Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Toalett tar ikke inn vann


Anbefalte innlegg

Har et problem med toalettet i leiligheten vi leier. Den tar ikke inn vann, kan fint dra ned men kommer ikke nytt vann inn slik at vi må fylle på med bøtter.

 

Det som er merkelig er at det virker som det kun skjer når det er kaldt ute, så kontaktet huseier som sendte ned en altmuligmann for å sjekke ut forholdene.

 

Han mente på at det var noe galt med toalettet og absolutt ikke kulda som forårsaket det. Selvfølgelig fungerte toalettet når han var her og det har egentlig fungert helt frem til idag hvor det IGJEN ikke tar inn vann.

Skal ha selskap med mange folk nyttårsaften så JÆVLIG ubeleilelig dersom toalettet ikke fungerer...

 

Noen tips? Prøvd å rote litt nedi "sisterna" for å se om det er noen deler der som ikke sitter skikkelig men uten hell.

Kommer nok til å ringe i morra å mase litt, men har mine tvil om at det vil hjelpe no særlig :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sansynlig er det flotøren som har hengt seg opp. Flotøren flyter opp når sisterna er full og stenger for mere vann. Når du skyller ned synker vannet i sisterna og flotøren synker og åpner for vannet igjen. Hvis flotøren henger seg opp, vil vannet være stengt til sisterna. Hvis alt ser normalt ut, så kan det være noe som er galt med flotørventilen som stenger for vannet.

Hvilken toalett er det merke og modell?

Endret av ein_2
Lenke til kommentar

Jeg fikk akkurat samme problemet, men jeg har sjekket mitt toalett og det ser ikke ut til at noe har hengt seg opp.

 

Men snakket med rørlegger nå og fikk beskjed om at det kan være røret som har fryst, går visst i yttervegg og om det er et hull i isolasjonen så kunne dette skje, spesielt når det er 20 minus ute :p

 

Så fikk den anbefalingen at man tar en varmeovn ca 1 meter i fra veggen og varmer sakte opp. Men så har jeg rør i rør system også og da kunne dette visst ta litt tid :(

 

Men vet ikke om dette kan gjelde for deg også?

Lenke til kommentar
Jeg fikk akkurat samme problemet, men jeg har sjekket mitt toalett og det ser ikke ut til at noe har hengt seg opp.

 

Men snakket med rørlegger nå og fikk beskjed om at det kan være røret som har fryst, går visst i yttervegg og om det er et hull i isolasjonen så kunne dette skje, spesielt når det er 20 minus ute :p

 

Så fikk den anbefalingen at man tar en varmeovn ca 1 meter i fra veggen og varmer sakte opp. Men så har jeg rør i rør system også og da kunne dette visst ta litt tid :(

 

Men vet ikke om dette kan gjelde for deg også?

 

Har EKSAKT samme problem, fikk besøk av en altmuligmann fra huseier som skulle sjekke nå og ja, som jeg tenkte var røra fryst.

 

Han leita litt rundt på biltema for å finne rør så vi kunne ha et midlertidig fra vasken, men fant ikke noe. Så blir nok flott selskap når folk må fly rundt med bøtter og tømme i dassen for å dra ned. 15 folk...

 

FAEN!

Lenke til kommentar

Har du vann alle andre steder? (prøver bare å finne ut om det er noen sammenheng)

Vi har samme problem nå i dag. Har aldri opplevd det tidligere. Men vi har vært borte en uke nå, så tenkte på fryste rør, men vi har vann alle andre steder, og den andre doen virker. Vi har og hatt på varme mens vi har vært borte, gulvvarme på badet. Så syns jo det er litt merkelig om det er fryste rør.

Lenke til kommentar
Har du vann alle andre steder? (prøver bare å finne ut om det er noen sammenheng)

Vi har samme problem nå i dag. Har aldri opplevd det tidligere. Men vi har vært borte en uke nå, så tenkte på fryste rør, men vi har vann alle andre steder, og den andre doen virker. Vi har og hatt på varme mens vi har vært borte, gulvvarme på badet. Så syns jo det er litt merkelig om det er fryste rør.

 

Hei,

vi har ca samme problem som trådstarter og Flaskepost over her, i tillegg til at det ikke er varmtvann i springen. Når vi tapper kaldtvann har det kommet noen ulyder. Oppdaget det sent igår kveld. Vi har vært hjemme dog, og hatt på gulvvarme og åpen dør for toalettet det gjelder (ligger i midt-etasjen). Vi har vann alle andre steder, og toalettet i underetasjen (bakkenivå) fungerer. Har vært 17-19 kuldegrader ute de siste dagene her (Nedre Eiker).

 

Skal man evt helle på bøtter med varmt vann i toalettet? Eller er dette dumt? Burde springen stå og renne på kaldt/lunka vann?

 

Jeg skal prøve som Hower skrev, å ha på en varmeovn nær veggen (vi har rør-i-rør system).

 

Håper det ordner seg for trådstarter.

 

Z.

Lenke til kommentar

Fiksa en dass med å legge en plastkopp over flottøren. Ventilen var litt for treg så den ikke alltid ble trykt ned av flottøren. Litt tyngde på flottøren så ko0m den seg igjen.

 

Men det er 1000 forskjellige patenter på ventil-systemet. Fra de mest simple til noen som nermest krever doktorgrad for å finne ut av. (Har sistnevnte her hjemme).

Lenke til kommentar
Har du vann alle andre steder? (prøver bare å finne ut om det er noen sammenheng)

Vi har samme problem nå i dag. Har aldri opplevd det tidligere. Men vi har vært borte en uke nå, så tenkte på fryste rør, men vi har vann alle andre steder, og den andre doen virker. Vi har og hatt på varme mens vi har vært borte, gulvvarme på badet. Så syns jo det er litt merkelig om det er fryste rør.

 

Hei,

vi har ca samme problem som trådstarter og Flaskepost over her, i tillegg til at det ikke er varmtvann i springen. Når vi tapper kaldtvann har det kommet noen ulyder. Oppdaget det sent igår kveld. Vi har vært hjemme dog, og hatt på gulvvarme og åpen dør for toalettet det gjelder (ligger i midt-etasjen). Vi har vann alle andre steder, og toalettet i underetasjen (bakkenivå) fungerer. Har vært 17-19 kuldegrader ute de siste dagene her (Nedre Eiker).

 

Skal man evt helle på bøtter med varmt vann i toalettet? Eller er dette dumt? Burde springen stå og renne på kaldt/lunka vann?

 

Jeg skal prøve som Hower skrev, å ha på en varmeovn nær veggen (vi har rør-i-rør system).

Håper det ordner seg for trådstarter.

 

Z.

 

Har en lett løsning til deg der, om du har rør-i-rør. Finn frem støvsugeren og få noen til å stå på den ene siden og suge luft ut av ytterøret. Så tar noen andre å blåser med varmluft inn i røret på den andre siden med en hårføner. Vips, problemet løst på et par minutter..

Lenke til kommentar

Om rør i rør systemet er lagt opp rett er det ikke tilgang til ytterøret fra begge sider.

På forbrukstiden skal det være tett mens i koblingsskapet er det åpent slik at en eventuell vannlekasje vill renne inn i skapet og derfra til sluk og ikke noe andre steder der det kan gjøre skade.

Så har det frøse så er det kun oppvarming av veggen som vil fungere.

Lenke til kommentar

Det går an å åpne ja men da må vannet kobles fra først ellers kan det bli vått.

Rør i rør systemer skal normalt avsluttes i en veggboks der det er foringer og pakninger som gjør at ytterrøret er tett fra utsiden.

Avsluttes røret utenfor veggboks f.eks. i kjøkkenbenk skal røret ha ei endehylse som gjør at det blir tett mellom ytter og innerrør.

 

Når det er sagt syndes det mye mot akkurat det med tettet mellom ytter og innerør men det skal være tett for en vannlekkasje skal komme ut på et synlig sted der det ikke gjør skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...