Don't salute! Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 (endret) Sikkert et klassisk spørsmål, men jeg vil bare ha et JA eller NEI om det er lovlig eller ikke å ha server hjemme. En venn av meg har en server som kjører gjennom Hamachi, noe jeg tror er annerledes i forhold til det jeg driver med, nemlig Team Fortress 2 dedikert server. EDIT: I følge min far er det ikke lov å ha server hjemme, og siden jeg spør er fordi jeg har hørt flere plasser at det er lovlig. Endret 11. desember 2009 av macdour
gxi Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 (endret) Noen privatabbonementer kan ha i avtalebetingelsene at servere ikke er tillatt, men ellers står det i alle privatabbonementer at kommersiell bruk er "ulovlig", noe som betyr at du har ikke lov å selge tjenester på en privatlinje, men ellers er det ingenting som begrenser slike ting. Endret 11. desember 2009 av gxi
Don't salute! Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Skrevet 11. desember 2009 Vi har NTE Brdbånd. Har ikke anelse hvilke betingelser de har, siden det ikke er jeg som holder styr på akkurat det.
Jann - Ove Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 NTEbb har forbud mot kommersiell webhosting, og en typisk klausul mot misbruk i form av ulovligheter. Så det er 0 problem å hoste en server til privat bruk på en linje fra NTEbb.
Don't salute! Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Skrevet 11. desember 2009 Så det er 0 problem å hoste en server til privat bruk på en linje fra NTEbb. Så det vil si at jeg kan gjøre den tilgjengelig på Internett?
Pilot_ Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Så det er 0 problem å hoste en server til privat bruk på en linje fra NTEbb. Så det vil si at jeg kan gjøre den tilgjengelig på Internett? Så lenge du ikke tar penger for det, ja.
AlexCenezo Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 (endret) Ja, det kan du, så lenge du skal ha det til privat bruk. Endret 11. desember 2009 av Alex1331
Don't salute! Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Skrevet 11. desember 2009 (endret) Ja, det kan du, så lenge du skal ha det til privat bruk. Men vil den bli tilgjengelig for andre fra hele verden? EDIT: skal heller ikke tjene penger på det jeg hoster. Endret 11. desember 2009 av macdour
AlexCenezo Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Hvordan Team Fortress 2 sin dedikerte server fungerer vet ikke jeg, men du kan helt sikkert velge om den skal være offentlig eller ikke. Du kan godt ha den offentlig dersom det er dette du vil, er ingenting galt med det.
Don't salute! Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Skrevet 11. desember 2009 Hva er det du ikke skjønner? Siden jeg ikke vet hvordan NTE sine retningslinjer er, skal jeg spørre faren min om det...
Pilot_ Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Hva er det du ikke skjønner? Siden jeg ikke vet hvordan NTE sine retningslinjer er, skal jeg spørre faren min om det... Du har jo allerede fått svar på det.
AlexCenezo Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 (endret) Kunden har ikke rett til å benytte Utstyret tilkommersielle eller lovstridige forhold. Kunden har med foranstående begrensninger rett til å installere servere til privat bruk, dersom de tekniske forutsetninger for dette er tilstede. Happy? Link til dokumentet: Dokument Endret 11. desember 2009 av Alex1331
Don't salute! Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Skrevet 11. desember 2009 Greit. Takk for all hjelpen. Mye misforståelser fra min side. Beklager det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå