Gå til innhold

Gamer PC med SSD til 9-10k


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg skal kjøpe meg ny PC etter jul. Kanskje litt tidlig å spørre nå, men men...

Budsjettet ligger på 9-10000kr. Jeg vil ha SSD i den og jeg skal bygge den selv.

 

Det jeg ikke trenger er : Skjerm, tastatur, mus, høytalere, OS.

 

Det jeg trenger er da: CPU, CPU kjøler?, RAM, Skjermkort, Hovedkort, SSD disk, Strømforsyning, Trådløst nettverkskort, Kabinett, CD/DVD-brenner og lydkort hvis det er plass i budsjettet.

 

Jeg har en ekstern harddisk fra før på 1,5TB. Jeg tenkte på intel x25-m 80gb SSD. Er det nok med 80gb til OS, programmer og noen spill? 160GB versjonen er en del dyrere og tror ikke den får plass i budsjettet.

 

 

Jeg lagde et kjapt oppsett : Handleliste

 

Er det mulig å spare litt noen steder slik at det faller ned på 10k. Jeg satte inn en 500GB HDD for spill.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

80 gb som eneste interne hdd er litt tynt kanskje.

Jeg anbefaler spinpoint f3 500gb hdd. stille rask og rimelig.

 

lydkortet er litt overkill.

Integrerte lydkort er jævli mye bedre enn hva de var bare for noen få år siden.

 

tjener mer på ordentlig headsett eller høytalere enn ved et lydkort.

 

tviler på at du får tak i noe so mhelst fra 58xx serien før etter jul muligens nærmere nyttår slik situasjonen er nå. Så kan jo alltids holde et øye etter gode tilbud underveis.

 

4gb er nok 6 gb er mer enn nok og noe mer enn 6gb er for spesifikk bruk.

 

ville vurdert noe annet en stock kjøling. Bytt ut lydkortet med en god luftkjøler og du kan lett klokke cpu opp til 4ghz.

 

Alternativt kan du gå for en amd platform. da kommer du rask under 10 høvdinger.

Lenke til kommentar
Lurte på om jeg skulle kutte ned litt til på prisen. Hvor bra er HD 5850 i forhold til HD 5870 Er det verdt nesten en tusenlapp ekstra?

 

Det kommer helt an på hva du skal spille, og hva du skal spille i fremtiden..

 

Har du et stramt budsjett, går du for 5850, vil du ha hakket bedre, går du for 5870..

 

Det er ikke såpass forskjell at du begynner å gråte over tapet.

Lenke til kommentar

har jo mer med at 5870 har mer ytelse en strengt tatt noe spill ute idag behøver. Så det er mer framtidsretta sånn sett.

 

http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/Radeon_HD_5870/1.html

 

fps messig er det ikke så mye å hente. 3dmark etc varierer det mellom 4-14% mer ytelse basert på oppløsning. Uten AA da. Men spillene som de blir testet på begynner jo å bli forrige generasjon da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...