Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Julegave til damen?


Anbefalte innlegg

Ja ikke lenge igjen til jul nå! Og faen å digg det skal bli! Julegaver har jeg enda ikke begynt å kjøpe, heller ikke til dama enda. har spurt hun hva hun ønsker seg og hun sier hun ikke vet. Til bursdag (i november) fikk hun et halskjede. Jeg har kommet på noen forslag selv, men kanskje dere har noen bedre? :) Vi har vært sammen 4 mnd snart...

 

Tenkte på kanskje en ring? Eller blir det for teit? Aner ikke fingerstørrelsen hennes...

Undertøy tør jeg ikke prøve :p

Kama sutra kunne jo vært morsomt å gitt

Og et bilde av oss to som jeg rammet inn.

 

Noen jenter her som vet om den ultimate julegaven? Ipod, etc... name it! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en ny teori.

 

La oss si at du stikker til gullsmeden.

 

Så sier vi at du skal bruke 200-400 kr.

Da du må finne en nærmest perfekt gave.

Det kan være vanskelig.

Det må være noe som passer akuratt til henne, og noe hun synes er perfekt.

 

Sleng på et par lapper til, vi er oppe i 500-600 kr.

Da kan du finne en gave som ikke trenger å være helt perfekt, for siden den kostet mer så vil den ha en verdi i seg selv. Kvalitet, bedre materialer osv.

 

Går du opp til 1000 kr kan du kjøpe det meste, for det er verdt noe i seg selv, om du skjønner. Til den prisen kan man snart begynne å snakke ekte sølv, diamanter(må gå opp en del selvfølgelig), gull osv, og da bryr ikke damene seg en dritt om hvordan ting ser ut.

 

Men ja, det er mest for damer som liker smykker, ringer osv.

 

Altså, saken er at det er lettere å finne en gave hvis man bruker mer penger.

Det er selvfølgelig opp til hver enkelt hvor langt de er villig til å gå.

 

 

Heldigvis, mange er jo så heldig at de har en kjæreste som vet at det er tanken som teller. :)

 

Men likevel, jeg har kjøpt 4 gaver til kjæresten min i de årene vi har vært sammen. (2 julegaver, 2 bursdagsgaver) (har selvfølgelig kjøpt flere gaver men da var det ikke noe spesiell anledning :p)

 

Så jeg kommer faktisk ikke på hva jeg skal kjøpe i år. Ikke sjangs heller.

Da lar jeg heller pengene gjøre jobben.

Dyre ting = fine ting.

 

Materialistiske holdninger som rår i disse dager. :roll:

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar

Kjøp heller noe hun har bruk for. Hun ble veldig glad for smykket jeg kjøpte i fjord, bevares, men har aldri sett henne brukt det utenom ved en eller to anledninger. Når hun i år derimot spretter opp en ekstern harddisk med 1TB skal jeg ikke garantere hun blir like smigret som i fjord, men etter et par dager er det noe hun setter mer pris på en noe juggel, uansett prislapp.

Lenke til kommentar

Jeg er jente, og om samboeren min hadde kommet hjem med ett gullsmykke med diamant på til jul, så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg hadde blitt en smule skuffet. Jeg er absolutt ikke noe smykkejente, jeg har bare hatt to smykker i hele mitt liv som jeg virkelig har satt pris på, og det var ett smykke jeg arvet fra min bestemor (ett som min bestemor gav meg for at ingen andre skulle arve det, blir vel mer riktig), og ett smykke jeg fikk fra bestevenninnen min. Ingen av de smykkene ble brukt fordi jeg liker smykker, men for tanken og symbolikken i dem.

 

Jeg vet hva jeg får av samboeren i år (vi reiser bort og gidder ikke drasse alt mulig med oss), og det er en saccosekk og en masse post-it-lapper. Og det er det beste han kunne gitt meg. Jeg elsker postitlapper, men er drittlei de rektangulære gule, noe jeg har sagt, og saccosekk har jeg ønsket meg eviglenge, uten at jeg har sagt til ham at jeg ønsker meg det til jul. Det som gjør gaven til en fantastisk gave er at han har hørt mine små hverdagslige ranter (som for eksempel at de rektangulære, gule postitlappene er ramstygge), og tenkt ut en gave ut fra det.

 

Både tanken og gaven teller. En gave uten tanke kan være så dyr den bare vil, den blir en skuffelsen. En gave med noe tanke, og noe penger er midt i blinken, og er du oppfinnsom nok så er en gave med mye tanke og lite penger enda bedre.

Lenke til kommentar

Virker veldig fint!

Skulle ønske jeg kunne gjort noe lignende for kjæresten min.

 

Jeg ga kjæresten min en modifisert smurf-eske en gang, jeg hadde fylt den opp med kun gule smurfer, fordi jeg hadde fått med meg at hun likte de best. Så jeg kjøpte 3-4 esker og tok alle gule og fylte i en. :p

 

Men ja. Du hadde jo blitt glad hvis du hadde fått noe du ønsket deg?

Du sier jo det selv.

Og siden du tydeligvis er så fornuftig at du føler du ikke har bruk for smykker, så er det jo klart at du blir skuffet over å få det.

 

Men nå er det jo sånn, at veldig mange andre jenter føler de har bruk for smykker, og ønsker seg det.

Det er ikke sikkert at de i bunn og grunn har bruk for det, men de føler det jo hvertfall sånn.

Derfor vil de jo bli glad for det.

 

Er ikke alltid man klarer å være oppfinnsom på et bestemt tidspunkt.

Derfor er det ikke alltid like lett å finne på en gave med tanke.

 

Hvis jeg blir f.eks oppfinnsom midt på sommeren, og føler at det er artig å kjøpe noe, så slår jeg til.

En gave med tanke kan dama mi få når som helst. :)

Men det er som sagt ikke alltid man klarer å "tenke".

Jul er stress for mange.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Materialistiske holdninger som rår i disse dager. :roll:

Ikke nødvendigvis, en av de fineste gavene jeg har fått har kostet ingenting/lite. Er så koselig å få noe som er laget selv, f.eks. om noen skriver et dikt eller bare om typen skriver hva han føler eller noe. Fikk 100 lapper med 100 grunner han liker ved meg i fjor til jul (sikkert noen som synes det er klissete, men je gsynes det var veldig søtt og fint). Og jula før det fikk jeg bl.a. en liten bok med et fint sitat i gave av en venninne som jeg satt veldig pris på. Er koslig med sånne gaver, så vet man at giveren har brukt litt tid på det, og ikke bare løpt til nærmeste gullsmed/etc. og kjøpt et eller annet random.

Lenke til kommentar
Materialistiske holdninger som rår i disse dager. :roll:

Ikke nødvendigvis, en av de fineste gavene jeg har fått har kostet ingenting/lite. Er så koselig å få noe som er laget selv, f.eks. om noen skriver et dikt eller bare om typen skriver hva han føler eller noe. Fikk 100 lapper med 100 grunner han liker ved meg i fjor til jul (sikkert noen som synes det er klissete, men je gsynes det var veldig søtt og fint). Og jula før det fikk jeg bl.a. en liten bok med et fint sitat i gave av en venninne som jeg satt veldig pris på. Er koslig med sånne gaver, så vet man at giveren har brukt litt tid på det, og ikke bare løpt til nærmeste gullsmed/etc. og kjøpt et eller annet random.

 

Koselig! :D

 

Men jeg tror fortsatt at flertallet tenker veldig materialistisk.

Var det jeg sikta til.

 

Enkle gleder er så klart sterkt undervurdert, og man ser lite til det egentlig.

Men giverglede er giverglede.

 

Altså, en person som kjøper dyre gaver vil jo bare at mottakeren skal bli glad.

Kanskje personen som kjøper gaver er litt redd for at mottakeren ikke liker slike enkle gaver osv.

Det er jo egentlig en fin tanke bak det.

 

Det er jo tanken som teller.

Det sier jo ofte de som kjøper mer enkle, billige, og artige gaver.

F.eks jeg bruker å få sokker og slikt fra ei tante.

Koselige små gaver.

Tanken som teller, som sagt! :)

 

Så det må jo gjelde andre veien også, for dyrere gaver.

Fortsatt en tanke bak det.

Det må være fint at folk i det hele tatt har lyst til å gi.

 

Mottakeren kan ikke kalles materialistisk når han/hun får gaver.

For mottakeren velger ikke hva folk skal kjøpe.

 

Kjøperen av gaven vil at mottakeren skal bli glad.

 

Så egentlig er det ingen "syndere" her.

Ikke sånn jeg ser det hvertfall.

 

Så har man jo selvfølgelig de som ikke blir fornøyde med gavene de får, men de gidder jeg ikke å prate om en gang.

 

Kanskje påstanden min var feil likevel.

Eller kanskje materialistiske holdninger ikke er så ille i jula, når alle gir i stedet for å ta.

For tenk deg, materialistiske folk ser en verdi i tingene.

Men likevel gir de bort.

De gir bort noe som de selv synes er verdifullt.

 

 

Haha jaja. Bare slapp ut noen tanker her.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar
Jeg ga kjæresten min en modifisert smurf-eske en gang, jeg hadde fylt den opp med kun gule smurfer, fordi jeg hadde fått med meg at hun likte de best. Så jeg kjøpte 3-4 esker og tok alle gule og fylte i en. :p

 

Men ja. Du hadde jo blitt glad hvis du hadde fått noe du ønsket deg?

Du sier jo det selv.

Og siden du tydeligvis er så fornuftig at du føler du ikke har bruk for smykker, så er det jo klart at du blir skuffet over å få det.

 

Men nå er det jo sånn, at veldig mange andre jenter føler de har bruk for smykker, og ønsker seg det.

Det er ikke sikkert at de i bunn og grunn har bruk for det, men de føler det jo hvertfall sånn.

Derfor vil de jo bli glad for det.

 

Jul er stress for mange.

Noe jeg ønsket meg eller hadde lyst på, ja, men noe fra en ønskeliste, spesifikt for jul? Not so much, som noe han har fått med seg om meg, slik som smurf-esken du gav din. Når det kommer til smykker føler jeg egentlig at de jentene som -ønsker- seg smykker vurderer gaven ut fra prisen, og ikke gaven i seg selv.

 

Jul er stress ja? Tell me about it. Jeg sitter her med en 7 uker gammel baby, ansvaret for gaveinnkjøp både til min familie, typens familie og vennene våre, pakking for at vi tre skal komme oss fra stavanger til arendal for å feire jul faller også på meg. Jeg gleder meg bare til det er over. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...