Gå til innhold

CSS vs 1.6 - Hva er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du leser kommentarene i denne nyheten;

 

http://www.catchgamer.no/?module=news&...amp;newsId=9794

 

Så får du masse innblikk på hvordan det er for tiden. Men la meg oppdatere deg litt først. De to følgende statementene er mye omdiskutert på den Catch-Gamer-nyheten jeg linket deg til.

 

.PhP -verdens beste CS:S spiller: I haven't played much of 1.6 so I can't really say, but I would say CS:S is much more about aim. Hitboxes are near perfect, and if you have good aim, you can oneshot with awp any time. In 1.6 it's more like once you see your enemy, you or him will die. You can't run away, hide, peek, strafe or anything at all. You are 'stunned', so it requires less aim. If someone runs back behind a wall, you just spam him through. In Source when someone is strafing between pillars you have to outaim him.

 

fRoD - en av verdens beste CS 1.6 spillere: Danny "fRoD" Montaner sa i sitt intervju til oss, tidligere i høst;

The game is simply childs play, it can be mastered in less than a few months and we proved that when we switched over. When you have a game where every bullet seems to connect and is more of a crazy deathmatch, the skill game simply can not be expanded, because the skill level is capped to a certain degree, whereas in 1.6, the skill gap keeps changing and improving and the game keeps evolving and changing without any updates to the game. It just goes to show how much better and more versatile 1.6 is than source, and maybe even every other game made.

 

Personlig velger jeg source. Hvorfor?

 

- Man kan faktisk rotere, straife, bevege seg når man blir beskutt.

- Hitboxen er FIKSET, er den "fucket", så er det enten ping eller dårlig server eller kanskje også PCen som er selve problemet.

- Personlig liker jeg radaren bedre.

- Bunnyhopping er disablet på de fleste servere.

- Har man bra PC er det en drøm å spille CS: S med god grafikk og 120hz.

 

1.6 er også et veldig bra konkurransebasert spill. Men personlig finner jeg ikke så alt for mye underholdningsverdi i det...

 

Smak og behag - det vil det alltid være.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Man kan faktisk rotere, straife og bevege seg når man blir beskutt på 1,6. Det varierer bare litt med gun og hvor man blir truffet. Også litt realistisk i mitt syn.

 

Det du sier der Lasse, virker litt som "public" når du sier at bunnyhopping er disablet på de fleste servere. Dette må du virkelig ha teken på på 1,6 for å beherske, og det kan da ikke være en fordel å dra sikta fra side til side uten å få overblikk eller en kontrollert aim?

 

Jeg velger gameplay før grafikk, og i mitt syn er gameplayet bedre på 1,6. Jeg behøver ikke potteplanter og annet tull på maps når jeg spiller. Lyden på nuke gjør meg også gal, da stopsound ikke fungerer uten sv_cheats 1 på source.

 

En ting mange nye spillere på 1,6 misliker må være at du kan skyte gjennom vegger. Dette hatet jeg selv i starten, men nå er det en del av spillet og jeg ser på det som skill og treffe på slike skudd. (lyd og vite hvor man skal skyte)

 

Smaken er som baken - delt. Prøv begge og se hva du liker best og synes er en god utfordring.

Jeg valgte 1,6 etter å ha spilt source i over 1,5 år først.

Lenke til kommentar

CSS: moro p.g.a. bedre grafikk og jeg syns at jeg finner flere "morsome" bander der (surf). hitboxene er dårlige til tider ( noe som bare er fun hvis du sniper og vet at du treffer hitboxen, men ikke personen.) har du dårlig internett forbindelse er det bare å glemme å prøve å spille dette. hvis du lagger har du ikke kjangs. mapene er litt oppdatert fra cs 1.6, de små "feilene" er rettet opp. eks: de_dust2 hat fått 2 dører på høyre inngang til bombsite a.

 

CS 1.6. grafikken er dårlig, men hitboxene er bedre. mangle flere mods til dette spillet. syns rats banene på dette spillet er geniale. men noe som drar ned er awp kidz ( hopper fram, headshot) i dette spilet. møter slike altfor ofte. til tider frustrerende hvis du er på servere hvor alle er bedre enn deg. tar nok lengre tid å bli lei dette, enn css.

 

Det var min mening :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...