Gå til innhold

VG - eit plagiat av Se & Hør?


4588pkdkrikue5c

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VG fortsatt skal synke en del før de er på Se og Hør sitt nivå.

 

Dog, at de lekker som en sil og har fått slagside er det liten tvil om syntes jeg. Lurer på hvordan de dyktige medarbeiderne i avisen (for det har de) ser på de skrekkelig dårlige tilfellene av artikler fra avisen. Hadde vært fint å hørt fra dem, men jeg vet ikke om en offentlig diskusjon er noe de har lyst til, tør, eller har lov til. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er enig med flere her at VG og DB er plagiater av Se og Hør. Men det er liten vits og egentlig urettferdig å være sur på dem for det. De skriver bare om det som selger.

 

For å illustrere: DB utga en stund MEMO som var i min mening et veldig godt og seriøst nyhetsmagasin med fokus på utenriks. Men dette solgte selvsagt ikke godt nok og ble nedlagt: LINK

 

For øvrig syns jeg Aftenposten og særlig Dagens Næringsliv er aviser det går ann å lese. Dagens Næringsliv har selvsagt fokus på økonomi, men har og mye bra politisk, miljø og utenriks stoff. Den er i min mening den nasjonale avisen som holder høyest nivå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kom til denne delen av Forumet for å starte en lignende tråd - jeg henger meg på bølgen her deler mine tanker.

 

Jeg har lenge irritert meg over sladder som næring. Men det er ikke bare sladder som selger - tragedier selger også. Hvis jeg skal gjøre en grov generalisering over hva folk flest vil lese, så vil jeg tro tragedier og sladder er breaking news.

 

Jeg har boikottet VG og Dagbladet for lenge siden, og jeg holder meg til Aftenposten. Selv da er jeg i tvil. For noen måneder siden abonnerte jeg på Dag & Tid for å tvinge i meg informasjon. Der er det mye informasjon, veldig konsist og velskrevet.

 

Det er mange paraleller å trekke her - vil folk flest (Merk, dette er en grov generalisering) se en Hollywood-blockbuster eller en pretensiøs kunstfilm?

 

Dette er bare en trist sannhet i dagens informasjonssamfunn, og bare se: Hvor mange personer på dette forumet har skrevet i dette underforumet? (Samfunn > Media)

Lenke til kommentar

iHorse: Selvfølgelig kan man trekke slike paralleler og ja fra et synspunkt av et menneske som er ekstra smart, ekstra kreativ eller ekstra kynisk vil alltid menneskeheten virke dummere, ukreativ eller kaldere alt etter som.

 

Man må nesten godta på en eller annen måte at folk er generelt sett ikke supersmarte, kjempekreative engasjerte mennesker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

DB og VG er noe jeg sluttet å lese for lenge siden. Hender at jeg klikker meg innom DB.no en gang i blant for å lese nyheter mens jeg er på jobb, men det går mest i Klassekampen, Aftenposten og DN for min min (Samt Sogn Avis - Lokalavisen for "haimstadn")

 

Det har hendt at jeg har lest litt i Vårt Land òg, om det står noe på fremsiden som fenger, men det er mest for gøy ^^

Lenke til kommentar

DB og VG er noe jeg sluttet å lese for lenge siden. Hender at jeg klikker meg innom DB.no en gang i blant for å lese nyheter mens jeg er på jobb, men det går mest i Klassekampen, Aftenposten og DN for min min (Samt Sogn Avis - Lokalavisen for "haimstadn")

 

Det har hendt at jeg har lest litt i Vårt Land òg, om det står noe på fremsiden som fenger, men det er mest for gøy ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...