Gå til innhold

AMD Phenom X2 -> X4! Hjelp


theozH

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat kjøpt meg ny pc, selvbygd.

 

Jeg valgte AMD Phenom II 550, jeg har lest mange plasser at den kan gjøres om fra en 2-kjerners (X2) til en firekjerners (X4) så jeg prøvde dette.

 

Jeg fant en veldig bra guide på en kjent amerikansk side. Jeg fulgte guiden og når jeg startet pc'n så sto det at den var blitt til en 4-kjerners.

 

 

-Er det noen som har erfaring med dette og som kan fortelle meg om det er en bra ting å gjøre og om dette har vært smart av meg, bruker PC'n til gaming

 

PS: Har ASUS M4A77TD PRO - ATX

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette vil ikke være bra når det gjeller spilling, fordi du har ikke "fysisk åpnet" CPU-en til å bli en 4 core CPU. du har bare delt de to eksisterene core-ene virituelt i to. så du har da også delt GHz-en i to. pc-en vil sansynligvis hvere bedre på å multitaske men dårligere på FPS henting (altså spilling)

Lenke til kommentar
dette vil ikke være bra når det gjeller spilling, fordi du har ikke "fysisk åpnet" CPU-en til å bli en 4 core CPU. du har bare delt de to eksisterene core-ene virituelt i to. så du har da også delt GHz-en i to. pc-en vil sansynligvis hvere bedre på å multitaske men dårligere på FPS henting (altså spilling)

 

har da lest at du aktiverer lukkede eller defekte kjerner med Unleashing?

 

hvis AMD har en defekt kjerne i CPUen selger de den som X3, og noen har de bare lukket som en falsk trippel når den egentlig er 4 kjerners, er her Black Edition kommer inn :)

Lenke til kommentar
[ .. ] fordi du har ikke "fysisk åpnet" CPU-en til å bli en 4 core CPU. du har bare delt de to eksisterene core-ene virituelt i to.

Hvor har du lest den røverhistorien??

 

Både X2/X3 PII kan ha deaktiverte (fullgode) kjerner som lar seg aktivere. Finnes tonnevis med artikkler der ute om emnet, i farta fant jeg frem denne som du kan studere;

 

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...n-ii-x2_15.html

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...