Gå til innhold

Importere ps3 fra Japan.


TJen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vurderer og importere an ps3 fra Japan, og lurer på om det er noen som har noen erfaringer rundt dette?

 

Spesfikt så lurer jeg på om hvordan en japansk ps3 vil fungere i Norge. For eksempel er jeg usikker på om jeg vil trenge en strømkonverter eller ikke, og så lurer jeg på om norske spill/filmer vil fungere bra på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke Japan NTSC? Mesteparten av Europa, inkludert norge er PAL.

dessuten kan du vel få noen problemer ifht dvd-soner.

 

Kan ikke skjønne at det skal lønne seg uansett, med frakt, toll og moms? Er den så fryktelig billig der over?

 

800px-NTSC-PAL-SECAM.png

Endret av toth
Lenke til kommentar

Spill = Ingen problem

Bluray-filmer = Sone A (Amerikansk/og de lure Japanerene er A, mens vi i Norge/Europa fremdeles er B)

DVD-filmer = Sone 5 eller noe slikt (Asia).

 

Strøm = du må kjøpe ny strøm-kabel, men er ganske sikker på at de nye PS3-modellene også har universal strømforsyning, slik som de gamle.

 

PAL/NTSC er ikke problem dersom du bruker HDMI til bilde.

Er usikker på om det er ett problem i det hele tatt.

 

Evt. reperasjon kan derimot bli ett problem, siden verken Nordisk film eller Sony Europa vil ha noe å gjøre med asiatiske produkter, uten at de har mottatt penger i noen ledd. :-/

 

Så ta godt vare på kvitteringen, fordi om problemer skulle oppstå¨, må du kanskje sende det til Amazon Japan, som sender den til Sony Japan for reperasjon, som igjen returnerer til Amazon Japan, og deretter til deg igjen.

 

Kan også lønne seg å sjekke ut hvilken garanti som gjelder når du handler på Amazon i Japan også, siden de driter i norske forbrukerlover.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

En kompis av meg bodde et år i Japan og kjøpte PS3 der, en stilig hvit variant faktisk. Han har ikke noe problem med å spille spill, film fungerer selvsagt ikke med mindre han kjøper med riktig sone.

 

Det som imidlertid har vært et problem er at han av og til må klare seg med japansk språk på playstationen. Nå kan han skrive og snakke japansk så det er ikke noe problem for han, men for en som ikke er helt inn i å lese japanske skrifttegn så ser jeg for meg at dette blir et problem ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...