Gå til innhold

*LØST* Nytt hjemmekinoanlegg. Kan noen se over dette?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal endelig ha meg nytt hjemmekinoanlegg, men trenger hjelp til å se over det oppsettet jeg har kommet frem til:

 

TV: Samsung LE-46B550, 46", LCD

Reciever: Harman/Kardon AVR 155

Høytalere: Harman/Kardon HKTS 11

Mediasenter: Sony PS3

 

Jeg har ikke all verdens krav til lyd, og det viktigste er at det fungerer uten altfor mye krøll. Designet har også en del å si da dette skal stå fremme på "orkesterplass" i stua. Prismessig har jeg strukket meg så langt jeg kan gå.

 

Tenker å kjøre optisk kabel fra TV til Reciever, og HDMI fra PS3 til Reciever og fra Reciever til TV.

 

Er det noen som har erfaring med høytalerene? De får gode anmeldelser i de testene jeg har lest, men det jeg lurer mest på er hvordan det blir ift. å regulere lyden mellom de ulike kanalene. Jeg blir nemlig sittende på en måte der bakhøytalerne kommer rett bak sofaen, mens det blir ca. 4,5 meter frem til center og fronthøytalerne. Det skal også følge med kabler til høytalerne, men erfaringsmessig blir disse for korte...eller?

 

Ellers noen innspill?

 

På forhånd takk!

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det ser ut som et veldig velbalansert og fint oppsett. Den høyttalerpakken har fått mye skryt rundt omkring, masse godlyd og trøkk for pengene, men jeg har ikke hørt den selv.

 

Lydvolum mellom de ulike kanalene kan du justere på receiveren. Jeg vet ikke hvor lange kabler som medfølger.

 

Når det gjelder receiver ville jeg i den prisklassen heller gått for f.eks. Onkyo TX-SR507, som har noe mer krefter og støtte for de nyeste HD-formatene. Da får du også en ekstra HDMI-inngang.

Lenke til kommentar

Kjøpt & Betalt, mener du? :). Lyd og Bilde har aldri likt Bose. Se heller til tester i utlandet.

 

EDIT: Skal også nevnes at de ga Lifestyle 48 toppkarakter i 2007, et år før test av v30, og dette er da et identisk system med identiske høyttalere....eneste forskjellen er da at de har byttet ut cd/dvdspilleren med en enhet med flere inn- og utganger.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Er uten tvil slik at mange audiofile ikke kan fordra bose, , de elsker å hate merket, og bose leverer nok aldri samme dynamikken som et system med store høyttalere i samme prisklasse. Men så små høyttalere, så utrolig god brukervennlighet, og samtidig så god lyd finner du ingen andre som kan levere.

 

Og det har definitivt bedre lyd enn anlegg til 10000,-.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Veldig fornøyd. Eneste problemet mitt er at veggen som TV'en henger på er litt smal, så det blir ikke all verdens avstand mellom de to fronthøytalerne og dermed litt redusert surround-effekt...men det er ikke anlegget sin skyld.

 

Bør kanskje også nevne at høytalerne er litt pain å henge opp hvis man bruker veggfestene, men det går greit med litt tålmodighet.

 

De medfølgende kablene var forøvrig mer enn lange nok for min del. Veldig positivt overrasket over akkurat det.

 

Skal jeg nevne noe negativt om forsterkeren, så må det være at kontakten for AC-ut på denne er litt løs. I hvertfall sitter ikke stømkontakten til sub'en min så godt fast i denne, men det går også greit med mindre man flytter mye på ting.

 

Hele anlegget ser grisestilig ut, med unntak av fjernkontrollen til forsterkeren som ser ut som en murkloss fra 1980 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...