Gå til innhold

Riktig å dra inn spill i denne saken?


jolil123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, VGs oppgave er vel å gjengi saken som den er, ikke å stille seg som dommer over sannsynligheten for det ene eller andre motivet? Siden det er VG vi snakker om er vel motivet primært å tjene penger, men det er en annen sak.

 

Om det faktisk er en sannsynlig teori er en annen diskusjon. Men jeg minnes en debatt om emnet der en eller annen spill-fan som ikke hadde sin beste dag så noe sånt som at "Det blir akkurat som om pensjonister som leser Agatha Christie skulle begynne å spionere på sine naboer av den grunn." Det er faktisk ikke helt utenkelig...

 

Om spill påvirker svake sjeler er kanskje en off topic diskusjon her, men så lenge politiet faktisk jobber med den teorien er det ikke feil av avisen å gjengi det. De bringer da også kommentarer både for og i mot, med sin egen spillanmelder som motvekt. Det er vel alt vi kan forlange.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Med tanke på at han knapt nok spilte WoW synes jeg det er galt å ta dette opp og latterliggjør selve mordsaken mtp VG tjener penger på å skrive om bullshit. 800 timer wow høres mye ut og sånn, men hvor driver du med hobbyen din eller annet "tull" i løpet av 4-5 år?

 

Med andre ord synes jeg VG rir på "WoW&Counter Strike avler mordere" bølgen og prøver å presse mest mulig penger ut av en mordsak. Utrolig respektløst overfor avdøde.

Lenke til kommentar

Spiste brødskive, gikk ut for å drepe

 

 

KONGSVINGER (VG) Den drapssiktede 22-åringen skal ha spist «Rugbrød» da han bestemte seg for å drepe.

 

 

Politiet har beslaglagt brødvarer fra den siktedes bosted. Bakverk er en av den drapssiktedes store interesser, og omstridte «Rugbrød» er favoritten.

 

Etter det VG Nett erfarer, spiste siktede dette brødet den kvelden han bestemte seg for å begå et drap. Nå undersøker politiet om det er en sammenheng mellom bakverket og det fatale drapet.

 

Ifølge forskere kan «Rugbrød» være svært vanedannende.

 

- Det kornbaserte bakverket er laget på en slik måte at man lett blir hektet, sier psykiater og brødavhengighetsekspert Hans Olav Fekjær.

 

 

I tillegg er 22-åringen en ihuga forbruker av det søte bakverket «Wienerbrød». På flere nettsteder har han lagt ut såkalte «breadshots», bilder av bakverket, som viser at bollen dreper sine forbrukere med både blodpropp, høye kolesterolnivåer og åreforkalkning.

 

 

 

 

Så dumt er det.

Lenke til kommentar

^^^^

Haha, like før jeg sprutet ut i latter på jobben :rofl: Genialt.

Personlig tror jeg spill kan påvirke folk, jeg har sett folk bli rasende når de taper i spill og kaster ting i veggen osv. Men hvis du er 22 år, har spilt wow i 33 (hele 33!! dager, herlighet, jeg har over 180... WATCH OUT HERE I COME TO KEEEEL!) dager, og bestemmer deg for å drepe noen... så er det noe galt oppe i huet ditt, mener nå jeg.

 

(Enda bedre: Han begynte å spille i 2005, samme som meg. Så på ca. 5 år har han spilt 33 dager, mens folk jeg kjenner har over 300... *være på vakt rundt venner fra nå av*)

 

Men for all del, godt mulig det er en sammenheng.

 

PS: Du glemte å spesifisere at han har spist "Rugbrød" i til sammen 800 timer siden 2005, eller 33 dager sammenhengende!!

Endret av Cundou
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er det type 4millioner spillere i World of Warcraft, så at noen av de tilfeldigvis er mordere er vel neppe overaskende. Og i de fleste tilfeller har det heller ikke en shit å gjøre med mordet.

 

Media hopper jo over dette vær gang de kan, så det er jo helt håpløst å bry seg om det, og folk må jo begynne å se gjennom det snart. Leste i en annen avis at 1 av 10 personer spiller tv/data spill daglig, så det er jo faktisk relativt stor sjanse for at folk som dreper også er gamere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...