Har du lastet ned de nyeste driverne eller brukt du de som fulgte med på CD? Om du gjorde dette, avinstaller og last ned nye.

 

 

CD'en jeg fikk med kortet var ødelagt... :p så jeg lastet ned den nyeste fra siden til AMD.

Kan vell bare begynne å bruke extend. :) ikke noe stress

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...