Gå til innhold

– Svartskjermen ikke vår skyld


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et eksempel på ditt "Festelige" bidrag i Windows 7 testen:

 

Takk for testen Arsæll, den ga en fin oversikt. Fascinerende at et årlig F&U budsjett på 70 milliarder kroner produserer så lite. Klapp på skuldra til alle som fortsetter å betale prisen frivillig, kos dere....
Jeg synes vel det var relevant informasjon hva utviklingen av win7 har kostet. Det er i mitt hode latterlig å lovprise et produkt uten å ta hensyn til prisen. Win7 er en inkrementell forbedring av Vista med lite nytt, og R&D prislappen er ca. 150.000.000.000 kroner. Se hva KDE har utrettet på samme tidsrom ved eksempelvis å sammenligne ubuntu 8.04 med kommende 10.04. Men nå er jeg redd du sporer av tråden igjen som du vanligvis gjør. Jeg har i grunnen aldri sett deg gjort noe annet på forumet enn å fanatisk forsvare MS i enhver sammenheng, så husk at når du peker en finger på andre peker gjerne tre fingre tilbake på deg selv.

 

Når det gjelder meg setter jeg pris på en god diskusjon, og OS diskusjoner engasjerer meg. Beklager at det blir et hår i suppa di, men jeg håper det er noen andre her som setter pris på en god diskusjon. Denne tråden derimot er meget godt egnet til å skremme brukere bort fra forumet, og det har ingenting med Simen1 sin post å gjøre.

Lenke til kommentar
Et eksempel på ditt "Festelige" bidrag i Windows 7 testen:

 

Takk for testen Arsæll, den ga en fin oversikt. Fascinerende at et årlig F&U budsjett på 70 milliarder kroner produserer så lite. Klapp på skuldra til alle som fortsetter å betale prisen frivillig, kos dere....
Jeg synes vel det var relevant informasjon hva utviklingen av win7 har kostet. Det er i mitt hode latterlig å lovprise et produkt uten å ta hensyn til prisen. Win7 er en inkrementell forbedring av Vista med lite nytt, og R&D prislappen er ca. 150.000.000.000 kroner. Se hva KDE har utrettet på samme tidsrom ved eksempelvis å sammenligne ubuntu 8.04 med kommende 10.04. Men nå er jeg redd du sporer av tråden igjen som du vanligvis gjør. Jeg har i grunnen aldri sett deg gjort noe annet på forumet enn å fanatisk forsvare MS i enhver sammenheng, så husk at når du peker en finger på andre peker gjerne tre fingre tilbake på deg selv.

 

Når det gjelder meg setter jeg pris på en god diskusjon, og OS diskusjoner engasjerer meg. Beklager at det blir et hår i suppa di, men jeg håper det er noen andre her som setter pris på en god diskusjon. Denne tråden derimot er meget godt egnet til å skremme brukere bort fra forumet, og det har ingenting med Simen1 sin post å gjøre.

 

Hvorfor skal man behøve å forsvare utviklingskostnader med en inbitt Windows motstander i en test av Windows 7? Ikke er bare argumentene tåpelige, dere finner på tall og argumenter som dere drar ut av bakenden, så hvorfor kaste bort tid?

 

Vanligvis gidder jeg ikke bry meg, men for å understreke poenget kan jeg gjerne bruke din "relevante informasjon" i dette tilfellet som eksempel; Research og Development for Win 7 var 150 milliarder kroner, påstår du. KDE er så flinke fordi de utretter mye mer med ubetydelige kostnader i forhold. Faktum er at MS sine totale R&D budsjett for FY 2007,2008 og 2009 var henholdsvis 40, 46, og 50 milliarder kroner (kilde). Tilsammen 136 milliarder kroner. Tror du virkelig at Windows 7 er det eneste MS har utviklet og forsket på i disse årene? Hva med Windows Server, Office, Visual Studio, Hotmail, Live, SQL Server, Exchange, Bing, Xbox 360, Natal, Surface, DirectX, Sharepoint, Silverlight, Dynamics, Zune, mus/tastatur, osv. osv?

 

Her er hvilke segmenter som faktisk har brukt disse 136 milliardene til forskning og utvikling: Link

 

Du kan gjerne relatere KDE til Microsoft, men deres innsats utgjør ikke engang en promille av hva MS utretter med sine 93.000 ansatte i over 100 land.

 

Jeg har ikke behov for å fanatisk forsvare MS, og har heller ikke problemer med å kritisere dem når det er på sin plass. Problemet er at man ender opp med å diskutere Microsoft og politikk fremfor den faktiske saken hver j*vla gang. Jeg kommer innom forum kanskje en gang hvert jubelår, og gidder ta meg bryet å si imot deres ensidige propaganda, men det er som diskutere med noen fra en eller annen sekt. Heldigvis er ikke dere 5-10 gjengangere representative for vanlige Linux brukere, men dere er utrolig dyktige til å forsøple Windows delen av forum.

Lenke til kommentar
Vanligvis gidder jeg ikke bry meg, men for å understreke poenget kan jeg gjerne bruke din "relevante informasjon" i dette tilfellet som eksempel; Research og Development for Win 7 var 150 milliarder kroner, påstår du.
Jepp, det var et rundt tall på R&D budsjettet til MS, og jeg ser tallene du gravde frem ligger i samme område.
KDE er så flinke fordi de utretter mye mer med ubetydelige kostnader i forhold.
Nei, men det gir et referansepunkt for å vurdere om du får mye igjen for pengene. Jeg kunne tatt OSX som et annet eksempel. Jeg forstår jo at du bare bryr deg om det du personlig betaler, men jeg synes faktisk totalsummen er relevant all den tid at slike som meg tvinges til å subsidiere Microsoft sine produkter, slik at du får de billigere.
Tror du virkelig at Windows 7 er det eneste MS har utviklet og forsket på i disse årene?
Nei, men hovedproduktene til MS er windows og office. Produkter som Sharepoint, DirectX, VS og Silverlight er lock-in, og således subsidiert av oss alle. Jeg tror det er du som glemmer at KDE er mye mer enn et OS, det er en applikasjon-stack (ja, inklusive serverløsninger også for den del) som er vesentlig mer innholdsrik enn det MS har å vise til, så sammenligningen mener jeg er helt OK, selv om jeg i et forsøk på å ikke spore tråden helt av (noe som er rimelig for sent å gjøre noe med nå) fattet meg i korthet.
Du kan gjerne relatere KDE til Microsoft, men deres innsats utgjør ikke engang en promille av hva MS utretter med sine 93.000 ansatte i over 100 land.
Jeg mener vel KDE har utrettet mye mer, men jeg forstår at du er uenig. Dessverre er det off-topic, og ikke gjort i en setning å redegjøre for dette, så jeg foreslår at vi lar det ligge. Endret av Del
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...