Gå til innhold

Spillertråd - Carlos Vela


Prinz Poldi

Anbefalte innlegg

12. Carlos Vela

Image_9_for_Arsenal_10_Roma_gallery_17756336.jpg

 

Navn: Carlos Alberto Vela Garrido

Draktnummer: 12

Nasjonalitet: Mexico

Fødselsdato: 01.03.1989

Fødested: Cancun, Mexico

Posisjon: Spiss, ving

Høyde: 178 cm

Overgang: Guadalajara (£125k, stiger til £500k hvis han spiller 50 kamper for Arsenal)

Kontrakt: 2015?

Arsenal-debut: 30.08.2008 vs Newcastle United

Tidligere klubber: Guadalajara, Celta Vigo (lån), Salamanca (lån), Osasuna (lån)

 

Det mexikanske stortalentet Carlos Vela var ønsket av en rekke europeiske klubber etter å ha imponert i svært ung alder i den hjemlige ligaen. Carlos valgte Arsenal, som umiddelbart lånte han ut grunnet problemer med arbeidstillatelsen. Hans første låneopphold ble ingen suksess, men både i Salamanca og Usasuna viste han sin målteft og ble en viktig spiller. Sommeren 2008 ble han tatt inn i Arsenals førstelagstropp, og i sin første kamp fra start, Carling Cup mot Sheffield United, scoret han et hat-trick, hvorav mål nr 2 ble stemt frem som det 29 beste målet i klubbens historie. Vela tok ned en ball elegant på brystet, løp fra forsvareren og chippent lekent over keeper. Det store gjennombruddet for Carlos har enda ikke kommet, men ingen er i tvil om hva denne mannen er i stand til. Utvilsomt en av de mest spennende spillerne i Arsenals stall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om saken, men jeg har en følelse av at det rett og slett var økonomien og mangelen på spillere Wenger fant interessante i den prisleia Arsenal kunne ta seg råd til som avgjorde det.

 

Vela har dog vist mye i mindre kamper for Arsenal, og jeg synes også han har vist seg fra en svært god side for a-landslaget til Mexico, og dagens skadesituasjon håper jeg han kjapt kan ta det nødvendige steget opp og slå gjennom.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
"The fastest three players I would say are Theo Walcott, Carlos Vela and Armand Traore," said Wenger. "And yes Theo is the fastest.

 

"He has the record on 40 metres. I think it's 4.72 seconds or something like that.

 

"Thierry was very fast as well, 4.82secs. I don't guarantee [the time] but it is in this area.

 

"Certainly Theo could have been a 100 metre runner. But Carlos Vela is very fast as well and Armand Traore is not far behind him."

Vela er raskere enn Traore og Clichy? Visste at han var rask, men at han var så jævlig kjapp ante jeg ikke. Tenk på teknikken og avslutningene gutten allerede har inne og du har litt av en diamant. Bare venter på gjennombruddet.

Lenke til kommentar
"The fastest three players I would say are Theo Walcott, Carlos Vela and Armand Traore," said Wenger. "And yes Theo is the fastest.

 

"He has the record on 40 metres. I think it's 4.72 seconds or something like that.

 

"Thierry was very fast as well, 4.82secs. I don't guarantee [the time] but it is in this area.

 

"Certainly Theo could have been a 100 metre runner. But Carlos Vela is very fast as well and Armand Traore is not far behind him."

Vela er raskere enn Traore og Clichy? Visste at han var rask, men at han var så jævlig kjapp ante jeg ikke. Tenk på teknikken og avslutningene gutten allerede har inne og du har litt av en diamant. Bare venter på gjennombruddet.

 

Utrolig spør du meg. For hver gang jeg ser Vela på banen, så virker han ikke å være i nærheten av å være like hurtig som Traoré eller Clichy, stemmer det virkelig at Vela er så rask? Uansett så er vel dette over 40 meter, og jeg tror Vela har et veldig godt rykk, dog at han ikke er like rask når han er i toppfart som Traoré og Clichy.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

21 år allerede ja. Huff, tiden går fort. Lurer på om han i det hele tatt lykkes i Arsenal. Han har vist en helt awesome side av seg i ligacupen, men i PL virker han til tider evneveik og svak. Det kommer nok an på selvtilliten, men jeg er litt lei av å vente. På den andre siden har han ikke fått så mange muligheter, og skader har ødelagt mye av sesongen. Kanskje han får tillit fra start mot Burnley?

Lenke til kommentar

Tror folk har blitt veldig vant til FM og Rooney/Messi/Cesc generasjonen.

 

Talenter som allerede er verdensklasse fotballspillere i alderen 16 år.

 

Vela bruker litt tid, men han kommer til å bryte igjennom, men akkurat nå mangler det på tillit til Meksikaneren, noe som selvsagt sinker han ned voldsomt.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Blir byttet inn mot Blackpool og gjør dette:

 

http://www.youtube.com/watch?v=ACGu2ZrTjm4

 

Blir byttet inn mot Bolton og gjør dette:

 

http://www.youtube.com/watch?v=TRYckdUKCo4

 

Blir i dag byttet inn mot Braga og scorer to flotte mål.

 

Jeg elsker Carlos Vela. Skikkelig goalgetter med en herlig innstilling. Smiler hele tiden. Fantastisk at han endelig nærmer seg et gjennombrudd.

Lenke til kommentar

Respekt. Ganske sykt å bli byttet inn mot Bolton i det 80 minutt, for så å putte i det 82. Og ikke nok med det kommer han inn i det 62 minutt mot Braga og putter etter 6 minutter på banen. Jaggu putter han ett til etterpå også. En herlig spiller med øye for mål.

 

En spiller som har prestert på de fleste innhoppene han har fått den siste sesongen for Arsenal, men som av en eller annen grunn aldri får en "break" av Wenger. Som f.eks. har vært tilfelle med Walcott til tider når han ikke har prestert..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...