Gå til innhold

Svindel den andre veien på Finn.no?


Jakke

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk en melding fra et rart nummer på mobilen: 2612300147146.

 

Det sto:

Fra [email protected]

I have just seen the car you have for sale on the net and like to buy it. Has it been in any accident/crash? Send me final price "[email protected]" Thnks

 

Vet at amerikanere er glad i yahoo.com mail, og han har et amerikansk navn, skal bo i Drammen.

 

Jeg skal innrømme, svindel den veien er vel VELDIG sjeldent, så lenge selger har noe krutt mellom øra?

 

Jeg vet ikke helt i denne saken, sier han skal kommer opp til helga og se på bilen. Altså Drammen-Lofoten er jo ekstremt for en bil da. Selvfølgelig, dukker han opp her, tar han ikke bare fly nedover igjen, da kjører han som oftest med bilen ned igjen. Jeg vet at OM han dukker opp gjør han det pga. ok stand på bilen, men jeg har vel neppe noe å tape på dette, nei?

 

Vet såpass at jeg ikke skal lyve, for da kommer advokathæren etter meg, og jeg skal se pengene før jeg skriver under noe som helst.

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er faktisk ofte at svindelen går den veien.

Normalt så er det varer som kan sendes med et transportfirma,og som oftes er adressaten bosatt i Afrika.

Det som er gjengse er at kjøper prøver og vinkle betalingen inn til en betalingstransaksjon som kjøper har kontroll over og som gir deg enten en falsk trygghet om at beløpet er innbetalt eller at de misbruker dine kontoopplysninger.

 

Men hvis kjøper kommer hjem til deg og betaler kontant så skulle det ikke by på noen problemer.

Lenke til kommentar

Eventuelt så får du tilsendt en valutasjekk på et beløp som er for høyt. Ærlig som du er, returnerer du det han har betalt for mye. Etter noen uker (ja det tar så lang tid med valutasjekker), får du beskjed av banken din om at sjekken er falsk. Du får da ikke noe penger av "kjøper" (som selvfølgelig aldri dukker opp), og du har betalt han. Dette er ikke en ukjent fremgangsmåte.

 

Men for all del. Dersom han dukker opp og betaler med en norsk bankremisse eller kontant, er det bare å kjøre på så vidt jeg kan skjønne. Madagaskar har forøvrig landkode som begynner på 261.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...