Gå til innhold

Oppdateringer etter reinnstallering av Windows


Anbefalte innlegg

Hei. Formatterte C: og reinnstallerte vista64

 

Det første som slo meg når alle drivere var på plass, var at det var 102 nye oppdateringer i windows update, men ingen av disse var SP1 eller IE8.

 

Så jeg startet arbeidet med å oppdatere 15 oppdateringer av gangen, for å se om SP1 og IE8 dukket opp. Alle ie7 fix ventet jeg med fordi jeg tenkte at de ikke var nødvendige når ie8 dukket opp i updaten. Men der tok jeg feil. 102 oppdateringer senere fikk jeg endelig tilgang til ie8 oppdateringen. Og ca 115 oppdateringer senere så ser jeg fortsatt ikke snurten til SP1.

 

For meg virker dette idiotisk å måtte ta alle oppdateringer fra Vistas opprinnelse før en får tilgang til ie8 og sp1. For jeg regner med at flere av de 115 er ubrukelige når IE8 og SP1 legges inn.

 

Så er spørsmålet: Finnes det noen snarveier å ta utenom å bruke Windows update. Fant en nedlastbar versjon av sp1 men det var ikke anbefalt.

 

Har holdt på i flere timer med de idiotiske oppdateringene. :roll:

Lurer på hvorfor ikke Microsoft samler alle gamle lappesaker i en pakke, istedetfor å la dem ligge som 100vis av updates.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...Fant en nedlastbar versjon av sp1 men det var ikke anbefalt.

Hva mener du med "ikke anbefalt"? Leter du etter torrents?

Det logiske er jo å laste ned SP fra Microsoft. Det er definitivt anbefalt.

http://search.microsoft.com/results.aspx?f...amp;q=vista+sp1

 

Dette er altså en slik 'pakke med lappesaker' som du etterlyser. Og det er også mulig å lage seg en ny Vista DVD med SP integrert, slik 'Blåbær' peker på.

 

Nå var vel ikke alle oppdateringene du fikk bortkastet. Når SP1 installasjonen kjører og finner at mange av oppdateringene allerede er gjort så laster den ikke de ned en gang til.

Lenke til kommentar
...Fant en nedlastbar versjon av sp1 men det var ikke anbefalt.

Hva mener du med "ikke anbefalt"? Leter du etter torrents?

Det logiske er jo å laste ned SP fra Microsoft. Det er definitivt anbefalt.

http://search.microsoft.com/results.aspx?f...amp;q=vista+sp1

 

Dette er altså en slik 'pakke med lappesaker' som du etterlyser. Og det er også mulig å lage seg en ny Vista DVD med SP integrert, slik 'Blåbær' peker på.

 

Nå var vel ikke alle oppdateringene du fikk bortkastet. Når SP1 installasjonen kjører og finner at mange av oppdateringene allerede er gjort så laster den ikke de ned en gang til.

 

Nei, kjører selvfølgelig orginalt. Og brukte det samme som linken din:

 

Forstår fortsatt ikke hvorfor jeg må laste ned en haug med ie7 fixer før jeg kan innstallere ie8 fra windows update.

Det blir som om jeg må patche fifa 09 før jeg kan kjøre fifa10. makes no sense.

 

Her er screenie fra linken du ga meg:

 

post-76707-1262436506_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...