Gå til innhold

Komplett reklame på TV....misvisende?


Anbefalte innlegg

En ting er nå om de sier de er rimeligere en de fleste..greit nok det.

MEN(!).. Flexi-data.no og Komplett bruker samme levrandør på varene sine, flexi-data selger samtlige produkter billigere enn komplett. faktisk ganske stor pris forskjell på enkelte varer, får da være måte på å ta seg betalt. Greit, Komplett er blitt en rimelig stor bedrift etterhvert og har derfor mer utgifter, men likevel......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare si meg enig med dem som synes det er positivt at leverandører/forhandlere tar seg bryet med å svare i tråder her på forumet. Det er service og engasjement ikke snikreklame. :woot:

 

Den dagen de starter egne tråder er det reklame og vil helt sikkert medføre konsekvenser.

Lenke til kommentar
PS. Snekker'n: Vi tar kontakt med deg pr. mail i løpet av kort tid for å finne ut hvordan vi kan løse ev. problemer/misforståelser.

 

Igjen viser det at ikke alle kunder er like mye verdt hos komplett. De som er en trussel for dere får oppgjør? For de skal dere smøre så de holder kjeft?

 

Det oppgjøret han nå får (sikkert uansett om han har galt eller rett i deres øyne) er jo ikke representativt for den gjennomsnittlige kundebehandlingen deres.

Lenke til kommentar
PS. Snekker'n: Vi tar kontakt med deg pr. mail i løpet av kort tid for å finne ut hvordan vi kan løse ev. problemer/misforståelser.

 

Igjen viser det at ikke alle kunder er like mye verdt hos komplett. De som er en trussel for dere får oppgjør? For de skal dere smøre så de holder kjeft?

 

Jeg blir irritert til den negative instillingen til mange folk nå til dags.. åffer skal ALT folk gjøre tolkes negativt ?? Hva er vitsen med en fiendlig instilling hele tia ? Man kommer lengre med å være hyggelig nå ti dags..

 

Noen som er enige ? Man får lissom ikke lyst til å hjelpe noen som "skriker" FIKS BILEN MIN FOR F**N .. istedetfor kunne du være så grei å hjelpe meg litt med bilen ?

Lenke til kommentar
PS. Snekker'n: Vi tar kontakt med deg pr. mail i løpet av kort tid for å finne ut hvordan vi kan løse ev. problemer/misforståelser.

 

Igjen viser det at ikke alle kunder er like mye verdt hos komplett. De som er en trussel for dere får oppgjør? For de skal dere smøre så de holder kjeft?

 

Jeg blir irritert til den negative instillingen til mange folk nå til dags.. åffer skal ALT folk gjøre tolkes negativt ?? Hva er vitsen med en fiendlig instilling hele tia ? Man kommer lengre med å være hyggelig nå ti dags..

 

Noen som er enige ? Man får lissom ikke lyst til å hjelpe noen som "skriker" FIKS BILEN MIN FOR F**N .. istedetfor kunne du være så grei å hjelpe meg litt med bilen ?

 

 

Synes ikke det er så rart at noen reagerer litt. Komplett.no Salg kunne skrevet mail til Snekker`n uten å forkynne det her i forumet først. Med tanke på at Snekker`n faktisk er en voksen kar med over gjennomsnittet peiling, og at han får et visst gjennomslag for sine meninger her på forumet, så er det komplett.no`s ønske å få han som fornøyd kunde.

 

Jeg sier ikke at komplett ikke ønsker å få alle som fornøyde kunder, men en kunde med gjennomslagskraft for sine meninger betyr mer enn en kunde som bare setter seg ned i en krok og gråter hvis han føler seg feil behandlet.

 

DrE

Lenke til kommentar

Til "Komplett.no Salg, angående reklamen:

Alt er helt greit helt til slutten, der kisen ser mot døra - varen rett hjem saken er vel mer postens ansvar?

Det går for øvrig alt for fort når spesifikasjonene til produktene vises, en må følge godt med for å få med seg det som står. Unødvendig, reklamen skal jo være "avslappende".

Lenke til kommentar
Artig at dere har sett TV-reklamen allerede, vi har mottatt mange positive tilbakemeldinger på den og tar gjerne i mot flere

 

Mener settingen er helt feil i reklamen, "far i huset sitter på pc'en, sola skinner og alt er vel" ...jeg trodde først det var en sånn fancy Jiff reklame. ventet bare på at de små hvite gnomene med rød caps skulle dukke opp.

Litt mer saftige greier hadde jeg forventet fra dere. Er jo ikke en ukjent sak at det mannlige kjønn er de som handler mest hos dere. Et snerten hu-kjønn, kun iført ufornuftige sko, som dekket det mest private med denne tv'en hadde slått godt ann.

 

 

 

Hardware solution to a software problem.

Lenke til kommentar
PS. Snekker'n: Vi tar kontakt med deg pr. mail i løpet av kort tid for å finne ut hvordan vi kan løse ev. problemer/misforståelser.

 

Igjen viser det at ikke alle kunder er like mye verdt hos komplett. De som er en trussel for dere får oppgjør? For de skal dere smøre så de holder kjeft?

 

Jeg blir irritert til den negative instillingen til mange folk nå til dags.. åffer skal ALT folk gjøre tolkes negativt ?? Hva er vitsen med en fiendlig instilling hele tia ? Man kommer lengre med å være hyggelig nå ti dags..

 

Noen som er enige ? Man får lissom ikke lyst til å hjelpe noen som "skriker" FIKS BILEN MIN FOR F**N .. istedetfor kunne du være så grei å hjelpe meg litt med bilen ?

 

 

Synes ikke det er så rart at noen reagerer litt. Komplett.no Salg kunne skrevet mail til Snekker`n uten å forkynne det her i forumet først. Med tanke på at Snekker`n faktisk er en voksen kar med over gjennomsnittet peiling, og at han får et visst gjennomslag for sine meninger her på forumet, så er det komplett.no`s ønske å få han som fornøyd kunde.

 

Jeg sier ikke at komplett ikke ønsker å få alle som fornøyde kunder, men en kunde med gjennomslagskraft for sine meninger betyr mer enn en kunde som bare setter seg ned i en krok og gråter hvis han føler seg feil behandlet.

 

DrE

 

Enig med Cdburnr, kjempefint at komplett er her og ser hva vi skriver, og ber om tilbakemeldinger. Hvilken rekkefølge snekkern blir kontaktet i er da mer eller mindre likegyldig. At de gjør dette i stedet for å si: "Ditt ansvar, ta heller kontakt med supportavdelinga vår", er kjempeflott.

Lenke til kommentar
Blir vel like troverdig som da de sto frem her på forumet og fortalte at nå hadde de kun 3 dagers behandlingstid på returer :lol:  :lol:

 

Min ble behandlet dagen etter at jeg sendte den, det vil si samme dagen de mottok varen. Ferdigbehandlet var saken dagen etterpå.

 

Er ikke mye å klage på synes nå jeg...

 

btw, er reklamen på tv for Komplett.no eller Komplett Data? Hvilke(n) kanal(er) sender reklamen?

Lenke til kommentar

Noen her inne på forumet har virkelig et "attitude-problem" - alt er galt, eller kan i det minste forsøkes å gjøres galt. Selv synes jeg det er flott at Komplett lytter til og kommuniserer med kundene sine.

 

Ang. hva spørsmålet i det første innlegget egentlig var:

En ting hadde vært om de sa de var billigst, mens "priser få kan matche" nok må kunne sies å være innenfor de rammer man kan godta - selv om vi nok heller hadde likt at alle markedsaktører var objektive - men det er jo selvsagt en utopi. :)

 

Selv brukte jeg Komplett mye mer før, da de var blant de 3-4 billigste i snitt. Det har jeg inntrykk av at de ikker er lenger. Men de leverer kjapt nok. Behandlingstid på returer/support kunne nok vært bedre, men det gjelder for øvrig alle webshops, og mange er MYE dårligere (f.eks. Databutikken.com).

 

Det var MIN mening. Hadde eg. ikke noe stort behov for å forsvare Komplett, men jeg synes noen går litt langt over streken i sin kritikk noen ganger.

Lenke til kommentar

mange spydige kommentarer her, er 2 ting eg plages med frå komplett og det er at nokre av demohovudkorta er bare 10kr billegare enn ein heilt ny frå ein konkurent og at retur av defekte varer tok LANG tid. Hugse eg måtte greie meg uten geforce kortet i ca 5 veker.

 

Men ellers så synes eg det er positivt at komplett kjem på tv-skjermen, og knuser dei andre latterlige datatilboda du ellers finner på tv skjermen. Jo fleire som bruker komplett, jo større omsetning og mindre priser i lengden for oss kunder(kan jo alltid håpe).

Lenke til kommentar

Snikreklame er noe HELT annet enn hva denne posten handle om. Komplett, & andre butikker, må da få lov til å svare på tiltale!? & om de skal orde opp i en eller annen sak snekkern har hatt, så er vel ingen ting bedre!?  

 

Komplett, & alle andre, lever av at kundene er fornøyde og at folk anbefaler andre å handle der. Om butikkene ikke skal få lov til å orde opp i problemer/missforståelser, blir det etterhvert MANGE frustrerte kunder der ute, både forbruker & butikk vil i lengden tape på det.

 

Greit nok at dette er et forum for oss sluttbrukere, men at de forskjellige butikkene kommer med oppklarende & gode svar, det vil nok alle tjene på.

 

Om du lurer på hva snikreklame er for noe, så kan du tenke tilbake på netconnection-"saken" & alt det styret der (ja, jeg vet at det er et avsluttet kapittel...).

 

Jeg er ikke er uenig i det du skriver, men jeg er uenig i hva du mener denne posten handler om. Denne posten handler om dårlige eller gode erfaringer med webshoper. Ros av webshoper burde være like selvfølgelig som ris, så lenge det er fortjent. Og den debatten synes jeg burde burde være forbeholdt oss forbrukere uten innblanding ene eller andre veien fra forhandlerne. Jeg er ikke ute etter Komplett spesielt. Min reaksjon hadde vært den samme om det var MPX, PS-Data eller pcbutikken.com som hadde uttalt seg. Det jeg reagerer på er at Komplett går inn i forumert og klager på dårlig oppdatering og oppfølging fra HW sin side. Dette er noe som burde vært ordnet internt mellom Komplett og HW og med en uttalelse fra HW på forsiden hvor man oppfordrer alle til å dobbelsjekke prisene i prisguiden med prisene og lagerstatus på den enkelte webshops egne sider..

Jeg nekter å tro at dette gjelder KUN Komplett slik det kan fremstå i svaret fra Komplett !

Snikreklamen jeg mener Komplett innfører her er priseksempler/lagerstaus i første rekke og den "private" meldingen til Snekker'n på slutten av innlegget. Jeg har full forståelse for at Komplett har et behov for å oppklare evt. dårlig oppdatering i prisguiden, men dette forumet er ikke rette stedet. En melding fra HW på startsiden hadde kanskje vært på sin plass ?

 

MEN det positive i denne saken er jo at det skapes debatt. Takk gud at vi ikke er enige alle sammen i alt! Tenk for en kjedelig verden vi hadde levd i !! :roll:

 

Netconnection-saken er av en helt annen dimensjon, og har definitivt ikke noe med denne tråden å gjøre. Netconnection-saken startet jo latterlig og ble bare bedre og bedre. Jeg ler enda når jeg tenker på hvor dum det går an å bli... :D

 

DeeJayVZ

Lenke til kommentar

En ting jeg finner pussig er:

I slutten av reklamen trykker han på bestill, det ringer på døren og han ser mot døren.

 

Var det ikke i forrige uke at Komplett selv uttalte et par skrekk-eksempler på kunder. Der var det en kunde som haddde ventet at når han trykket på "bestill", så skulle varene komme på døren i løpet av kort tid.

 

(Les diskusjonen på "ødelagt hardisk - komplett prøver å bestikke meg". Noe i den duren. Der er komplett inne og forteller om kunder som pakker ting med popcorn som slagdempende materiale, og blant annet en kunde som trodde at da han trykker på bestill så kom varene i løpet av kort tid på døren)

 

Hvorfor tar de dette med i reklamen på slutten hvis de synes det er hårreisende at kunder kan tro varene kommer på døren samme dag man trykker bestill ?

Lenke til kommentar

MEN det positive i denne saken er jo at det skapes debatt. Takk gud at vi ikke er enige alle sammen i alt! Tenk for en kjedelig verden vi hadde levd i !! :roll:  

:yes::D Hadde heller ikke vært så mye forum lenger heller...

 

(ser etter å ha lest innlegget til komplett et par ganger til at det er en viss eim av reklame i innlegget, men ville ikke kallt det snikreklame ettersom de svarer på tiltale. Vet at vi ikke er enige der :wink: ).

 

Ha en god helg ihvertfall!

Lenke til kommentar

Uansett; gi oss gjerne tilbakemeldinger på TV-reklamen. Gode tips belønnes :-)

 

Noen tips:

 

Vis hvorfor Komplett.no er unik. Priser bør nok nevnes, men det er vel ikke det Komplett er best på. Vareutvalg, kvalitet, troverdighet, kundebehandling, brukervennlighet, leveringstider? Få fram det som skiller Komplett.no fra andre webshops.

 

Fortell om fordelene ved å handle på nett fremfor i vanlig butikk! (Priser? Sammenlikningsgrunnlag (en mengde varer listet opp)? "Enkelthet" - man slipper å bevege seg fra maskinen ;)?)

 

Forklar at det ikke er "farlig" å handle på nettet (kjenner mange som er skeptisk til alt som har med Internett & penger å gjøre siden de tror folk kan snappe opp kredittkortinformasjon). Muligheten til å betale når pakken hentes er jo der.

 

Reklamen bør appelere til både nerder og "vanlige" brukere - men "vanlgie" brukere er vel i et flertall. Det bør vises hvor lett det er å handle, men samtidig ikke avskrekke de skikkelige nerdene;)

 

At dere er størst (?) kan gjøre webshopen mer troverdig.. Det er nok viktig for mange å kunne ha et slags forhold til butikken de handler i - en webside forteller kanskje lite. Hva med bilder fra lokaler, slik at man ser at dere ikke er noen "kjellerbedrift"?

 

Kan dere love noe som folk vil oppleve som en klar fordel ved å handle hos dere?

 

Alt dette blir vel vanskelig å få med i en kort reklamesnutt, men kanskje noen av idéene kan vurderes?

Lenke til kommentar
Det jeg reagerer på er at Komplett går inn i forumert og klager på dårlig oppdatering og oppfølging fra HW sin side. Dette er noe som burde vært ordnet internt mellom Komplett og HW og med en uttalelse fra HW på forsiden hvor man oppfordrer alle til å dobbelsjekke prisene i prisguiden med prisene og lagerstatus på den enkelte webshops egne sider..  

Jeg nekter å tro at dette gjelder KUN Komplett slik det kan fremstå i svaret fra Komplett !

 

Du ser klaging, jeg ser bare at Komplett viser til noen eksempler der prisguiden ikke er den eneste rette sannheten, men at man faktisk må sjekke webshopene selv. Og jeg ser at Komplett sier at de samarbeider med hw.no for å forbedre prisguiden, jeg vil anta at det blir til det beste for oss forbrukere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...