Gå til innhold

Uke 50mm 2009 - Trondster - ZE 1.4/50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at dette er hard valuta - danske kroner, vet du. Dette er eller bældyrt til å være resturant i Danmark*).. ;)

 

Har jo hatt fyrverkeri før, så jeg tenkte at det var på tide igjen, nå når jeg har fått meg nytt objektiv. Vurderte tightere, men det er feigt å croppe på en fastoptikk-utfordring, og når ikke objektivet kan fokusere nærmere, så..

 

5. dag - Wunderbar!

post-71211-1260570106_thumb.jpg

ISO 100, f/8, 6s

 

..Og litt mer crop, hvis det var noen som ville se litt tettere på. :)

 

 

post-71211-1260570117_thumb.jpg

Fikk også for første gang prøvd meg på bittelitt CA-korrigering under RAW-konverteringen - var pittelitt på bokstavene nede til venstre.. :)

 

 

 

 

*) ..Men til gjengjeld er det effektive 61.5% i toppskatt..

Lenke til kommentar

Bah! Dumminger! ;)

 

Ellers bestiller jeg alltid kameloso når jeg er i butikken. Er også stadig noen nydanskere som lurer på hva denne danske varen "poppelopp" er, som alle i butikkene prøver å selge til dem. Ah - "på beløbet", var det nok.

 

Ellers II: Digger hvor skarp Zeissen er når jeg blender litt ned. Whohoo! Ny avatar ble det også. Ny avatar? Ja - Ctrl+F5. Ny avatar. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Blir litt innebilder nå - er på jobben hele uka når det er lyst, og i helgen blir det mye som skal gjøres. Derfor lite utefotografering, men det er da fin stemning inne også?

 

7. dag - Julebokeh

post-71211-1260736038_thumb.jpg

ISO 100, f/2, 0.5s

 

Prioriterte her å stoppe litt ned - vil heller ha svakt takkete enn deformerte og stygge sirkler..

 

Moro med 50mm-uke i år også! :)

Lenke til kommentar
Moro med 50mm-uke i år også! :)

 

Helt enig.... Eller jeg kan vel ikke si det i og med det er min første.

Uansett har jeg det vært moro å følge med i tråden din og dine utallige kommentarer i andre tråder.

 

Det var en koselig og pen avslutning på en glimrende uke. Pluss det minnet meg om at dama har lyst på en slik lysestake.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...