Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vedlikehold på Webasto anlegg VW Sharan


Reggy

Anbefalte innlegg

Har programmerbar Webasto på en VW Sharan. Det er litt ymse om anlegget klarer på starte opp. Det ryker og sviver som bare det, men så må det gi seg. Akkurat som ikke det klarer få tenning.

 

Noen som har peiling. Er det slik at det er en glødeplugg i dette anlegget som gjør at det til slutt sviver av seg selv? Kan det evt være den som er dårlig?

 

OG er det noe hokus pokus å skifte denne? Er de dyre osv...????

 

Anlegget funker som tilleggsvarmer til varmeappparatet ved kalde dager, samt at det er bygget ut for full programmering. Det starter som regel greit når bilen sviver og er litt varm.

 

Men når jeg kommer på morgenen og håper å hente varm bil så har det som regel ikke startet opp. Men man kan lukte at det har gjort et solid forsøk.

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det den orginalmonterte varmeren som ligger under bilen på venstre side??

 

i såfall er det ikke webasto, men en eberspächer..

 

JA det er den originale under på venstre side.

 

Så at du vet det er en Eberspächer, men prinsippet er vel mer eller mindre likt som webasto.

 

Men vet du noe om det jeg spør om....

 

 

edit:

skrivefeill

 

 

Hmm den posten ble jo himla merkelig, men du ser kanskje spørsmålet????

Lenke til kommentar

prinsippet er det samme..

 

eber´n har ikke sirkulasjonspumpe orginalt montert på sharan.. så om den bygges ut med start-ur vil den ikke starte om ikke den pumpen også er tilstede..

 

edit:

jeg har service manualen til eber... send meg epost på PM, og jeg sender deg fila.

ps.. jeg har sharan selv

Endret av joka
Lenke til kommentar
prinsippet er det samme..

 

eber´n har ikke sirkulasjonspumpe orginalt montert på sharan.. så om den bygges ut med start-ur vil den ikke starte om ikke den pumpen også er tilstede..

 

edit:

jeg har service manualen til eber... send meg epost på PM, og jeg sender deg fila.

ps.. jeg har sharan selv

 

Flott.

 

Da har jeg sendt deg en PM.

 

Takk:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
prinsippet er det samme..

 

eber´n har ikke sirkulasjonspumpe orginalt montert på sharan.. så om den bygges ut med start-ur vil den ikke starte om ikke den pumpen også er tilstede..

 

edit:

jeg har service manualen til eber... send meg epost på PM, og jeg sender deg fila.

ps.. jeg har sharan selv

 

Flott.

 

Da har jeg sendt deg en PM.

 

Takk:)

 

 

Hei har og en Sharan og vill blitt veldig glad for å finne ut litt mer om "flymotorn " under bilen :-) kunne du ha sendt meg service manuelen på PM så hadde jeg blitt glad !

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
prinsippet er det samme..

 

eber´n har ikke sirkulasjonspumpe orginalt montert på sharan.. så om den bygges ut med start-ur vil den ikke starte om ikke den pumpen også er tilstede..

 

edit:

jeg har service manualen til eber... send meg epost på PM, og jeg sender deg fila.

ps.. jeg har sharan selv

 

Flott.

 

Da har jeg sendt deg en PM.

 

Takk:)

Hei

Jeg har også en sharan med samme problem var det mulig å få til sent service manualen

Endret av balti
Lenke til kommentar

Sitter det en sirkulasjonspumpe til no kjølevæske under der? hmm for.. skal vi see.. om det er en sirkulasjonspumpe for kjølevæske der, er det vel sikkert en overopphetings sikkring ting inni der og, så om det ikke sirkulerer kjølevæske som da blir varmet opp og samtidig kjøler ned, vil denne slå inn. det kan forklare at den ikke starter på kalde morninger. Det at den fungerer under kjøring kan da også forklares med at trykke i kjøleanlegget hjelper til å drar dette rundt. men det som ikke forklares da er at om den er orginalmontert er det vel også en sperre der etter x-antall oppstarter? så anlegget låser seg?? eller er jeg veldig ute på jorde nå?:p

er vel kanskje også diagnosemuligheter på den om den er orginalmont? er det jo forsåvidt på enkelte ettermonterte anlegg og damen..

Lenke til kommentar

orginalt er det ingen sirkulasjonspumpe på sharan.. varmeren går kun når motoren går.

det sitter en flammevakt inn der.. med mye småkjøring kan den bli veldig sotet... da stopper varmeren..

hvis glødepluggen ikke virker.. er varmeren helt død.. (noe av det første elektronikken sjekker)

 

for å bruke varmeren som "stand alone" trenger du noe extra tilbehør...

 

selges bl.a her:

http://www.cum-cartec-shop.de/

Lenke til kommentar
er det den orginalmonterte varmeren som ligger under bilen på venstre side??

 

i såfall er det ikke webasto, men en eberspächer..

 

JA det er den originale under på venstre side.

 

Så at du vet det er en Eberspächer, men prinsippet er vel mer eller mindre likt som webasto.

 

Men vet du noe om det jeg spør om....

 

 

edit:

skrivefeill

 

 

Hmm den posten ble jo himla merkelig, men du ser kanskje spørsmålet????

Lenke til kommentar
prinsippet er det samme..

 

eber´n har ikke sirkulasjonspumpe orginalt montert på sharan.. så om den bygges ut med start-ur vil den ikke starte om ikke den pumpen også er tilstede..

 

edit:

jeg har service manualen til eber... send meg epost på PM, og jeg sender deg fila.

ps.. jeg har sharan selv

 

Flott.

 

Da har jeg sendt deg en PM.

 

Takk:)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 6 år senere...

 

Hei. Kunne du ha sent meg linken på mail.

Har problemer med varmeren på min 2001 sharan. Vil ikke starte.

 

quote name="joka" post="14851166" timestamp="1260818649"]prinsippet er det samme..

 

eber´n har ikke sirkulasjonspumpe orginalt montert på sharan.. så om den bygges ut med start-ur vil den ikke starte om ikke den pumpen også er tilstede..

 

edit:

jeg har service manualen til eber... send meg epost på PM, og jeg sender deg fila.

ps.. jeg har sharan selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...