Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

de nye spilleautomatene=hacking?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

alle maskiner som er tilknyttet norsk tipping er på eit VPN-nett, og eg trur nok dette er meget bra sikra mot inntrengere og utro tjenere i systemet.....

 

men det kan kanskje være artigt å koble vekk nettverket på automatene?? :shrug: hacke direkte på automaten??

Lenke til kommentar
Rimelig idioti å kjøre dem på et VPN whatever, da det er rimelig enkelt å "hotwire" en nettverkskabel.

 

Skal du "hotwire" selve krypteringen også? Tviler på at det er fullt så enkelt i praksis. Sikkerhetsprisen det ble siktet til står det mer om her:

http://www.isf.no/isf_sikkerhetspris/2002.htm

 

Nå skal det sies at slike priser ikke trenger å være verdt mer enn selve papiret de er skrevet ut på, men man skulle tro at en bedrift som er involvert i pengetransaksjoner setter slikt på dagsordenen.

Lenke til kommentar
Pentagon og CIA har også hatt "inbrudd". Alt som er på et nett lukket eller åpent kan hackes om man har kunnskapen og midlene til å gjøre det.

Vi har fremdeles ikke hatt noen innbrudd her. Bare tusenvis av port-scans. Og et I-love-you-virus-angrep ( :D )

 

Men det er alt... Gidder ikke si hvor det er, da det mest sannsynlig vil føre til at et par fjortiser blir abuse-meldt for port-scan av sikkerheten her.. :D

 

Men det er en av Norges største arbeidsplasser med i overkant av 8000 på betalingslisten.

Lenke til kommentar
Pentagon og CIA har også hatt "inbrudd". Alt som er på et nett lukket eller åpent kan hackes om man har kunnskapen og midlene til å gjøre det.

Vi har fremdeles ikke hatt noen innbrudd her. Bare tusenvis av port-scans. Og et I-love-you-virus-angrep ( :D )

 

Men det er alt... Gidder ikke si hvor det er, da det mest sannsynlig vil føre til at et par fjortiser blir abuse-meldt for port-scan av sikkerheten her.. :D

 

Men det er en av Norges største arbeidsplasser med i overkant av 8000 på betalingslisten.

 

Statoil? Hydro er det første som faller meg inn av det du sikter til.

 

 

Når det gjelder sikkerhet, om man hacker seg inn hos CIA/FBI, så tar det ikke lang tid før man blir kasta ut eller de finner ut hvem/hva/hvor.

Lenke til kommentar

dere sier at ting ikke kan hackes, alt kan hackes.

Men vi har aldri blitt hacka før!! haha...

 

Samme det da, de flinkeste gidder ikke prøve å hacke små bedrifter, men hvis de beste hadde prøvd det, hadde de klart å hacke hva de vil.

Spørsmålet er om de blir tatt senere, og hvor lang tid det tar før det blir oppdaget!

Lenke til kommentar
Pentagon og CIA har også hatt "inbrudd". Alt som er på et nett lukket eller åpent kan hackes om man har kunnskapen og midlene til å gjøre det.

Vi har fremdeles ikke hatt noen innbrudd her. Bare tusenvis av port-scans. Og et I-love-you-virus-angrep ( :D )

 

Men det er alt... Gidder ikke si hvor det er, da det mest sannsynlig vil føre til at et par fjortiser blir abuse-meldt for port-scan av sikkerheten her.. :D

 

Men det er en av Norges største arbeidsplasser med i overkant av 8000 på betalingslisten.

 

1, Hackere driver ikke med portscan, hvorfor skulle de det.

2, Abuse gir stort set F i portscaning.

3, Om du har en ISP som bryr seg så scan via en eller annen gratis "dial up".

4, Ingen har i til nå blit dømt for portscanning.

5, Hvordan kan du med 100% sikkerhet si at ingen har vært inne på deres systemer?

Lenke til kommentar

Hei. Skal svare så godt jeg kan. :-)

1, Hackere driver ikke med portscan, hvorfor skulle de det.

Jeg sa ikke at hackere gjorde det. Script-kiddies gjør. Jeg sa vi ikke hadde hatt innbrudd.

2, Abuse gir stort set F i portscaning.

En sannhet med modifikasjoner. Det kommer helt an på hva/hvem som er målet.

3, Om du har en ISP som bryr seg så scan via en eller annen gratis "dial up".

Jeg vet ikke hva jeg skal svare.

4, Ingen har i til nå blit dømt for portscanning.

Dette vet jeg ikke noe om, men tviler ikke på at det stemmer. Jeg mener fremdeles at det er ulovlig. Igjen legges det vekt på hva/hvem som er målet.

5, Hvordan kan du med 100% sikkerhet si at ingen har vært inne på deres systemer?

Jeg kan ikke si det med 100% sikkerhet. Vi har ikke hatt besøk av noen crackere, for å si det slik. Men hvis vi har hatt innbrudd, er det av noen med bigtime inside information om nettverket vårt. Enten en ansatt, tidligere ansatt, eller en med høye social engineering skills.

 

 

Det var vel så mye jeg kunne svare på i denne omgang. Håper det tilfredsstiller dine krav. ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...