Gå til innhold

Starcraft II - En ventetråd

Hva er din favorittrase?  

149 stemmer

1. 1. Hva er din favorittrase?

• Terran
      49
    • Protoss
      44
    • Zerg
      36
    • Jeg har ingen favoritt
      20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sa feil, jeg bygger Pylon på 8 og gateway på 10. :)

Hvis jeg blir rushet av en zerg spiller med zerglings har jeg nok zealots til å ta meg av han veldig lett. Jeg kjører 2 gateways og løper inn i basen hans med 7-8 zealots. Etter et zerg rush har ikke Zerg noe som helst i basen sin, generelt sett.

Skrevet

Blokke rampen synes jeg ikke noe om. Bedre å slippe ham inn, knekke ham hardt og gå til motangrep.

Bygg kompakt å fint så går det helt fint å forsvare basen ordentlig.

Skrevet

Blokke rampen synes jeg ikke noe om. Bedre å slippe ham inn, knekke ham hardt og gå til motangrep.

Hva med nuke? :thumbup:

Skrevet

Bygge på 9 er vell gjerne optimalt ja. Da har man gateway på 10. Ser ikke helt poenget med å vente lenger.

Økonomisk er det mer optimalt å CB probes til 12-13 å så bygge gaten, så om man 10 gater bør man gjøre noe med det for at det skal være verdt det. Enten forsvare et tidlig rush eller sette press på motstanderen med de første zealotene

Skrevet

Nukes skal være enkelt å forsvare seg mot.

Skrevet

Hvordan forsvarer man seg mot en nuke som kommer etter 10 - 15 sekunder i faster gameplay? Med mindre man har photon cannon eller detector som protoss, f.eks.

Skrevet

Hvordan forsvarer man seg mot en nuke som kommer etter 10 - 15 sekunder i faster gameplay? Med mindre man har photon cannon eller detector som protoss, f.eks.

Som T har man scan. Hvis man er P bør man ha litt spredning på pylonsene, resten av bygningene blir ikke ødelagt av nuken.

Skrevet

Som T har man scan. Hvis man er P bør man ha litt spredning på pylonsene, resten av bygningene blir ikke ødelagt av nuken.

Det er ikke så veldig mange som nuker terran, vel? Det er det letteste laget for å ta ut dark templars / ghosts og eventuelt andre invis units. Hvis man ikke har detector eller photon cannons er det ikke lett å countre som protoss som jeg selv er. Har aldri opplevd å få basen nuket før, da.

Skrevet

Faster Gameplay? Hva er det?

Det er alltid lurt å ha en observer til rådighet i mainbase.

Skrevet

Det er ikke alltid jeg tenker på det. Faster gameplay er den farten du spiller på i vanlig kamper mot andre spillere. Hastigheten heter faster. Hvis man spiller i fast, så tar det 20 sekunder for en nuke å lange, i faster tar det 13-16 sekunder.

Skrevet

Det er latterlig enkelt å forsvare mot nuke. I en pro match er det veldig få spillere som faktisk går ghost med tanke på at nukes er noe det tar lang tid å teche til.

Skrevet

Har aldri møtt noen som nuker i sc2. Kompakt buildi starten betyr heller ikke så mye. Man har mye større base enn de få byggningene man har i starten når terran eventuelt kan komme med nuke.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...