Gå til innhold

Firefox 3.5 går forbi IE7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cometbird kjører det meste som firefox kjører..., men om det er program som trenger IE eller FF så trenger du FF:.. jeg personelig liker Comerbird for dens overlegenhet I hurtighet forhold til Firefox.. Google litt rundt.. de fleste mener det samme.

Noe skurrer her..

FireFox is a fast, powerful and full-featured web browser which is an open source program. By using the FireFox codes (exactly the same except some logo pictures) and carefully selected addons, we make CometBird stable and easy to use.

 

Ingenting om hastighet på sidene deres, uansett så nettleseren ikke open source og kan inneholde ting vi ikke vet hva er. Nettleseren er laget av folka bak bitcomet som sist jeg brukte hadde nok av reklame.

Lenke til kommentar

Litt rart at Cometbird er foretrukket av veldig mange og inneholder ikke reklame, den blokkere masse reklame vær dag mener nå jeg, og er en veldig rask net browser... Den er basert på Firefox.. og er hva vi kan kalle en "kopi" av firefox bare den er endel raskere.. sa til deg "dere" at du skulle google litt.. ikke gå på hjemmesiden for de nevner ikke firefox.. http://blog.bitcomet.com/newing/post_47776/ for exempel..

 

google Cometbird vs firefox... skal nok se at cometbird har de fleste stemmemne.

Lenke til kommentar

Av det jeg har lest så er den eneste fordelen raskere oppstart. Uansett så fraråder jeg sterkt å bruke det programme her. Firefox er lisensiert under Mozilla Public License, altså skal koden være tilgjengelig, endringene fra opprinnelig firefox gjort kjent.

 

Programmet er direkte en kopi, så kopi at når man installerer programmet kan man importere IE bokmerker men import fra firefox finnes ikke.

 

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.ph...2&t=1040405

Lenke til kommentar
Av det jeg har lest så er den eneste fordelen raskere oppstart. Uansett så fraråder jeg sterkt å bruke det programme her. Firefox er lisensiert under Mozilla Public License, altså skal koden være tilgjengelig, endringene fra opprinnelig firefox gjort kjent.

 

Programmet er direkte en kopi, så kopi at når man installerer programmet kan man importere IE bokmerker men import fra firefox finnes ikke.

 

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.ph...2&t=1040405

 

Pappa har en uber treig Pc... tar 13 sek og loade opp IE, 7 sec på FF, og 3.5-5 sec med cometbird.. det er endel raskere og føler meg mere trygg med dette enn med FF ettersom cometbird blokker meg vekk fra alle skadelige sider.. noen som firefox ikke pleide .O

Lenke til kommentar

For å avlutte all diskusjon om Cometbird:

CometBird is developed from the source codes of Mozilla FireFox and also follow the source code license of Mozilla.

 

FireFox is a fast, powerful and full-featured web browser which is an open source program. By using the FireFox codes (exactly the same except some logo pictures) and carefully selected addons, we make CometBird stable and easy to use.

 

Det er eksakt kopi av Firefox pluss noen valgte addons. Teknisk sett kan den altså ikke være raskere enn Firefox med de eksakt samme addons, da disse to vil ha eksakt samme kode.

Lenke til kommentar
Legger også merke til at Opera har gått noe ned. Personlig synes jeg Opera tapte seg etter 9.2, så der er blant noen av grunnene til at jeg gikk over til firefox. Også mulighetene for extensions og enkelte toolbars (rettere sagt kun stumbleupon), var avgjørende faktorer for mitt bytte.... og en vesentlig bedre synkroniseringsmulighet med tanke på xmark.

"Others" går opp mens "Opera 9.6" går ned f.o.m uke 34 på grafen. Kan Opera 10 muligens være inkludert i "Others"?

Opera 10 var sluppet 1. september, uke 36. Var sikkert noen RC versjoner før det.

 

Regner med at dette kan bidra med en forklaring for oppganger og nedganger i den kurven.

 

Lies, damn lies, and statistics.

 

 

Selv foretrekker jeg Chrome på PC, Firefox er blitt for treig :)

Endret av MMM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...