Gå til innhold

Posten overholder ikke leveringsgarantien sin


Anbefalte innlegg

Posten har i desember reklamert med leveringsgaranti dersom en pakke er levert på posten før 16. desember. Dette gjelder også servicepakker som normalt har ei leveringstid på 3-5 dager.

 

Jeg bor i Bergen og har bestilt ei pakke fra Oslo. Denne ble registret innlevert 7. desember og ligger fortsatt i Oslo. (0101). Siste hendelse var 19. desember da fakturagrunnlag ble beregnet.

 

Tviler på at denne pakka kommer frem i tide (ikke at det er noe relevant da jeg er på Østlandet atm, så jeg kunne like gjerne dratt til Oslo og kjøpt greia), men lurer i den forbindelse på om jeg har krav til å få refundert porto?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pixl.. det er ikke julaften enda. Vent til de faktisk har brutt et løfte før du begynner å sutre.

 

OK. Hvis du sender et brev i Mars 2010 og klager på at det ikke når mottaker før st.hans så skal jeg være den første som påpeker at de ikke har brutt "før julaften" garantien.

Lenke til kommentar

Posten går tregt i desember, og det er ikke akkurat noe nytt. Posten har lovet at post som ble sendt før 16. desember, skal komme frem før/på den 24.

 

Å klage før fristdatoen er nådd er vel å ta litt hardt i. Har ikke motaker fått pakken den 24., så skal jeg være den første som står ved siden av deg med "drep posten"-banner ;)

Lenke til kommentar

God Jul.

 

Pakka ligger, lite overraskende, fortsatt og koser seg i Oslo.

Beregnet fakturagrunnlag fra EDI-melding 19.12.2009 00:19 0154 OSLO

Sendingen er innlevert på postkontor 07.12.2009 10:46 0101 OSLO

 

Jeg ønsker igjen å vite om jeg kan kreve å få refundert portoen siden pakken ikke er kommet frem i forhold til postens leveringsfrister/garantier.

Lenke til kommentar
God Jul.

 

Pakka ligger, lite overraskende, fortsatt og koser seg i Oslo.

Beregnet fakturagrunnlag fra EDI-melding 19.12.2009 00:19 0154 OSLO

Sendingen er innlevert på postkontor 07.12.2009 10:46 0101 OSLO

 

Jeg ønsker igjen å vite om jeg kan kreve å få refundert portoen siden pakken ikke er kommet frem i forhold til postens leveringsfrister/garantier.

 

Nei - jeg ser ikke noe grunn til det uten videre på det du presenterer. Slik jeg leser det med EDI kan ting tyde, og merk tyde på at enten betaling eller informasjon om pakke ikke kom før 19.12, slik jeg leser det ble ikke pakken levert før etter fristen.

Men hvorfor ikke ringe posten på mandag når de antakeligvis er åpen, og spørre hva dette betyr? hvem var avsender?

Lenke til kommentar

@Christian86:

Litt feil, den meldinga er en automatisk melding som kommer på pakker som er innlevert men ikke blitt veid og målt på en terminal etter x antall dager. At den blir vist til forbruker synes jeg er rart, da den bare skaper forvirring.

 

@Melkekartong:

Først og fremst ville jeg kontaktet avsender og fått de til å etterlyse pakken da den ikke har beveget seg siden den ble innlevert på postkontoret. Det med portorefusjon vil også bli tatt med dem, men er bare Ekspress o/ natten som har en leveringsgaranti, de andre sendingstypene har beregnet leveringstid men ingen garanti såvidt jeg vet. Om portorefusjon vil bli gitt til avsender blir en vurdering fra sak til sak.

 

Ikke noe fangst her heller. NED med postmonopolet!
Posten har ikke monopol på pakker, kun små brev. Endret av trusk
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...