Xanman Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 Heisann. Jeg trenger anbefalinger til sommermusikk (må være tidlig ute med albumkjøp). Jeg ELSKER Led Zeppelin, og hører også en del på Lynyrd Skynyrd og Rush. Kan noen anbefale meg lignende band? Her er de sangene jeg liker best av hvert band: Led Zeppelin Stairway To Heaven That's The Way Tangerine Going To California The Battle of Evermore Four Sticks Friends Out On The Tiles Celebration Day Rush Tom Sawyer Limelight Working Man The Spirit of Radio Lynyrd Skynyrd Free Bird Simple Man Tuesday's Gone De som har sett filmen Dazed And Confused eller tv-serien Freaks And Geeks vet sikkert hva jeg er ute etter
oyvjak Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 (endret) Trodde jeg var den eneste som hadde sett Freaks and Geeks. Men, for å være litt on topic; King Crimson? Deep Purple bør jo hvertfall sjekkes ut. Endret 25. desember 2009 av oyvjak
Xanman Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Skrevet 25. desember 2009 Synd at det ikke finnes på R2... For meg er det den beste tv-serien gjennom tidene, uten tvil. Takk for forslagene! Jeg skal sjekke dem ut.
Landeplagen Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 (endret) 10cc I'm not in love I'm Mandy, fly me The things we do for love Pink Floyd Comfortably numb Wish you were here Boston More than a feeling Edit: Er også fan av Freaks & Geeks. Hele serien ligger forresten ut på youtube. Endret 25. desember 2009 av Lande
Xanman Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Skrevet 25. desember 2009 (endret) Takk! Fint at det er andre som setter pris på tidenes beste serie. Veldig deprimerende at de måtte slutte så tidlig. Edit: Jeg kan utdype litt, så det blir lettere å komme med eksempler. Jeg er ute etter nostalgisk og "ungdommisk" musikk, som gir assosiasjoner til 70- og tidlig 80-tall. Se filmen hos Youtube Stemingen i Dazed And Confused kjennetegner det jeg er ute etter på en svært god måte. Her er traileren: Se filmen hos Youtube Endret 25. desember 2009 av GoreGalore
kallepetrus Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 Deep purple, jimi hendrix, pink floyd, black sabbath, rolling stones
johome Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 Uriah Heep - in the period of David Byron var veldig bra. Etter at han sluttet gikk det bare nedover med gruppa. Her er en hit som jeg aldri glemmer - Lady in black Se filmen hos Youtube
Xanman Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Skrevet 25. desember 2009 Tusen takk for alle forslag! Skal sjekke ut alle i morgen, og gi tilbakemelding
johome Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 (endret) Hvis Rush er en av favorittbandene dine, hvorfor har ikke du nevnt Red Sector A ? Se filmen hos Youtube Endret 25. desember 2009 av johome
mark Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 (endret) neil young han har vel hatt en del merkverdige sjangereksperimenteringer, så det er vel noe å styre unna også. Men av det vi kan kalle rock kan du høre på… Ohoi Cowgirl in the sand Alabama Southern man (lynard skynard skrev sweet home alabama som et svar til neil youngs Alabama og Southern Man ) Down by the river Words The loner Cortez the killer Når du er hekta på disse og vil ha mer neil young , så kan vi se på den noe mer vise pregede folkerock/cøntrirock siden av han Old man Heart of gold The needle and the damage done Out on the weekend Don’t let it bring you down helpless harvest sjekk ut neil young sier bare jeg, tror d kan være noe du er på jakt etter. Nå har jeg ikke skrevet en absolutt liste her, det er mer hvor det kom fra. Mannen har en ganske egen stemme, ganske nasal og det blir en del tenor synging med han. Vis du vil høre på det litt nyere så har han fra 1990ca jort mye bra, han har vert en stor inspirasjon til bla nirvana og pearl jam. Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube denne heter ohio Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Endret 25. desember 2009 av mark
Xanman Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Skrevet 25. desember 2009 (endret) Hvis Rush er en av favorittbandene dine, hvorfor har ikke du nevnt Red Sector A? Jeg har egentlig bare hørt Moving Pictures-albumet, Working Man og The Spirit of The Radio Gleder meg til å høre mer. hvordan får jeg til slike flotte youtube videoer i posten?? Sett inn spesialelement --> Sett inn: Youtube film Husk: ikke sett inn hele linken, men det som står etter "v=". Så hvis linken er http://www.youtube.com/watch?v=XXXXX Så setter du bare "XXXXX" inn. Endret 25. desember 2009 av GoreGalore
SteinErik Skrevet 26. desember 2009 Skrevet 26. desember 2009 Her er noen i samme område som Lynyrd Skynyrds fabelaktige Free Bird. Altså Southern Rock, rolig oppbygning mot guitar soloer som tar fullstendig av Blackfoot - Highway Song, med Ricky Medlocke som frontmann. Medlocke er i dag medlem av Lynyrd Skynyrd. name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube The Outlaws - Green Grass and High Tides. Denne drar litt i retning av country, men bare litt Igjen fantastisk oppbygning med avsluttende guitar soloer som varer i fleire minutter. Har du spilt Rock band så kjenner du den kanskje igjen. name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube
Xanman Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Skrevet 26. desember 2009 Takk for alle anbefalinger! De bandene jeg likte best var Uriah Heep, The Rolling Stones og Deep Purple. Blackfoot var også litt kult.
Glutar Skrevet 26. desember 2009 Skrevet 26. desember 2009 Du har jo Tom Waits, vis du tør bevege deg litt mer inn i prog så kan du jo sjekke ut Camel, Genesis, Yes og Jethro Tulll.
johome Skrevet 26. desember 2009 Skrevet 26. desember 2009 Du likte Uriah Heep ja. Her kommer flere låter. Jeg må også legge til noen fra Kate Bush - med sin eksepsjonelle stemme .... Uriah Heep : Gypsy Seven Stars Stealin Se filmen hos Youtube Look at yourself July Morning Kate Bush : Wuthering Heights Se filmen hos Youtube Cloudbusting The Kick Inside The Kincade - Dreams are ten a penny Avslutter med en klassiker fra The Who - Baba O'riley
CombatPsycho Skrevet 26. desember 2009 Skrevet 26. desember 2009 (endret) Sjekk ut Yes og King Crimson i hvert fall. Knall bra. Utrolig mye bra fra Frank Zappa, men det treffer ikke helt det du er ute etter kanskje. Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Endret 26. desember 2009 av Kim Salabim
ShareFun Skrevet 26. desember 2009 Skrevet 26. desember 2009 Ser Jethro Tull har blitt foreslått før, og jeg vil gjerne foreslå det igjen. Jethro Tull med: Thick like a brick My god Aqualung Locomotive Breath Mother Goose Dette er gode nybegynnersanger fra et fantastisk band
CypheroN Skrevet 26. desember 2009 Skrevet 26. desember 2009 Kommer med litt utradisjonell 70-talls-musikk (altså, ikke heavy metal.) Emerson, Lake and Palmer - Lucky Man - 1970 Se filmen hos Youtube Pink Floyd - The Great Gig In The Sky - 1973 Se filmen hos Youtube Bob Dylan - Hurricane - 1976 Se filmen hos Youtube Også må vi gå litt lenger back... 1969
Xanman Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Skrevet 26. desember 2009 Tusen takk for alle anbefalinger! Jeg skal ta en ny runde i morgen, og komme med tilbakemelding
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå