Gå til innhold

Ny Gamer maks 20k

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, Den gamle pcen min har tatt kvelden, nå står det ny pc får tur, har ikke følgt med på utviklingen i det hele tatt, så har ingen styring på hva som er best for tiden. Pcen skal brukes til Tung spilling, Photoshop/Adobepremier og OC, Kjører på en 40" 1920x1080 skjerm.

Har Strømforsyning, kabinett og DVDrom fra før. Bare hiv ut noen utkast.

Endret av TommyTii
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei, Den gamle pcen min har tatt kvelden, nå står det ny pc får tur, har ikke følgt med på utviklingen i det hele tatt, så har ingen styring på hva som er best for tiden. Pcen skal brukes til Tung spilling, Photoshop/Adobepremier og OC, Kjører på en 40" 1920x1080 skjerm.

Har Strømforsyning, kabinett og DVDrom fra før. Bare hiv ut noen utkast.

Hvis det vil si at du har en skjerm fra før også, så kan du vel få heftige saker til den prisen!

Kanskje unødvendig.. men "bygger" du klokt vil kanskje få inn 2xHD5980 i crossfire...

Men dette er dog voldsom overkill for å si det mildt.

er vel rundt 8 lapper for de to kortene alene... men siden du har skjerm/kabinett/dvd-rom/strømforsyning fra før, så vil nok dette gå fint.

Sats på en i7 920 eller bedre i samme slengen.

Men ett par heftige skjermort i crossfire krever en bra strømforsyner, så det er mulig den du har fra før blir for liten...

Satser du på 2xHD5980 ville jeg vel gått for en 1000W strømforsyner... for å være på den sikre siden.

Skrevet

Har 850w Strømforsyning så det skal ikke være noe problem. Overklokker jo bare 920 så trenger ikke sløse pengene vekk. Noen anbefalinger ang minne og hovedkort?

Skrevet (endret)

850w tror jeg kanskje ikke holder til 2x 5870, strømforsyninger har ikke bra av og kjøre på 90-100% av sitt max.

Og viss kabinettet er gammelt så er det ikke sikkert det er stort nok til 2x 5870. Det er ikke vanlig skjermkortstørrelse vi snakker om her, dette er beist. Og viss kabinettet er gammelt så er vell ikke kjølingen og luftgjennomstrømningen optimal så da har du enda en grunn til og skifte ut kabinettet.

Endret av Pizzaen
Skrevet

Har Thermaltake Gandalf så det funker greit. Strømforsyningen skal nokk holde, men det er ikke det store problemer, vis det ikke holder så kjøper jeg bare en 1200w. Men noen som har svar ang HK og Minne?

Skrevet

Hvis du skal ha det beste og "dummeste" du kan få for 20 000,- er dette det du vil ha:

2x ATI HD 5970 in CF (OBS: TOTALT overkill!xD men det beste du kan få... hvis du ser bort ifra 4x 5870 som yter litt bedre:P)

Evga x58 Classified (OBS: Total overkill, bare for ekstreme overclockers! xD men det er det beste socket 1336 hovedkortet)

Corsair Dominator 6gb RAM (Mer en 6gb er unødvendig for 99,99% av befolkningen:P)

Intel i7 920 (Overclock den til 3,8-4ghz, noe kraftigere prosessor enn det kommer du ikke til å trenge ;) )

Intel x25 160gb SSD GEN 2 (Til OS og programmer/evt. spill)

Western Digital Caviar Black 1 TB (Til lagring av musikk/filmer/bilder/evt. spill)

Corsair 1000w PSU (Hvis du skal kjøre 2x 5970 i CF+overclocked i7 920 burde du ha en 1000w PSU)

... Det her er et latterlig oppsett, og totalt overkill! men det er tilnærmet det beste du får av hardware til PCen din. Men hvis jeg var deg ville jeg endret litt på ting:

1x ATI HD 5970 (Noe mer enn 1x HD 5970 er bortkastet i ALLE spill per dags dato, inkl. Crysis, den FPS økningen du får vil ikke ha en betydning ettersom skjermen din ikke kan vise mer enn 60fps, om du ikke har 120hz skjerm da)

Asus P6T Deluxe v2 (Bra og stabilt hovedkort som har alt du trenger)

Corsair Dominator 6gb (Bra RAM:D)

Intel x25 160gb SSD Gen2 (Til OS og programmer)

Western Digital Caviar black 1 TB (Lagringsharddisk)

Etter du har kjøpt dette sitter du igjen med ca. 8000,- under budsjett. Da ville jeg enten solgt 40" skjermen og godt for et 24" triple monitor eyefinity oppsett. Eller så ville jeg spart pengene og brukt de på senere oppgraderinger ;) Begge disse to forslagene vil kunne spille ALT på Maksimale instillinger en LANG periode fremover.

Skrevet

asusp6tdeluxev2pcie.jpg

To av PCI-E slottene ligger langt nok fra hverandre. Det er to PCI-slotter mellom disse PCI-E-slottene, så det er god nok plass. Den tredje kan det derimot være litt vanskelig å få brukt ;)

Skrevet (endret)

Den siste PCI-E er vel uansett bra x8, Skal ha 1 5970 kort først,m vis jeg trenger så kjører jeg på med ett til. Men kan jeg hive dette i den nederste slotten?

og hvordan er lydkortet på dette hovedkortet?

tror heller jeg kjesker litt mer på dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=393172

Creative lydkort som standard, 12 usb utganger og 10 SATA :p

Hvordan er dette hovedkortet iforhold til Asuskortet?

Endret av TommyTii
Skrevet
Den siste PCI-E er vel uansett bra x8, Skal ha 1 5970 kort først,m vis jeg trenger så kjører jeg på med ett til. Men kan jeg hive dette i den nederste slotten?

og hvordan er lydkortet på dette hovedkortet?

tror heller jeg kjesker litt mer på dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=393172

Creative lydkort som standard, 12 usb utganger og 10 SATA :p

Hvordan er dette hovedkortet iforhold til Asuskortet?

Forskjellen på socket 1336 x58 hovedkortene er minimale, det siste kortet du linket fungerer også bra. Et lydkort er heller ikke nødvendig på de nyeste hovedkortene, bare for de spesielt lyd kresne, og HD 5970 i CF er bortkastede penger forresten, du vil for det første ikke oppleve en stor performance increase, men det vil heller ikke være nødvendig ettersom du vil kunne spille alle spill på maksimale instillinger med 60fps+ med 1x HD 5970:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...