Gå til innhold

Satanisme vs Kristendom


Anbefalte innlegg

1. http://no.wikipedia.org/wiki/Epikur

 

4+5. Lykke til med det.

 

8. Hvilken relevans har synder egentlig? De er allerede utført, alle direkte aktive negative konsekvenser av disse er den samme hevnen du så gjerne fraskriver deg.

Hvis jeg skader deg så får du din hevn uansett. Hadde du vært ateist og ikke trodd at du ikke trengte å stå til ansvar for noen høyere enn deg, og fortsatt vendt kinnet til, DA hadde du hatt din kjære toleranse. Dobbeltmoral er dobbel.

 

9. Les George Orwells bok "1984" eller finn hans avsnitt om krig og hvorfor krigen der foregår. Forøvrig er din betegnelse av nummer 9 en av hovedgrunnene til at jeg HATER religion og spesielt forkastelige kristne som skal dra opp det kortet. Ikke at de har rett og jeg er redd for konsekvensene, men at den betegnelsen er så hjerneskadd at jeg ofte blir redd for mentaltilstanden til kristne (ikke deg). Prøv å være ansvarlig for deg selv en dag, et menneske med egenverdi i stedet for å kle deg i nikkedukke-kostyme og leke slave.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Religiøs/bibelsk satanisme vil si djeveldyrkelse - altså tilbedelse av den Satan beskrevet i bibelen, som udiskutabelt er å anse som ond. Dog svært få, finnes det mennesker som religiøst bekjenner seg til djevelen(bibelske satan), og anerkjenner ham som sin herre.

Dette ofte i tro på at det en gang er satan som vil seire, og styre jorden.

Det er i slike kulter om mulig dyreofringer, bloddrikking osv kan forekomme.

Morsomt - om vi bytter ut satanisme med gudisme, og satan med gud, så har vi en korrekt beskrivelse av den bibelske guden.

 

Dessuten er det umulig å diskutere dette emnet uten å komme inn på ondskap - da det står helt sentralt her.

Det står helt sentralt i en debatt om hvorvidt djeveldyrkelse er bedre enn kristendom - Det er derimot ikke veldig relevant for temaet i denne tråden, som er LaVey-isme vs kristendom. Meningen min var kun å understreke forskjellene mellom to vidt forskjellige satansimer, for å belyse at det som skremmer legmann med ordet "satanisme" som regel ikke er endel av LaVeyismen, som er hva som diskuteres her.

 

Men lag gjerne en ny tråd om djeveldyrkelse vs. kristendom, så skal jeg gjerne delta der :)

Lenke til kommentar
Når noen sier ordet satanisme tenker folk automatisk på slike okkulte sekter som dreper dyr og mennesker for å spise hjertene deres rå. Satanisme er jo for mange, spesielt religiøse selve definisjonen på det verste av det verste. Når vi sier ordet satanisme blir vi jo nesten fysisk redde og fylt med avsky men hva er egentlig satanisme og hvorfor er det så ille? ... Hva syntes du?

Satanisme = Egoisme (selvdyrkelse) Egoisten er verdens største fiende.

 

Morsomt at den største egoisten på hele forumet skulle si dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal bare skli inn fra sidelinjen her, for å nyansere førstepost og debatten ellers litt, da førstepost gjør en liten feil ved å klassifisere satanisme utelukkende som LaVeyisme:

 

Man må skille mellom religiøs/bibelsk satanisme og filosofisk/LaVeysk satanisme.

 

Religiøs/bibelsk satanisme vil si djeveldyrkelse - altså tilbedelse av den Satan beskrevet i bibelen, som udiskutabelt er å anse som ond. Dog svært få, finnes det mennesker som religiøst bekjenner seg til djevelen(bibelske satan), og anerkjenner ham som sin herre.

Dette ofte i tro på at det en gang er satan som vil seire, og styre jorden.

Det er i slike kulter om mulig dyreofringer, bloddrikking osv kan forekomme.

 

Og dette er den klart feteste varianten av satanisme. Hva hadde vel black metalen vært uten Satan/djevelen/fanden/gamle-erik? Nå tviler jeg jo på at aktørene innenfor sjangeren faktisk trodde på skikkelsen, men tematikken skapte ihvertfall noen jævla kule covre, tøffe kostymer, fantastiske, blasfemiske og stemningsfulle låter og ikke minst mye mystikk rundt selve sjangeren.

 

Det får vel holde for meg at satanisme er en fandenivoldsk form for anti-teisme, hvor man forfekter sin tro på satan for å provosere dumme kristne.

Lenke til kommentar

Kan ikke alle bare være venner? Sammensett Gud og Satan så blir verden fin. :)

Det er mange som har en tro som hindrer dem i å være venner med andre.

Dette slår fort begge veier, har selv møtt folk jeg aldri ville møtt dersom jeg ikke gikk i kirken.

Så lenge alle går i kirken, så er alle venner altså. Problemer er at mange aldri vil gå i kirka.

Lenke til kommentar

 

Kan ikke alle bare være venner? Sammensett Gud og Satan så blir verden fin. :)

Det er mange som har en tro som hindrer dem i å være venner med andre.

Dette slår fort begge veier, har selv møtt folk jeg aldri ville møtt dersom jeg ikke gikk i kirken.

 

Så lenge alle går i kirken, så er alle venner altså. Problemer er at mange aldri vil gå i kirka.

Det er overhodet intet problem! Like barn leker da likt. Om du skulle ha din inn-gruppe i kirken, moskéen, klosteret, skolen eller et ved en eller annen klubb skulle da ikke hatt noe å si.

 

Folk er villig til å drepe for et fotballag, men dersom de ikke er villige til å opprette et vennskap grunnet religion, er den ond.

Lenke til kommentar

Kan ikke alle bare være venner? Sammensett Gud og Satan så blir verden fin. :)

Det er mange som har en tro som hindrer dem i å være venner med andre.

Dette slår fort begge veier, har selv møtt folk jeg aldri ville møtt dersom jeg ikke gikk i kirken.

Så lenge alle går i kirken, så er alle venner altså. Problemer er at mange aldri vil gå i kirka.

 

Fordi folk velger hva man vil. Jeg hadde ikke gått inn der, for å bli venn med alle, men om folk kunne respektere at folk ikke tror, så kanskje det kunne vært bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...