Gå til innhold

Ny mobil før bindingen utgår?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte meg ny mobil i juli 09 og er litt misfornøyd med denne. Jeg får beskjed om at bindingen går ut 14.juli.2010, men at jeg allerede 15.juni.2010 kan inngå en ny bingingsavtale. Jeg bruker Telenor.

 

Vet noen om jeg kan kjøpe ny mobil nå, hvis jeg fortsetter å bruke samme abonnement?

Jeg vil ikke kjøpe mobil uten binding for da bli den svært dyr. Jeg vil kjøpe mobil med binding og med samme abonemet som jeg har i dag. Spørsmålet er bare om jeg kan kjøpe ny mobil i dag, eller om jeg må vente til den 15.juni?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

 

Jeg vil ikke kjøpe mobil uten binding for da bli den svært dyr.

 

Det er vel strengt tatt mobilen uten binding som er billigst. Å kjøpe mobil til ei krone er som å kjøpe en mobil på avbetaling. Jeg har nettopp bestilt meg en mobil til 1100 kroner og bruker onecall. Kjøper jeg den binding koster den meg minimum 2400 kroner.

 

Til spørsmålet ditt så tviler jeg på at du får kjøpe ny mobil nå, med mindre du kan gjøre avtale med mobilselskapet om få et års binding + resterende fra bindinga du har nå.

Lenke til kommentar

Du kan bryte bindingen mot å betale et gebyr. Hvor mye dette er på kommer an på hvor lenge det er igjen av bindingstiden din, Gebyret begynner på en viss sum, så synker den med noen kroner i måneden, ta en telefon til kundeservice 05000.

 

Fra http://www.telenor.no/privat/mobil/abonnem...nnementsvilkar/

 

15 Oppsigelse

 

Kunden kan si opp avtaleforholdet helt eller delvis uten forutgående varsel. Hvis det er saklig grunn, kan Telenor si opp avtalen med en måneds varsel.

 

Har kunden inngått avtale med Telenor om fast avtaleperiode (bindingsavtale), påløper et gebyr hvis kunden sier opp avtalen før avtaleperiodens utløp. For forbruker blir gebyret beregnet etter gjenstående tid av avtaleperioden.

Lenke til kommentar
Hei!

 

 

Jeg vil ikke kjøpe mobil uten binding for da bli den svært dyr.

 

Det er vel strengt tatt mobilen uten binding som er billigst. Å kjøpe mobil til ei krone er som å kjøpe en mobil på avbetaling. Jeg har nettopp bestilt meg en mobil til 1100 kroner og bruker onecall. Kjøper jeg den binding koster den meg minimum 2400 kroner.

 

Til spørsmålet ditt så tviler jeg på at du får kjøpe ny mobil nå, med mindre du kan gjøre avtale med mobilselskapet om få et års binding + resterende fra bindinga du har nå.

 

 

Visst man vet hva man gjør, så sparer man penger i 99% av tilfellene å kjøpe telefonen med binding.

 

Til trådstarter, du kan betale ut bindingen. Du kan se hva som gjenstår på mine sider.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...