Gå til innhold

"Must haves" i en herregarderobe


Anbefalte innlegg

Jeg er litt lubben (britisk str 42), og kommer fint inn i Slim, men ikke nubbesjans i Tailored.

 

Jeg bruker 42 jeg og, men jeg har meget stor hals i forhold til kropp, så til og med tailored fit blir som telt på meg. Det er synd, for til prisen skjortene ligger på er de meget gode.

 

42 i dress!!? (Tilsvarer 52 i norske størrelser) Ser ikke sånn ut på bildene du har postet. Ser mer ut som 36-38 (engelske størrelser).

 

Skjortemål er jo rundt halsen/ermet. Jeg bruker 16.5/34 inches. Det skulle helst vært 17/34 men det har de ikke, så det går greit med en halv tomme under comfynivå.

 

Hehe, nei, 42 i skjorter (16.5/34, for å ta det i tommer).

 

Jeg er stort sett en 40 engelske dress-størrelser, men en og annen 42 passer meg også. Jeg er veldig bred i både skuldre og hals, så alt under 40 blir for smalt i skuldrene. Hadde det ikke vært for skuldrene hadde nok 38 passet best.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Enig. Har en litt lang, svart strikkekardigan som jeg bruker når jeg føler for å ha på meg noe digg, men samtidig fint.

Kjøpte den faktisk til ganske ok pris på Cubus i høst

Syns det er litt synd at så mange gutter velger hettegensere fremfor finere cardigans i 100% av tilfellene. Har fått bekreftet av både dama og andre jenter at en fin cardigan er noe av det finneste som finnes av gutteantrekk.

Såppass syns jeg at vi gutta skal kunne spante på oss hvis vi skal forvente at damene skal kle seg litt fint ;)

En fin cardigan + chinos i marineblå eller kaki er favorittantrekket mitt, gjerne med en tskjorte med striper og åpen hals eller helt ensfarga singlet under.

 

En annen, liten ting som jeg bruker HVER dag er singletter.

Jeg liker personlig best å ha på meg singlett under skjorter, cardigans og andre antrekk. Og det føles og ser bedre ut enn t-skjorter, imo..

 

Et par grå, hvite og svarte singlet, så har du noe som kan matche de fleste antrekk.

 

Skjorter er jo nevnt allerede, mensier det igjen.. Enhver mann burde hatt minst en fin, fin, fin skjorte til spesielle anledninger og skjorter til hverdags.

Jeg har selv oppimot 20 hverdagsskjorter i forskjellig farger, mønster og stoff. Og mer skal det bli. Aldri feil :)

Lenke til kommentar

Hvordan en usynlig singlet kan se bedre ut enn en usynlig t-skjorte under en skjorte forstår jeg virkelig ikke.

 

Skal ikke trekke tråden min altfor langt ut på viddene, så gir meg her. Kan si meg enig i at man sjeldent kan få nok skjorter, men ellers var det lite i innlegget ditt som var relevant for tråden.

Lenke til kommentar

Okei...?

Pirk heller på de andre da, for i mitt øye er det noe av det mest on topic som har blitt postet her i månedsvis.....

 

Da må jeg isåfall beklage meg...

 

Angående det med singlet.. Til hverdags så går jeg ikke med skjorten eller kardigan opp til halsen.. Hvis du gjør det, så er det fint for deg. Desuten sitter singletene veldig fint på kroppen, som får ytterplagget til å se finere ut.

 

Det er en grunn til jeg har prøvd å skrive "etter min personlige mening, imo" i innleggene mine idag. Og det er for at slike folk som deg ikke skal reagere så negativt på innleggene mine som dere gjør, uten noe god grunn til..

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Det er jo diskusjon.no da. Jeg er i hvert fall her for å diskutere. Vi, tror jeg, i hvert fall meg, mener ikke å ta deg som person, men diskuterer for å diskutere.

 

For å ikke være ute å kjøre kan jeg jo bidra litt til tråden. Ser at du har nevnt svarte sokker som must have, men jeg føler egentlig at man definitivt bør ha andre farger i tillegg. Usikker på hvilke, men burgunder, navy og oransje kanskje. Veldig greit å piffe opp antrekket litt.

 

Synes også det bør være rom for en fritidsjakke, for eksempel en windbreaker eller regnjakke. Er ikke alltid trench og frakk er like praktisk.

 

Med tanke på sko vil jeg legge til enten loafers eller seilersko til sommeren. Shorts er også must have, synes jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg merker jeg sliter med stilen min, den er så udefinerbar. Blander mange type stiler og slikt, føler meg ikke alltid så vell i klærne jeg bruker.

 

Når jeg er ute og shopper til garderoben så blir jeg ganske rådvill, har dere noen tips slik at jeg kan få en mer definert og mannlig stil ? Må ha en ganske stor utskiftning av garderoben

Lenke til kommentar

Først av alt, bør du finne ut hvilken stil du vil ha, og hva du kommer til å føle deg vel i.

 

Kikk litt rundt på bilder her på forumet, eller på moteblogger, i blader eller hvor enn det måtte være. Her spiller alder òg en rolle. På ungdomsskole og videregående kan kanskje skjorte, "chinos" og Oxford-sko bli litt drøyt, men dette fungerer bra hvis du er litt eldre.

 

Gå gjennom det du har, finn ut hva du kan bruke og hva du ikke kan bruke. Så skriver du en handleliste over hva du vil ha, begynn med basisplagg som kan brukes til mye, og kjøpt heller litt mer spesielle plagg etterhvert som du bygger garderoben. Går du bare ut å handler uten mål og mening, ender du ofte opp med mye av det samme du har fra før av (snakker av erfaring).

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...