Gå til innhold

Objektiv til D300 - God lysstyrke


Anbefalte innlegg

Jeg har en 16-85 mm, 3.5-5.6 som tar gode bilder ute. Når jeg bruker det inne synes jeg det blir for lyssvakt. Ønsker derfor å investere i et godt objektiv jeg kan ta portrettbilder og "situasjonsbilder" inne med. Ideelt sett ønsker jeg et zoomobjektiv, men vil også vurdere fast. Det er viktig med god lysstyrke. Noen som har tips til hva jeg bør vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle som har et Nikon DX kamera burde eie den rimelige men eminente 35/1.8!

Den er skarp, liten, lett og billig!

Perfekt brennvidde inne. Man får med alle i sofaen uten å måtte rygge gjennom veggen bak ;)

Ellers er en 50/1.8 uslåelig på pris og skarphet, og passer bra inne til å ta bilde av f.eks barn som leker et lite stykke unna (på DX-kamera) :)

Lenke til kommentar

Enig med gwh.

 

Hadde for en god stund siden kun 18-55mm(kit objektivet) og 55-200mm. Jeg ønsket meg noe mer lyssterkt og noe langt skarpere enn det udugelige i-bunnen-av-skuffa kit-objektivet. Da var 35/1.8 akkurat lansert og ute på markedet til 2.299,- og jeg gikk for det. Har ikke angret et sekund.

 

Enda ligger kit objektivet i bunnen av samme skuff. Jeg har enda 35/1.8 men har gått til innkjøp av 105/2.8 og 12-24. Da har jeg alt jeg trenger.

 

Gidder du ikke å lese den fantastiske stilen min, kan du lese her:

35/1.8 eller SB-600. Begge to brukes i alle mulige situasjoner, og har reddet flere hastverk-skift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...