Gå til innhold

myntvekslings automat i Oslo?


MooseOnTheRun

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Beklager hvis jeg postet denne feil men syns dette var det eneste stedet som passet...

 

Jeg har en haug med mynter, med mye 1 kroninger osv... Disse skal helst få vekslet inn og vil helst slippe og gjøre dette "manuelt" i kassa på en butikken etter som det er ganske mange mynter og tviler på at en butikk vil ha så mange. SÅ spørsmålet er om noen vet om en bank i Oslo som har myntvekslings automat? Helst i nærheten av Majorstua eller no...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg teller opp sparebøssa mi, som består av MASSE mynt, drar jeg til Kiwi som har CG (CashGuard). Jeg jobber der selv, men vi har ikke noe imot dette. Disse boksene har plass til mye mynt, og det koster deg ingenting å veksle inn i sedler. Sist jeg gjorde det fikk jeg nesten 2000 kr., hadde da spart i ett par måneder ;) Null stress med CG'en...

Endret av Carisma'03
Lenke til kommentar
Når jeg teller opp sparebøssa mi, som består av MASSE mynt, drar jeg til Kiwi som har CG (CashGuard). Jeg jobber der selv, men vi har ikke noe imot dette. Disse boksene har plass til mye mynt, og det koster deg ingenting å veksle inn i sedler. Sist jeg gjorde det fikk jeg nesten 2000 kr., hadde da spart i ett par måneder ;) Null stress med CG'en...

Ditto ;)

 

Men det kan være en fordel å spørre dem om å åpne en egen kasse til deg eller noe.. Gjerne kjøpe en ting eller to i samme slengen :p

Lenke til kommentar
Når jeg teller opp sparebøssa mi, som består av MASSE mynt, drar jeg til Kiwi som har CG (CashGuard). Jeg jobber der selv, men vi har ikke noe imot dette. Disse boksene har plass til mye mynt, og det koster deg ingenting å veksle inn i sedler. Sist jeg gjorde det fikk jeg nesten 2000 kr., hadde da spart i ett par måneder ;) Null stress med CG'en...

Ditto ;)

 

Men det kan være en fordel å spørre dem om å åpne en egen kasse til deg eller noe.. Gjerne kjøpe en ting eller to i samme slengen :p

 

Jaja. Og så lenge du ikke gjør det da det er fullt rush og alle kassene trengs går det veldig bra.

 

Jeg bare logger inn på en av de kassene som sjeldent brukes på Kiwi Skedsmokorset, og peiser på :p

Lenke til kommentar

Du kjøper vel ting hele tiden. Kan du ikke bare la VISA-kortet hvile en stund framover?

 

Det er ikke særlig ålreit å kreve ekstra oppmerksomhet. Butikkansatte er temmelig travle.

Betal for ordinære varer med mynter, i stedet for å komme og be om egen kasse.

Trenger ikke å betale hele beløpet med mynter, du kan enten betale med sedler og litt mynt, eller kort og litt mynt.

For de ansattes, og kundene bak deg sin skyld, ikke møt opp med HELE sparebøssa og bruk 20 minutter av andres tid. De brenner ikke opp om de brukes gradvis.

Om du f.eks. kjører moped, kan du fylle for en femtilapp, og betale med mynt.

Men ikke kom med en sekk full og bruk masse tid.

Lenke til kommentar

Butikksjefene vet når det kommer til å være veldig lite folk, og legger opp rutinelistene deretter.

En kunde er ikke i stand til å avgjøre om den ansatte har mye eller lite å gjøre.

Kan hende den ansatte har fått beskjed om å vaske lageret eller foreta vareopptelling eller noe.

 

Jeg prøver derfor å gjøre så lite av meg som mulig.

 

Og husk:

Å få vekslet inn en masse mynt er ikke en menneskerettighet.

Butikkene vil selvsagt gå langt for å gjøre det de kan for å hjelpe, men jeg synes det er temmelig frekt å gå inn i en butikk for å få dem til å veksle, om du ikke engang skal kjøpe noe.

Men i visse tilfeller kan butikken være desperat etter mynt, og da er folk med sparebøsser som sendt fra Himmelen.

Særlig de butikkene som har en udugelig sjef/daglig leder, som aldri bestiller nok myntruller fra banken.

 

Husker jeg jobba i kasse den 17. mai.

Alle kundene kom i bunad eller dress, og alle betalte for småting som Krone-is, med 500-lapper.

Vi ble ganske tomme for mynter etterhvert.

Tydelig at lommene i slike finklær ikke er store nok til å romme en lommebok.

Vil du glede en bensinstasjonsansatt, gi ham en masse småmynt den 17. mai.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...