Prid Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Jeg skjønner ikke hva som er problemet, men det skjedde i går. Jeg så på Film i VLC media player i Full skjerm, og plutselig so ble allt svart untatt en liten del av øvre-dele og nedre-delen av skjermen min. Etter det, så jeg skjermen min i 3 Deler. Ene er den originale, og to ved siden av (høyre og venstre) - i tillegg til det er det linjer nær venstre-siden, og linjer på høyre-siden av skjermen! Jeg byttet skjerm-utvidelsen og fikset problemet. Neste dag (som er I dag) gikk allt fint, helt til jeg så på en serie online på nettet. Jeg tok i full skjerm, og plutselig etter noen minutter skjedde det samme, bare at det varte i 2-3 sekunder. Det skjedde igjen etter et part minutter til, så jeg slo av fullskjerm og begynte se i vanlig størrelse! Uansett, så skjedde det samme etter ca. en halv time!!! Jeg prøvde å se ferdig episoden. Etter at så ferdig, ble det akkurat som i går. Linjer på høyre- og venstre-siden + 3 skjermbilder i en skjerm, og bytting av skjerm-størrelse fungerer heller ikke - og akkurat nå skriver jeg og opplever det jeg har skrevet. HVA KAN JEG GJØRE FOR Å FIKSE PROBLEMET? Jeg blir gal .... Hva om bærbare pc-en min er herpa/korrupt? Jeg begynner faktisk å bli litt redd, for hva om jeg mister skjermen og alle filene :*( Jeg har ASUS W300 og den er gammel. Noe jeg vet, er at jeg har masse virus på pc-en, og den går veldig sakte! Finnes det en løsning på dette problemet, eller er det pga virus? Hvis det er pga Virus, finnes det en veldig bra program som fjerner all virus? Takk for alle kommentar på forhånd! Prid
Prid Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Skrevet 1. januar 2010 Er det noen her som, VÆR SÅ SNILL, kan hjelpe meg? Jeg trodde jeg kom til det rette stedet, men ingen nyttige svar hittil Prid
Green_Monster Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Det er bra Hva slags medie er det du spiller av ? mp4/divx/avi..etc? Kanskje du trenger en oppdatering av skjermkort og en codec pakke, feks denne
Prid Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Skrevet 1. januar 2010 Den filmen jeg spillte før det skjedde? Det var en .MKV fil! Etter det, så har det skjedd med de media spillerene på nettet (ikke YouTube, men andre Flash media spillere - når jeg tok på full skjerm) I dag så jeg uten Full skjerm, men det skjedde allikevel! Da byttet jeg skjerm-størrelsen innenfra datamaskinen min, men det skjedde da og. Da startet jeg denne tråden, og byttet tilbake til vanlig størrelse. Helt til nå har det gått fint, men det går sikkert verre når jeg prøver å se på film eller noe lignende fra nettet Prid
Green_Monster Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Da byttet jeg skjerm-størrelsen innenfra datamaskinen min Sikker på at du ikke drikker?
Ajaco Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 (endret) Folkens, skjermen hans er korrupt! Det første vi må finne ut av her er HVEM skjermen har blackmailet, så kan vi gå videre. Mulig dette er en inside job for hovedkortet. Endret 1. januar 2010 av Ajaco
Prid Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Skrevet 1. januar 2010 Folkens, skjermen hans er korrupt! Det første vi må finne ut av her er HVEM skjermen har blackmailet, så kan vi gå videre. Mulig dette er en inside job for hovedkortet. I tror ikke det er skjermen min, for den virker helt fint! Jeg tror det har skjedd noe inn i data-en... Jeg frykter det verste Prid
Ajaco Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Det gjør jeg også. Dersom det er silk jeg tror, og at prosessoren har valgt å gå bak ryggen til hovedkortet, da blir det faenskap.
Green_Monster Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Helt klart noe som ikke kommuniserer som det skal, jeg mistenker koder
PerB Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Gammel laptop; sannsynlig årsak: Støv og skjermkort! Masse virus: Disse kan gi mange rare oppførsler. Men det må du ta i Forumet for antivirusprogram og Datasikkerhet. Både i det forumet og dette finner du gode råd i sticky-tråder øverst i forumet. der er der for å brukes.
Prid Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Skrevet 3. januar 2010 Gammel laptop; sannsynlig årsak: Støv og skjermkort!Masse virus: Disse kan gi mange rare oppførsler. Men det må du ta i Forumet for antivirusprogram og Datasikkerhet. Både i det forumet og dette finner du gode råd i sticky-tråder øverst i forumet. der er der for å brukes. Skjermen min blir helt gæren når jeg ser på en eller en annen Video i Fullskjerm. Etter det, så blir hele skjermen korrupt, og jeg må slå av datamaskinen og la den hvile i et par timer, før jeg kan slå den på og da funker allt fint, helt til jeg ser en video på fullskjerm igjen!!! Jeg tror PerB har rett, det kan hende noe har skjedd med Skjermkortet. Jeg søkte på sånn forum og fant en program som het ATI TOOL, jeg brukte den og det sto på forumet at mc ikke skulle være høyere enn 80mc - når jeg brukte programmet, så ble hele skjermen kaputt! Jeg startet datamaskinen på nytt, og skriver ned problemet mitt! Jeg bare lurer på HVORDAN JEG KAN RENSE SKJERMKORTET MITT? Jeg har ASUS W300 serie Notebook! Prid
Prid Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Skrevet 4. januar 2010 Som det heter på Engelsk: My Laptop Screen is FLICKERING! Dette skjer hvert sekund of er veldig irriterende! Jeg lurer på hva som skjer med dataen min Det kan hende det har noe med en kabel å gjøre som forbinder skjermen med motherboard - det var det jeg fant ut! Og noen ganger, så blir skjermen helt svart i 1-2 sekunder!! Please hjelp meg. Jeg må gjøre ferdig noe viktig før April! Prid
TheKims Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 For å fjerne virus anbefaler jeg http://superantispyware.com/ Last ned og oppdater så kjører du full scan. Har opplevd at virus har gjort det slik at tastaturet ikke fungerer lengere, Så virus kan sikkert kødde til med skjermen
kaffebryggare Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 For å fjerne virus anbefaler jeg http://superantispyware.com/ Last ned og oppdater så kjører du full scan. Kjør Malwarebytes i tillegg. To ganger.
Johnny Thrust Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Hei Morsomt å lese om folks trøbbel, og skriver derfor innlegg for første gang nå siden 2004 Problemet ditt kan jeg med sikkerhet si at er relatert til skjermkortet i laptop`en. Ved visning av video så virker maskinen din å være OK, men så snart du kjører opp i fullskjerm (og skjermkortet må jobbe "på max") , så går det varmt, og gir feil. Bytte av skjermkort er en kostbar attære, da dette i 9% av tilfellene ligger integrert på hovedkortet (pga plassmangel i bærbare PC`er). Hovedkort-bytte koster flere ganger verdien av laptop`en din, og anbefales derfor ikke. LØSNING : Ta backup av det du trenger, og skaff deg en ny laptop. PS: Om du kobler på en ekstern skjerm på laptop`en , og viser bildet på denne, vil du oppdage at bildet fremdeles vil være forvrengt på den eksterne skjermen. På denne måten utelukker du at det er LCD`en i laptopen det er noe feil med. - Laptop reparatøren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå